Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:03
Lang getwijfeld over de ontvangen offertes, maar ik ga toch jullie hulp inschakelen. Volgens mij zijn de huidige ontvangen offertes niet het meest effectief qua legplan.
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXItyBvZXrco8Aqg9FUaPbrB_L8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o9QMRjCwUYbqeefFno3teyGl.png?f=user_large
Beschikbare (dak)ruimte
De uitbouw is 3 met diep en 9,5 meter breed.
Langs het huis is nog 5 meter, maar zal vanwege schaduw van het huis zelf geen logische plek zijn.
Het dakkapel aan de achterkant is +-1,5 meter diep en 4 meter breed
Schaduw
Er zijn geen bomen/schoorstenen in de omgeving die een harde schaduw geven. Wel aantal naastgelegen huizen die in de winter tot minder direct zonlicht leiden.
Jaarverbruik
Jaarverbruik in 2021 lag op 3700kWh (2100 dal, 1600 hoog).
We zijn op dit moment bezig met de uitbouw, waarna we op inductie gaan koken in plaats van op gas.
In de toekomst kijken we nog naar een warmtepomp en is er plek voor een laadpaal voor elektrische auto.
Huidige elektriciteitsaansluiting
Op dit moment nog 1fase, aanvraag voor 3fase aansluiting is ingediend en netbeheerder komt uiterlijk januari deze aansluiten.
Budget en doel
Het doel is een effectief legplan, wat eventueel later uit te breiden is als het verbruik verder toeneemt. De ontvangen offertes voelen niet bij dit doel te passen.
Het schuine dak benutten is in verband met beschermd dorpsgezicht nog geen optie. De gemeente gaat hier mogelijk wel wat in versoepelen, maar is nu nog niet aan de orde.
Wie gaat het project uitvoeren
Nog niet over nagedacht, voorkeur om het te laten doen. Grondkabel naar meterkast ligt al evenals de meterkast is al op orde. 3 fase aansluiting is onderweg.
Bijhouden van data
Altijd leuk, er draait immers een HomeAssistant server in huis met wat domotica.
Reeds verkregen offertes
Offerte 1: (zie plaatje hierboven)
DMEGC ***405WP mono 1134X1708mm | WP 405 11 stuks € 2475,00
SMA SB 3.0 Kw/ 1 fase/strings/montage 1 stuks € 1429,50
Afmontage 11 Panelen/onder construct./vert. transport 1 stuks € 2362,00

Offerte 2: (plaatje hierboven maar zonder het "schaampaneel" aan zijkant huis.
9 Zonnepanelen JA Solar glas/folie 405 Wp zwart frame paneel
1 Omvormer SolarEdge 3680H, met SetApp configuratie, 1 fase
1 SolarEdge SE1000 Wifi Antenne
9 Optimizer SolarEdge S440
1 Flatfix Fusion montagesysteem
Materiaalpakket montage DC
1 Materiaalpakket montage AC
1
Montage en installatie werkzaamheden door BollenstreekSolar
• Het monteren van het montagesysteem en de zonnepanelen inclusief de materialen
• Het installeren van de omvormer en het inregelen van het monitoringsportaal
• Het aansluiten van de complete installatie op de groepenkast
Prijs excl btw: € 6.567,06
Regio
Leiden (Zuid-Holland)

Hebben jullie nog gedachten bij een van de offertes?
Zelf hoopte ik het dak "voller" te kunnen leggen, desnoods met langere panelen (JA SOLAR 495?). Die ruimte is er immers wel. Dan kan me op 10 panelen zo'n 8-900 wp opleveren.
Zelf zie ik de toegevoegde waarde in de micro-omvormers niet, vanwege het redelijk vrije zicht van de zonnepanelen op de zon (geen objecten in de weg).