Google account verwijderen van iphone lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauki
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 21:03
Mijn zoon krijgt en oude Iphone X van ons. iOS 15.7 staat erop.
Hij gebruikt hem al even thuis maar wil hem nu ook meenemen. Prima, maar wij wilden daarvoor Familylink erop zetten. Gewoon om te beheren hoeveel hij op die telefoon zit, dat hij geen rare dingen download en ook om te kunnen zien waar hij is.

Maar.. Familylink erop zetten geeft problemen. De telefoon vindt steeds een ander oud google account. ik had al gelezen dat er maar 1 google account op de telefoon mag staan voor Family link. Dus ik wil de andere accounts eraf gooien. Toch lukt me dat niet, ergens blijven er toch nog 2 oude op staan van mij.

Hoe krijg ik een google account nu goed van een Iphone verwijderd? Ik heb al veel gezocht maar ik kom er niet uit en toch blijft het account erop staan en vindbaar voor family link..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:11
Misschien een stomme vraag, maar waarom regel je dat niet in via Apple family en schermtijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauki
Omdat ik zelf geen Apple heb maar altijd Samsung. De Iphone is een oude werktelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Bedenk dat je met Family Link alleen kan beperken wat er binnen het Google-account gebeurt (bvb welke filmpjes er wel/niet bekeken mogen worden in de YouTube-app). FamilyLink biedt op iOS geen beperkingen op toestel-niveau. Je kan er niet mee inperken dat je zoon apps niet mag installeren of de telefoon buiten bepaalde tijden niet kan gebruiken. Daar zal je de Schermtijd-functionaliteit van Apple voor moeten gebruiken. Met een iCloud-account kan je zien waar je zoon zich bevindt (of althans, zijn telefoon).

Is het ook niet raadzaam het toestel eerst een factory reset te geven? Dan ben je vast-en-zeker van het Google-account af en eventuele achtergebleven werkgerelateerde zaken eveneens.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauki
MrTinux schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:54:
Bedenk dat je met Family Link alleen kan beperken wat er binnen het Google-account gebeurt (bvb welke filmpjes er wel/niet bekeken mogen worden in de YouTube-app). FamilyLink biedt op iOS geen beperkingen op toestel-niveau. Je kan er niet mee inperken dat je zoon apps niet mag installeren of de telefoon buiten bepaalde tijden niet kan gebruiken. Daar zal je de Schermtijd-functionaliteit van Apple voor moeten gebruiken. Met een iCloud-account kan je zien waar je zoon zich bevindt (of althans, zijn telefoon).

Is het ook niet raadzaam het toestel eerst een factory reset te geven? Dan ben je vast-en-zeker van het Google-account af en eventuele achtergebleven werkgerelateerde zaken eveneens.
Ik had begrepen ook de apps die gedownload worden. En schermtijd ook volgens onze buurvrouw en wat ik heb gezien..
Ik heb zelf geen icloud account en geen apple dus dat is dan niet zo handig.

Werkgerateerde zaken zin er al af. Factory reset haalt ook alle fotos weg en dayu is niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Daar is dan sprake van een misverstand lijkt me. Family Link heeft géén controle over apps op een iOS-device: https://support.google.com/families/answer/9037996?hl=nl

Als je geen factory reset wilt doen: wellicht eens alle aanwezige Google-apps (YouTube, Maps, GMail, etc.) volledig verwijderen? En is het overbodige account al verwijderd uit Settings -> Mail -> Accounts ?

Een iCloud/Apple-account kan je gratis aanmaken. Je kan daar, net als in Family Link, ook een parent- en kind-account aanmaken: https://www.imyfone.com/i...childwithout-credit-card/

[ Voor 22% gewijzigd door MrTinux op 03-10-2022 11:52 ]

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 19:56
Helaas kan ik je uit ervaring vertellen dat een google account niet weg te krijgen is van een iPhone/Ipad zonder een factory reset te doen. Heb er een dag aan besteed om een google account weg te krijgen van me iPad zonder succes.

Na dag was ik er zo klaar mee dat ik een factory reset heb uitgevoerd. Was binnen een uur weer up en running door een iCloud backup terug te zetten. Wel van de voren een backup gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauki
TechFox schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:30:
Helaas kan ik je uit ervaring vertellen dat een google account niet weg te krijgen is van een iPhone/Ipad zonder een factory reset te doen. Heb er een dag aan besteed om een google account weg te krijgen van me iPad zonder succes.

