Zondag, klusdag. Dus lekker bezig en het kleine projectje nu is de Philips Hue Wall Switch Module plaatsen.
De eerste 2 kamers was makkelijk, dat was een simpele lichtschakelaar.
Alleen op zolder hebben lichtschakelaar met 2 knoppen, en een stopcontact er naast.
Ik heb geprobeerd met een lasklem de lichtschakelaar uit te schakelen door alle 4 de kabels aan te sluiten op de lasklem.
Hierdoor schoot echter gelijk de stop eruit (nadat ik deze eerder al had uitgezet en weer aanzette).
Hoe kan ik de lichtschakelaar veilig afsluiten en toch het stopcontact behouden (ik ga ervanuit dat deze doorgelusd is, maar weet het niet zeker).
Excuses voor de verkeerde terminologie, ik ben echt een leek.
Edit:
Iets meer informatie en extra foto's.
In de oude situatie (en inmiddels huidige situatie weer) hebben we dus een wissel / wisselschakelaar (zie foto). Daar zaten de 4 kabels op aangesloten. Zie ook de bijgevoegde tekening. Ik heb markeringen aangebracht zodat we wisten hoe we het weer moesten herstellen, alleen op de tekening twijfel ik even waar de bovenste zwarte kabel nou precies zat. Ik kan helaas nu niet het stroom eraf halen om te kijken.
Naar ons weten maken we geen gebruik van hotelschakeling.
Verder heb ik de instructie gevolgd van Phlips Hue zelf, alleen daar spraken zij van 3 kabels helaas.
:strip_exif()/f/image/EuuM1zpvZeqdxCrR5buCAWn5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sD2fbB3Bcg3aqvubzOtETLby.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ufea73GyTho5kyzARrUcMd5j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bN4twEq0W6L41IcIUsS1wY3J.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast was het simpeler om gewoon de schakelaar te vervangen door een simpelere versie. We moesten toch naar een nieuwe kleur, en toen was het helemaal een eitje. Soms denk je toch te moeilijk.
Heel erg bedankt voor het meedenken. Kunnen sommigen nog wat van leren. Dankjewel!
De eerste 2 kamers was makkelijk, dat was een simpele lichtschakelaar.
Alleen op zolder hebben lichtschakelaar met 2 knoppen, en een stopcontact er naast.
Ik heb geprobeerd met een lasklem de lichtschakelaar uit te schakelen door alle 4 de kabels aan te sluiten op de lasklem.
Hierdoor schoot echter gelijk de stop eruit (nadat ik deze eerder al had uitgezet en weer aanzette).
Hoe kan ik de lichtschakelaar veilig afsluiten en toch het stopcontact behouden (ik ga ervanuit dat deze doorgelusd is, maar weet het niet zeker).
Excuses voor de verkeerde terminologie, ik ben echt een leek.
Edit:
Iets meer informatie en extra foto's.
In de oude situatie (en inmiddels huidige situatie weer) hebben we dus een wissel / wisselschakelaar (zie foto). Daar zaten de 4 kabels op aangesloten. Zie ook de bijgevoegde tekening. Ik heb markeringen aangebracht zodat we wisten hoe we het weer moesten herstellen, alleen op de tekening twijfel ik even waar de bovenste zwarte kabel nou precies zat. Ik kan helaas nu niet het stroom eraf halen om te kijken.
Naar ons weten maken we geen gebruik van hotelschakeling.
Verder heb ik de instructie gevolgd van Phlips Hue zelf, alleen daar spraken zij van 3 kabels helaas.
:strip_exif()/f/image/EuuM1zpvZeqdxCrR5buCAWn5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sD2fbB3Bcg3aqvubzOtETLby.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ufea73GyTho5kyzARrUcMd5j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bN4twEq0W6L41IcIUsS1wY3J.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was het inderdaad! Bedankt voor het meedenken.Xander schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:43:
@Vinnie84 Weet je heel zeker dat de groep uitschakelde door deze aanpassing? Ik zie er namelijk werkelijk geen problemen in.
Dat de groep direct na inschakelen weer uitschakelt zou natuurlijk andere redenen kunnen hebben, bijvoorbeeld als hier apparatuur op is aangesloten met een hoge inschakelpiek? Ik heb in huis ook één groep met een paar PC's aangesloten die niet altijd bij de eerste poging wil inschakelen.
Daarnaast was het simpeler om gewoon de schakelaar te vervangen door een simpelere versie. We moesten toch naar een nieuwe kleur, en toen was het helemaal een eitje. Soms denk je toch te moeilijk.
Heel erg bedankt voor het meedenken. Kunnen sommigen nog wat van leren. Dankjewel!
[ Voor 59% gewijzigd door Vinnie84 op 30-10-2022 11:08 . Reden: Iets meer informatie en extra foto's. ]