Airpods kwijt locatie onduidelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Ik ben vandaag mijn Airpods verloren (denk ik).
Als ik naar zoek mijn airpods ga, dan zie ik een locatie waar ik vanmiddag was. Daarna geen update meer.

Zou het dan nog op die plek liggen? En dat die dan niet meer is verschoven ofzo dat het daarom een paar uur geleden de laatste update heeft gegeven? Helaas is dat een winkel geweest waar ik vanmiddag ben geweest, zal morgen ook wel even bellen, maar vrees het ergste.

Wat ik me dan wel afvraag is waarom de tijdstip dan nog vanmiddag is. Als die daar ligt, zal het toch ook de huidige tijd moeten laten zien? Of werkt dat niet zo?

Ze zitten trouwens in het doosje. Misschien nog relevant.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Xtince op 02-10-2022 21:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:57
Waarschijnlijk is er dan momenteel geen iPhone in de buurt om de locatie te up to date te maken? (Als ik het goed begrepen heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
nachtnet schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:48:
Waarschijnlijk is er dan momenteel geen iPhone in de buurt om de locatie te up to date te maken? (Als ik het goed begrepen heb)
Dank! Ok, wist niet dat het zo werkte. Klinkt logisch. Winkel waar ik ben geweest is al gesloten natuurlijk. Ik ga morgen maar weer eens checken en bellen. Maar vrees helaas het ergste…

Ben even terug gegaan in de tijdslijn (samen met pin tijden). Maar airpods geven als laatste locatie 15:01 aan. Toen was ik nog niet in de desbetreffende winkel waar ik denk dat ik ze heb verloren. Heb mijn iphone altijd bij me. Kan ik dan concluderen dat ik ze eerder heb verloren? Aangezien met iphone in de buurt de locatie tijdstip veranderd?

[ Voor 28% gewijzigd door Xtince op 02-10-2022 21:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 19:28
Ik zou gelijk lost mode aanzetten. Dan krijg je bericht zodra een nieuwe locatie bekend is en kan niemand je AirPods claimen.

Alle iPhones van iedereen in de wereld en dit zijn er veel. Creëren een netwerk via Bluetooth genaamd Find My, zodra jouw AirPods in contact komt met een iPhone die Bluetooth aan heeft staan krijg je een nieuwe locatie update.

Hier een link naar informatie hoe je find my kan gebruiken om je AirPods terug te vinden.
https://support.apple.com/en-us/HT207581

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
TechFox schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:28:
Ik zou gelijk lost mode aanzetten. Dan krijg je bericht zodra een nieuwe locatie bekend is en kan niemand je AirPods claimen.

Alle iPhones van iedereen in de wereld en dit zijn er veel. Creëren een netwerk via Bluetooth genaamd Find My, zodra jouw AirPods in contact komt met een iPhone die Bluetooth aan heeft staan krijg je een nieuwe locatie update.

Hier een link naar informatie hoe je find my kan gebruiken om je AirPods terug te vinden.
https://support.apple.com/en-us/HT207581
Zojuist geprobeerd, maar Airpods zijn nu helemaal niet meer zichtbaar in find my iphone app. Zou dan iemand hem hebben geclaimd en gewist? Kan dat? Had de lost mode dus niet aangezet, maar wel geprobeerd om geluid af te spelen. Wellicht was dat een trigger voor diegene die hem heeft misschien… Baal er wel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
Xtince schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:50:
[...]

Zojuist geprobeerd, maar Airpods zijn nu helemaal niet meer zichtbaar in find my iphone app. Zou dan iemand hem hebben geclaimd en gewist? Kan dat? Had de lost mode dus niet aangezet, maar wel geprobeerd om geluid af te spelen. Wellicht was dat een trigger voor diegene die hem heeft misschien… Baal er wel van
Kan zijn. Welke versie AirPods zijn het?
Interesting.. Apple support told me if they disappeared from Find my iPhone that means someone else reset them. . Thanks guys.
Bron: https://www.reddit.com/r/...gone_from_find_my_iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
Je zou ook nog op iCloud.com kunnen kijken bij Find My, daar staat wat meer informatie meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:25
Balen! Hopelijk vind je ze nog terug.

