Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-12-2024
Mijn vader is hoogbejaard en blind.
Er is een vaste lijn van Telenet, een abonnement van 25 €.
Feit is dat er niet mee wordt gebeld, het nummer van de vaste lijn dient voor een alarmsysteem en een noodarmband.
Gezien de hoge kost van zorg moeten we overal besparen.
Wie heeft een vaste lijn zonder abonnement?
Mvg
België

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Dat is knap lastig, zowel in Nederland als België. Ik ga er in dit geval vanuit dat je vader geen internet thuis (nodig) heeft. En dan is alleen een abonnement voor een vaste telefoon best duur inderdaad.

Als alternatief kan je een GSM Gateway gebruiken waarop je een normale telefoon kunt aansluiten en dus ook het alarmsysteem en de noodarmband. Mobiele abonnementen zijn een stuk goedkoper (een paar euro per maand).

Echter...ik weet niet hoe betrouwbaar deze systemen in de praktijk zijn (is ook afhankelijk van de dekking). Zeker voor noodgebruik is dat nog wel een punt van zorg.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:42
Ik heb een abonnement bij CheapConnect. Feitelijk wel een abonnement, maar de jaarlijkse vaste kosten zijn 8,95. 75 cent per maand dus. Als je niet belt blijft het daar bij. Bel je wel, dan gaat dat middels prepaid.

[ Voor 4% gewijzigd door HansMij op 02-10-2022 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

HansMij schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:16:
Ik heb een abonnement bij CheapConnect. Feitelijk wel een abonnement, maar de jaarlijkse vaste kosten zijn 8,95. 75 cent per maand dus. Als je niet belt blijft het daar bij. Bel je wel, dan gaat dat middels prepaid.
Maar daar is weer internet voor nodig….🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:15
Je hebt toch ook van die huistelefoons waar je een simkaart in kan doen... Als je weinig belt is een prepaid simkaart al voldoende.