Extra bel voor mobiele telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 17:24
Mijn vraag
Ik wil graag een draadloos apparaat dat gaat rinkelen of piepen als er gebeld wordt. Het is voor m'n vader, hij is de vaste telefoon gewend en laat z'n iPhone meestal in de studeerkamer liggen. Als hij dan in de woonkamer zit, hoort hij z'n telefoon niet, omdat z'n gehoor slechter is geworden. De bluetooth ontvangst gaat wel lukken, er zit alleen een muurtje tussen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone, maar het zou handig zijn als het met alle soorten mobiele telefoons werkt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik Google op 'extra bel' oid, dan krijg ik alleen suggesties voor een vaste telefoon. Alsof er nog mensen zijn die die dingen gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Een bluetooth speaker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 07:55
Een Apple Watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 09:27

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Heeft hij de vaste telefoon nog? Zo ja, dan is de snelst te realiseren oplossing een doorschakeling in het netwerk, met vertraging, naar de vaste telefoon.

Je had ooit apparaatjes die reageerden op de zender van de telefoon, maar die heb ik al lang niet meer gezien.

Je hebt telefoons die je als een „headset” draadloos kunt aansluiten op een andere telefoon. Ziet er dus uit als een mobiele telefoon, maar is in werkelijkheid via Bluetooth verbonden met de andere telefoon. Ik weet alleen niet hoe dat werkt met het aannemen van een gesprek als je „headset” in een andere kamer ligt.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:29
Een smart watch lijkt mij ook erg praktisch:
-Gaat trillen als telefoon af gaat.
-zit vaak een "vind mijn telefoon" optie op als hij die niet kan vinden.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 21:00
Hier staat dat een HomePod de inkomende telefoon gesprekken kan opnemen.

Die heb je al vanaf 99 euro.

https://www.apple.com/nl/homepod-mini/

Dan kan je vader ook met jouw bellen door gewoon "Bel mijn zoon" te roepen vanaf z'n luie stoel. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door ZpAz op 03-10-2022 08:00 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat dit met computerhardware te maken heeft, weet ik niet. Schopje naar CEK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 10:07
Ik zou een Apple Watch doen. Heeft als bijkomend voordeel dat je Health data met andere familie leden kunt delen. Oftewel; wanneer je vader (bijvoorbeeld) een hoge hartslag heeft kun je dat terugzien op je eigen iPhone. Erg handig om een extra oogje in het zeil te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:14
Panasonic link2cell

of zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Dank voor de antwoorden tot zover.

@Sinus_rhythm @Cyriel85 @Fidelity Een Apple Watch wordt niks. Was mijn eerste idee, ik ben er zelf heel blij mee, maar dat gaat hij echt niet dragen, daarvoor is hij teveel gehecht aan z'n eigen horloge. Ik ben ook bang dat de afstand te groot wordt voor Bluetooth als hij aan de andere kant van de woonkamer zit.

@aawe mwan De vaste lijn is niet meer, ze zijn recent verhuisd en het leek niet nodig om de vaste lijn mee te nemen. Eigenlijk werkt het boven verwachting met elk een eigen mobieltje, maar dat de hoorbaarheid van de telefoons in huis het probleem zou worden, had ik niet voorzien...

@StarC De Panasonic Link2cell en dergelijke hardware is precies waar ik naar op zoek ben, maar ik ben er huiverig voor om het via Amazon in het buitenland te kopen. Aangezien dit een probeerseltje wordt, is er een grote kans dat het niet bevalt en weer teruggestuurd moet worden en terugsturen naar het buitenland is meestal teveel gedoe. Het lijkt er nog niet op dat dit soort apparatuur bij Nederlandse winkels te koop is. Best gek, normaal lopen Amerikanen op technologisch gebied achter.

@ZpAz Homepod had ik nog niet aan gedacht. Ik heb er zelf eentje, dus kan wel eens proberen of dat werkt. Voordeel is ook nog dat dat via Wifi werkt, dat is meestal nog wat betrouwbaarder dan Bluetooth.

@MarkyB Een Bluetooth speaker had ik ook aan gedacht als optie, maar ik heb er zelf geen dus kan niet uitproberen of de beltoon daarop wordt weergegeven. Maar als het niet naar behoren werkt met de Homepod ga ik dit zeker proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40
PhilipsFan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 00:34:

@Sinus_rhythm @Cyriel85 @Fidelity Een Apple Watch wordt niks. Was mijn eerste idee, ik ben er zelf heel blij mee, maar dat gaat hij echt niet dragen, daarvoor is hij teveel gehecht aan z'n eigen horloge. Ik ben ook bang dat de afstand te groot wordt voor Bluetooth als hij aan de andere kant van de woonkamer zit.

@ZpAz Homepod had ik nog niet aan gedacht. Ik heb er zelf eentje, dus kan wel eens proberen of dat werkt. Voordeel is ook nog dat dat via Wifi werkt, dat is meestal nog wat betrouwbaarder dan Bluetooth.
Een apple watch kan via wifi met een iphone communiceren.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
@ZpAz Homepod gaat mijn probleem niet oplossen. Dat ding kan gewoon niet rinkelen als er gebeld wordt. Je kunt wel het gesprek beantwoorden, maar dan moet je wel eerst weten dat je gebeld wordt, en dat was nu juist het probleem.
@Hulleman Dat zou inderdaad wel kunnen, dat de Watch wel gaat rinkelen als hij buiten bluetooth bereik is maar binnen Wifi. Maar ik had al bedacht dat een Apple Watch geen goede oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 22:40
Je lijkt vooral veel beren op de weg te zien waarom iets geen goede oplossing is. Je zou een apple watch (of een ander apparaat wat hier wordt aangeraden) ook gewoon eens kunnen proberen. Anders lijkt er weinig anders op te zitten dan dat je vader moet leren z'n telefoon bij zich te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 04-10-2022 15:14 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:46