Ik had laatst hetzelfde. En ze ook geprobeerd terug te vinden via “zoek mijn” functie. Geluid afgespeeld, gezocht op omgeving Niks te vinden, dagenlang niet online geweest en locatie niet ge-update. Uiteindelijk vond ik ze in de rugtas van mijn zoontje. Ben dus wel tot de conclusie gekomen dat die zoek functie voor geen meter werkt.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@TechFox dank voor het meedenken.
Het is de 2de generatie airpods. Hmm klinkt dus niet goed, als ik reddit post zo lees.

Helaas ook op icloud geen succes, hij is niet meer zichtbaar.

Ik heb nog wel de originele doos. Kan ik iets met een imei nummer of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
Hmm dan vrees ik het ergste. Als je ze terug vind of nieuwe koopt. En ook een tip voor andere AirPods eigenaars. Zet altijd je left behind notificatie aan.

Set up and use Notify AirPods When Left Behind in the Find My app
https://support.apple.com/en-us/HT212765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:13

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

VidaR-9 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:07:
Ben dus wel tot de conclusie gekomen dat die zoek functie voor geen meter werkt.
Dat is een behoorlijk voorbarige conclusie. Waren de batterijen niet gewoon leeg ofzo? Dan werkt 't natuurlijk niet. En dan nog: n=1. Dat 't voor jou niet werkte wil niet zeggen dat 't voor geen meter werkt. Talloze mensen hebben hun airpods terug dankzij deze functie.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 02-10-2022 23:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
TechFox schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:17:
Hmm dan vrees ik het ergste. Als je ze terug vind of nieuwe koopt. En ook een tip voor andere AirPods eigenaars. Zet altijd je left behind notificatie aan.

Set up and use Notify AirPods When Left Behind in the Find My app
https://support.apple.com/en-us/HT212765
Ok iets heel raars gebeurd.
Aangezien ik de airpods niet meer heb, ging mijn oude iphone oordopjes (bedraad) inpluggen. Dacht kijk weer even en mijn airpods weer in find my app. En als locatie thuis. Heb geprobeerd met geluid en lopen naar de locatie, maar nergens te vinden en ook geen geluid. Of ziet de iphone de oude oordopjes als airpods? Die oude oordopjes hadden deze functie toch helemaal niet. Ben echt in de war nu.

En ik kan ook nergens in icloud of in de app als “lost” aangeven. Ik zie die optie wel als ik mijn iphone selecteer in de app, maar dus niet de airpods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:25
RobIII schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:50:
[...]

Dat is een behoorlijk voorbarige conclusie. Waren de batterijen niet gewoon leeg ofzo? Dan werkt 't natuurlijk niet. En dan nog: n=1. Dat 't voor jou niet werkte wil niet zeggen dat 't voor geen meter werkt. Talloze mensen hebben hun airpods terug dankzij deze functie.
Daar heb je gelijk in. Batterijen waren niet leeg. Ik was er verbaasd over omdat ik meerdere malen had geprobeerd ze te vinden via de app.

Ik had al bijna nieuwe besteld toen ik ze per ongeluk tegen kwam. Ik had ze ook pas paar maanden later kunnen vinden.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masonverm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-05 17:41
Ditzelfde heb ik ook ervaren, ergens achtergelaten (publieke ruimte) en laatst bekende tijd en locatie klopte ook gewoon, maar na er terug te zijn geweest was het er niet.

Ik neem aan dat er wel meerdere iPhones actief waren in de buurt die een signaal konden afgeven waar de AirPods waren, maar ik denk dat ze dus gereset zijn en geclaimd door iemand anders.

Gaat trouwens over de AirPods 2e generatie.
Pagina: 1