Toon posts:

chello met een switch en winroute pro! opstelling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok aantal vraagjes.
opstelling:
DSLmodem ===>servernic1==servernic2=====>switch=====>pc1,2,3

server met win 2000PRo en winroute PRo
PC's met ME en NT4
Server nic1 instellingen: IP:opbtain via dhcp met nat = on
Server nic2: ip=172.21.237.1, mask:255.255.192.0, gateway:none dns: a.b.c.d (zelfde als serverNIC1 dns chello)

PC NIC:ip=172.21.237.2-5, mask:255.255.192.0, gateway:172.21.237.1 dns: a.b.c.d.

Ik heb een chello aansluiting nu ben ik van plan een switch te nemen om de Internet te delen. Ik heb er u een winroute op geinstaleerd. server verbonden met de dsl modem heeft win 2000 PRo en 2 clients met een NT4 en Win ME.
aantal vraagjes:
Kan ik de switch ook tussen DSL modem en servertje plaatsen? naar mijn idee werkt chello met de mac adress van de nic en zou dat niet kunnen!!!

welke kabel moet ik voor NIC 2 naar switch gebruiken? cross of standaard UTP.

welke kabel van switch naar clients??

Deze ip range en subnet heb ik gekozen om de laptop van werk ook op de netwerk te kunnen gooien. Is deze Ip range en subnet ok?

Nou dat waren de vraagjes dan even.
Graag jullie input

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Kan ik de switch ook tussen DSL modem en servertje plaatsen? naar mijn idee werkt chello met de mac adress van de nic en zou dat niet kunnen!!!
Antwoord: ?

welke kabel moet ik voor NIC 2 naar switch gebruiken? cross of standaard UTP.
Antwoord: standaard UTP

welke kabel van switch naar clients??
Antwoord: Standaard UTP

Deze ip range en subnet heb ik gekozen om de laptop van werk ook op de netwerk te kunnen gooien. Is deze Ip range en subnet ok?
Antwoord: Niet echt beter 192.168.1.0 netwerk gebruiken en subnet mask 255.255.255.0

I believe what I want to Believe

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

allemaal straight

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Vraag is dan meteen daarop aansluitend ....zijn de instellingen goed???

Ik heb trowens nu wel een cross cable gebruikt voor 2de NIC en pc met NT zonder switch ertussen. Het werkte niet....vandaar dit vraag....tevens is er een site waar ik al de dos functies van win 2000 zoals ipconfig/all vinden??

Verwijderd

ehm ik heb ook chello maar ik heb een dhc addres met andere woorden ik heb dus meerdre pc's direct op het net geplakt tot nu toe nog geen probs gehad met ze

Verwijderd

Topicstarter
hoe heb je dan dit wel gedaan StormCrow???
Kun je uitvoerig jouw opstelling beschrijven?
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:10 schreef StormCrow het volgende:
ehm ik heb ook chello maar ik heb een dhc addres met andere woorden ik heb dus meerdre pc's direct op het net geplakt tot nu toe nog geen probs gehad met ze
Pagina: 1