Ik heb afgelopen weken een S2125 + SMO S40 geïnstalleerd, en gisteren geactiveerd.
Éen van de tegenvallers is het lawaai van de circulatiepomp.
De hoofdpomp (PWM gestuurde "NIBE CPD11 25/65"/ "Grunfos UPM2 25-70") is perfect. Bijna niet te horen.
Maar de klassieke CV pomp ("NIBE FLEX AS 15-70" / "Grunfos UPM3 FLEX AS 15-70") is veel te lawaaierig. Zelfs als ik in de benedenverdieping staat, naast de oude vloerverwarmingpomp, hoor ik de nieuwe flex duidelijker dan die oude.
Een aantal vragen:
- Iemand gelijke of andere ervaring met deze pomp?
- Wie weet een mooie *stille* klassieke pomp?
En de echte vraag:
De SMO S40 *kan* een 2e PWM pomp aan, maar in combinatie met een 2e warmtepomp. Weet iemand of deze uitgang ook voor de afgiftecircuit pomp ingesteld kan worden? En hoe?
Ik kan natuurlijk een handmatig PWM stuurinktje in elkaar prutsen, dan kan ik de snelheid regelen, maar mooier zou zijn als ik dit via de SMO S40 kan regelen.
Éen van de tegenvallers is het lawaai van de circulatiepomp.
De hoofdpomp (PWM gestuurde "NIBE CPD11 25/65"/ "Grunfos UPM2 25-70") is perfect. Bijna niet te horen.
Maar de klassieke CV pomp ("NIBE FLEX AS 15-70" / "Grunfos UPM3 FLEX AS 15-70") is veel te lawaaierig. Zelfs als ik in de benedenverdieping staat, naast de oude vloerverwarmingpomp, hoor ik de nieuwe flex duidelijker dan die oude.
Een aantal vragen:
- Iemand gelijke of andere ervaring met deze pomp?
- Wie weet een mooie *stille* klassieke pomp?
En de echte vraag:
De SMO S40 *kan* een 2e PWM pomp aan, maar in combinatie met een 2e warmtepomp. Weet iemand of deze uitgang ook voor de afgiftecircuit pomp ingesteld kan worden? En hoe?
Ik kan natuurlijk een handmatig PWM stuurinktje in elkaar prutsen, dan kan ik de snelheid regelen, maar mooier zou zijn als ik dit via de SMO S40 kan regelen.
/f/image/mmMbmIhPqVcFn5PGBecLrqrI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PattyfeJtp1MUZwlEu5KLH6A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gcQqAGErFbzCJBSSuwGnZPpp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PGEFq7QGtk9zblFxFrF9jbWi.jpg?f=fotoalbum_large)