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vast niet het antwoord wat je wilde horen, maar de simpelste oplossing lijkt me toch gewoon om de telefoon mee te nemen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dat ding gewoon in je broekzak te steken?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
Compizfox schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:16:
Vast niet het antwoord wat je wilde horen, maar de simpelste oplossing lijkt me toch gewoon om de telefoon mee te nemen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dat ding gewoon in je broekzak te steken?
Voor jou niet, voor mij niet, maar voor oude mensen wel. Die zijn hun hele leven gewend dat een telefoon een vaste plek in huis heeft, ik denk dat je je erin vergist hoe makkelijk dat verandert. Het moet inderdaad een gewoonte worden om dat ding standaard in je broekzak te steken, maar krijg dat er nog maar eens in bij een 75-jarige.
Hulleman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:11:
Je lijkt vooral veel beren op de weg te zien waarom iets geen goede oplossing is. Je zou een apple watch (of een ander apparaat wat hier wordt aangeraden) ook gewoon eens kunnen proberen. Anders lijkt er weinig anders op te zitten dan dat je vader moet leren z'n telefoon bij zich te houden.
Ik heb die suggestie uiteraard al eens gedaan, want ik zie nog wel meer voordelen in een Apple Watch. Hij kan ook hartproblemen signaleren voordat je daar dood aan gaat. Maar hij wil het niet. Gehecht aan z'n eigen horloge, bang om gevolgd te worden door 'Google' en 'cookies' en gewoon een conservatieve instelling. Iets wat (in zijn ogen) goed voldoet hoeft niet vervangen te worden door iets anders. Ondertussen krijg ik telkens e-mails en whatsapp-berichten van familie waarom m'n pa nooit reageert en of er misschien iets met 'm aan de hand is...

Nou ja. Volgende apparaat dat geprobeerd gaat worden: een Bluetooth speaker. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 21:00
PhilipsFan schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:00:
@ZpAz Homepod gaat mijn probleem niet oplossen. Dat ding kan gewoon niet rinkelen als er gebeld wordt. Je kunt wel het gesprek beantwoorden, maar dan moet je wel eerst weten dat je gebeld wordt, en dat was nu juist het probleem.
Wat is dat nou weer voor een onzinnig iets ;( Ik had verwacht dat hij zou rinkelen, dat doet m’n Mac ook als ik gebeld wordt. Maar heb zelf geen HomePod.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 19:42
Een carkit? Evt een adapter eraan maken van 230 naar 12v. Volgens mij doet dat precies wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:35
Als hij toch al een gehoorapparaat heeft, of wellicht nodig heeft voor zijn slechte gehoor..... ;)

Dan heb je gehoorapparaten die bluetooth hebben, daar kun je ook mee bellen, echt mooi spul.

Schoonvader heeft er zo een.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 04-06 23:35
LuisjeNL schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:12:
Als hij toch al een gehoorapparaat heeft, of wellicht nodig heeft voor zijn slechte gehoor..... ;)

Dan heb je gehoorapparaten die bluetooth hebben, daar kun je ook mee bellen, echt mooi spul.

Dit inderdaad!!! Mijn oma heeft dit ook en dat werkt echt goed (y) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
LuisjeNL schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:12:

Die heeft ie inderdaad en hij gebruikt dat bijvoorbeeld ook om muziek mee te luisteren vanaf de iPhone. Maar de bluetooth verbinding valt nog best vaak weg, ik denk dat z'n appartement gewoon te groot is voor bluetooth.

@MarkyB Een bluetooth speaker op een vaste plek in de woonkamer binnen bluetooth bereik van de studeerkamer zou een oplossing kunnen zijn. Ik heb dat gister uitgeprobeerd. De telefoon rinkelt inderdaad via de speaker, dus dat is 1. Helaas blijkt ook dit geen goede oplossing: De bluetooth speaker schakelt zichzelf op een gegeven moment uit als er lang genoeg niks wordt afgespeeld (zelfs als hij aan de oplader hangt) en als hij dat niet zou doen werkte het ook niet: als de telefoon buiten het bluetooth bereik is geweest en weer terug komt, wordt niet automatisch de verbinding met de speaker hersteld. Helaas.

Het lijkt misschien alsof ik op zoek ben naar beren op de weg. Maar ik ben wel blij met alle tips! Ik ken m'n pa, hij is helemaal niet zo handig en techniek-minded. Ik heb 'm ternauwernood aan de iPhone gekregen, want hij vond eigenlijk de vaste lijn ook wel prima. Maar voor alles geldt: het moet betrouwbaar werken, anders werkt het niet. Hij gaat echt niet elke keer dat hij thuis komt de verbinding met een bluetooth speaker herstellen, dus ik weet gewoon dat die oplossing niet gaat werken.

@Woudtwe Een carkit ga ik nog naar kijken, bedankt voor de tip.

Ik heb ondertussen (na de Homepod tip van @ZpAz) nog wel iets anders bedacht. Hij is binnenkort toe aan een nieuwe iPhone (gebruikt nu nog een 6S met vreselijk slechte accu). Als hij straks een nieuwere heeft, dan kan de oude natuurlijk permanent aan de oplader liggen in de woonkamer en dan de calls via Wifi ontvangen. Misschien is dat nog de beste oplossing. Wordt wederom vervolgd.
Pagina: 1