Na dag was ik er zo klaar mee dat ik een factory reset heb uitgevoerd. Was binnen een uur weer up en running door een iCloud backup terug te zetten. Wel van de voren een backup gemaakt.
Hmm oke ik had gehoopt dat ik echt iets totaal verkeerd deed. Ik ben ook al zo lang aan het proberen en uitzoeken. Ik ga dan toch maar een factory reset doen..

Kan ik eerst alle apps van zoonlief even uitzoeken en wachtwoorden opschrijven. Foto's backuppen. Had ik zoo geen zin in. Maar dit schiet ook niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 19:56
@pauki Hou rekening mee met een eventueel 2fa app. Die zal opnieuw ingesteld worden aangezien die niet mee gaat in een backup.

Misschien dat iemand anders nog oplossing weet, maar ik had hem niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

pauki schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:47:
[...]
Kan ik eerst alle apps van zoonlief even uitzoeken en wachtwoorden opschrijven. Foto's backuppen. Had ik zoo geen zin in. Maar dit schiet ook niet op.
offtopic:
Telefoons kunnen ook gejat worden of in het water vallen. Die taken zijn sowieso nodig - en daarom beter structureel in te stellen.

En zoals @TechFox zegt: dat geldt des te meer voor MFA/ authenticator-apps: die gaan in de regel niet mee in de backup. Sowieso de backup testen voor je de factory reset doet.

Edit: dat geldt ook voor je eigen Android foon, natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 03-10-2022 13:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauki
F_J_K schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

offtopic:
Telefoons kunnen ook gejat worden of in het water vallen. Die taken zijn sowieso nodig - en daarom beter structureel in te stellen.

En zoals @TechFox zegt: dat geldt des te meer voor MFA/ authenticator-apps: die gaan in de regel niet mee in de backup. Sowieso de backup testen voor je de factory reset doet.

Edit: dat geldt ook voor je eigen Android foon, natuurlijk
Uiteraard is dat ook zo!! Ik heb dat ook wel standaard ingesteld. Maar nu na mijn eigen probleem en bij hem ook al eerder gedoe met een backup.. Wil ik toch het zekere voor het onzekere nemen en nog een extra handmatige backup doen. Misschien totaal overbodig maar ik ben zelf ook niet blij dat ik zoveel kwijt ben geraakt..

Bijft het probleem - om weer ontopic te gaan - het toch vreemd dat je een google account niet zo makkelijk kunt verwijderen..
En heb ik dus ook na een factory reset geen oplossing voor Family link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb geen iOS, en dit kwam ik direct op Google tegen.
Of mis ik iets?
On your iPhone or iPad, open the Google app .
On the top left, tap your profile image. Tap the account that's signed in.
From here you can: Remove your account: Select Manage. Next to the account you want to remove, tap Remove Remove. Tap Back .
On the top right, choose Done.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 03-10-2022 13:28 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:34
En waarom zou een Google account niet te verwijderen zijn vanaf een iPhone zonder factory reset?

Ga op een Windows/Mac computer naar je Google account. Klik op je Google account beheren en vervolgens naar beveiliging en daarna zie je waar je bent ingelogd. Hef daar de koppeling op. Klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 03-10-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauki
AW_Bos schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:27:
Ik heb geen iOS, en dit kwam ik direct op Google tegen.
Of mis ik iets?

[...]
Uiteraard heb ik ook gezocht en dit exact zo gevonden en gedaan. Nu staat hij niet meer in de Google app inderdaad, maar nog steeds wel vindbaar op de telefoon.. Daarom dacht ik ook dat ik iets miste..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauki
turkeyhakan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:51:
En waarom zou een Google account niet te verwijderen zijn vanaf een iPhone zonder factory reset?

Ga op een Windows/Mac computer naar je Google account. Klik op je Google account beheren en vervolgens naar beveiliging en daarna zie je waar je bent ingelogd. Hef daar de koppeling op. Klaar.
Ja! Dit is het.. Ik durf nog niet te vroeg te juichen. Ik dacht dat dit hetzelfde was als via de telefoon. Maar ik heb hem via de computer verwijderd. En nu vindt de app Family link dat google account inderdaad niet meer als optie.. Alleen nog die van mijn zoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien na verwijderen van de foon, ook alle log-ins deactiveren in Google: https://myaccount.google.com/device-activity

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1