[UniFi Apparatuur] Lage internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
Hallo,

Ik heb wat vreemde issues met mijn Unifi apparatuur. Ik heb wat devices weg gedaan om stroom te besparen en sindsdien heb ik wat issues.

Hieronder was mijn oude setup. en daar weer onder mijn nieuwe setup

Ziggo modem--->Unifi 60w POE switch---->Unifi 60W POE switch---AP AC LR & Apple TV

Nu is het

Ziggo modem--->HP Gigabit switch-->Poe Injector--> Unifi Flex 5 ports--->Apple TV
en ik heb
Ziggo modem--->HP Gigabit switch-->Poe Injector--> In Wall 6 -->Apple TV

Ook heb ik de switch na de ziggo modem weer teruggezet naar een unifi 60w poe switch waardoor de injectors weg kon, maar dit maakte niet uit

Mijn probleem is het volgende, zodra de Unifi flex of de In wall 6 aangesloten worden dan worden mijn 100mbit aansluitingen enorm traag. Speedtest geeft op de Apple TV (Welke 100mbit is) dan nog maar 40mbit per seconde, soms we;l eens 0.2 mbit.
Wanneer ik de Apple TV rechtsreeks op te uplink aansluit van of de In wall 6 of de flex mini aansluit dan haal ik weer de normale 90mbit.
Nu heb ik voor de zekerheid een nieuwe cat5e kabel getrokken en op de plek van de Flex mini een HP POE gevoede switch neergezet, dan haal ik ook 90 mbit. Maar zodra ik daar 1 van beide Unifi devices aansluit dan is de download speed weer traag op de apple TV.
Het gekke is dat gigabit poorten wel prima werken op beide unifi devices

Iemand enig idee wat ik zelf nog zou kunnen proberen?

[ Voor 70% gewijzigd door DarkSim1986 op 03-10-2022 09:22 ]