IS/RA kabel herstellen kosten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.054 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambe
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-05 13:03
Ik wil overstappen naar Kpn en het leek allemaal goed te gaan totdat ik in de winkel kwam en deze foto liet zien. Daar werd mij verteld dat hier kosten aan zijn verbonden en deze kunnen aardig oplopen. Ik moest hier toch even over nadenken.

Ik heb zonet de 0800 nummer gebeld en die vertelde mij weer dat er hoogstwaarschijnlijk een vergissing is gemaakt.

Installatie is plug en play en lukt dat niet dan komt er alsnog een monteur maar die moet je zelf betalen.

De IS/RA dient altijd GRATIS door een Kpn monteur te worden hersteld. Dat wordt niet uitgevoerd door een installatiemonteur aldus de 0800 dame.

Stel ik ga akkoord dan krijg ik het installatiepakket opgestuurd. Dat krijg ik natuurlijk niet aangesloten.

Dan moet ik een monteur bellen om de IS/RA punt te herstellen.

Ik vroeg dus of dit niet meteen kon worden geregeld bij de aanvraag. Nee.

Ik vroeg ook of ik het zwart op wit kon krijgen de deze service echt gratis was. Nee.

Tja ik begrijp steeds meer waarom mensen het maar zo laten want stel dit gaat mis dan heb ik 1 week of langer ( gelet de drukte ) geen internet en of tv.

Of ik heb voor een bepaalde periode dubbele kosten. En ja ik ben op de hoogte van de overstapservice maar ik ben groot liefhebber van de wet van Murphy.

ik heb dit ook gepost op de kpn forum.

Afbeeldingslocatie: https://thumbs4.imagebam.com/e1/17/53/MEEBTY5_t.jpg

Beste antwoord (via rens-br op 03-10-2022 14:12)

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 23:27
Deze isra wordt gewoon door de kpn monteur kosteloos hersteld..
kosten herstel isra is alleen voor als invoerkabel weg geknipt is grotere isra is .

beide alle monteurs binnen kpn zijn allround kunnen allemaal een isra herstellen van dit formaat.
zowel bij service als bij levering

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 22:15

JdM

Humbled

Dus je hebt al een antwoord gehad van KPN en wat wil je nu nog meer weten waar hier antwoord op gegeven kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambe
Ik zou dat graag zwart op wit hebben. Mondelinge afspraken zijn niets waard.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 23:27
Deze isra wordt gewoon door de kpn monteur kosteloos hersteld..
kosten herstel isra is alleen voor als invoerkabel weg geknipt is grotere isra is .

beide alle monteurs binnen kpn zijn allround kunnen allemaal een isra herstellen van dit formaat.
zowel bij service als bij levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hebben ze trouwens vakkundig gesloopt..

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:23

Kheos

FP ProMod
Ambe schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:23:
En hoe kunnen wij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambe
Het zat er zo in toen ik hier kwam wonen en gelet de snelheid kwam ik uit op Ziggo. Ik heb er echt nooit naar gekeken totdat ik wilde overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Ambe schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:29:
Het zat er zo in toen ik hier kwam wonen en gelet de snelheid kwam ik uit op Ziggo. Ik heb er echt nooit naar gekeken totdat ik wilde overstappen.
Gewoon abonnement afsluiten, wachten tot signaal geleverd wordt, dan klantenservice bellen met de mededeling geen signaal. Zij sturen dan een monteur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambe
Het is mij wel duidelijk geworden. Ik had even een bevestiging nodig van mensen die hier meer van weten. ik wil iedereen bedanken voor hun input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Dat zwart op wit ga je hier op t forum niet krijgen…

Vaak als er iets zelf kapot is gemaakt moet jezelf voor de kosten opdraaien.
Was dit al zo toen je huis inkwam is het vaak anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Je kunt zo een punt ook vrij makkelijk zelf herstellen in jouw situatie. Kabel wat verder afstrippen en dat komen je aders hopelijk gewoon tevoorschijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eigenlijk is het vrij eenvoudig wat hier moet gebeuren: de blauwe draden aan de buitenkant iets terugbuigen zodat de kern zichtbaar wordt. Daar zitten doorgaans 4 kleuren draden in: blauw, rood, wit en oranje. Daarvan pak je blauw en rood en die sluit je aan op een stekkerdoosje zoals deze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byx6vrthvp9aor5qPWIh3DK0WDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCB4DWWm5r68HD35ACLxvBAh.jpg?f=fotoalbum_large

Je sluit de blauwe en rode draad aan op contact a en b. Dat zijn de 2 pennen die het verst uit elkaar staan.

Dit gaat een stuk sneller dan een KPN monteur laten komen. Bovendien stelt het weinig voor en kan er niet zo heel veel mis gaan. Het enige wat je niet moet doen is die KPN kabel afknippen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Gewoon bellen en gesprek opnemen. Dat is legaal.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambe
Allereerst is het belangrijk om te weten dat je zélf niets mag doen. Het IS/RA-punt is namelijk eigendom van KPN. Jij als consument mag daar niet aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambe
_eLMo_ schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:26:
[...]

Gewoon bellen en gesprek opnemen. Dat is legaal.
Klaarblijkelijk denk jij dat je zomaar een gesprek mag opnemen en dan wat?
Denk aan transcriptie etc.
Schriftelijke afspraken zijn bindend en daarom moet je een contract goed doorlezen voordat je je krabbel zet.

Mocht dit escaleren dan mag je besluiten om tijdens een zitting het specifieke geluidsmoment te gebruiken maar daar zijn strikte regels voor. Zelfs dan nog kan er worden besloten om het niet toe te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:45
Zorgen dat er een monteur aan huis komt die de boel installeert. De ervaringen die ik te horen krijg in mijn kennis kring is dat de monteur een dergelijke kabel dan ook netjes hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ambe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:08:
Allereerst is het belangrijk om te weten dat je zélf niets mag doen. Het IS/RA-punt is namelijk eigendom van KPN. Jij als consument mag daar niet aankomen
20 jaar geleden was dit waar ;)

Ik heb van Budget mijn internet en die sturen alleen een monteur als je er zelf niet uitkomt.
Maar je mag je IS/RA-punt gewoon zelf herstellen met het boven getoonde doosje.

Het is ook verder ontzettend simpel werk, 2 draadjes strippen en op 2 contactjes vastschroeven.
Als jij er zenuwachtig van wordt, dan moet je iemand laten langskomen, maar dan mag je de komende jaren niet gaan klagen als KPN de prijzen verhoogt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ambe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:14:
Schriftelijke afspraken zijn bindend en daarom moet je een contract goed doorlezen voordat je je krabbel zet.

Mocht dit escaleren dan mag je besluiten om tijdens een zitting het specifieke geluidsmoment te gebruiken maar daar zijn strikte regels voor. Zelfs dan nog kan er worden besloten om het niet toe te laten.
Je mag gesprekken opnemen, zolang je er zelf maar aan deelneemt, zie ook: https://www.veritasadvies...eren%20over%20de%20opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ambe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:08:
Officieel niet, maar zolang zij niet op papier hebben staan wat de huidige situatie is weten zij niet of je het zelf hersteld hebt of dat dit door een vorige bewoner gedaan is. Zolang het werkt zal daar ook niet naar gevraagd worden.

Gezien de eenvoud van zo'n aansluiting is zelf herstellen een paar minuten werk, het overwegen waard.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:49
[...]

Ja dat mag. Je mag met eenzijdige toestemming een gesprek opnemen. Dus als jij jezelf toestemming geeft, is het compleet legaal. Denk aan transcriptie? Eh, wat? Wat bedoel je daar precies mee?

Mondelinge afspraken zijn net zo bindend als schriftelijke afspraken. Moet je wel kunnen bewijzen, dat is vaak lastig. Tenzij je het gesprek opgenomen hebt natuurlijk.

Je doet net alsof je precies weet hoe het werkt, terwijl dat duidelijk niet zo is.
Waarom zou een rechter een geluidsopname niet toelaten? (als die opname relevant is voor de zaak) En helemaal als dat "het" bewijs is wat de zaak maakt?

Echt OT: Ik vind dit hele topic eigenlijk een hoop gedoe om niks. Laat een monteur komen om de boel te installeren, dan zal de monteur dit hoogstwaarschijnlijk gewoon meteen repareren. Heb je nu al van meerdere bronnen gehoord.
Is het dan ineens wel een probleem, hoor je dat vanzelf van de monteur.

[ Voor 35% gewijzigd door WEBGAMING op 03-10-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:11
[...]

Opnemen mag als een van de deelnemers toestemming geeft, inclusief jezelf dus. Waar het vaak fout gaat is publicatie zonder toestemming. Je mag vanalles opnemen, fotograferen etc, allemaal geen probleem. Echter publiekelijk toegankelijk maken (inclusief asocial media etc) mag niet zonder toestemming. Mensen lijken dat nogal vaak te verwarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambe
Ik opende dit topic omdat ik geen enkele ervaring heb met deze materie. Ik heb de input gekregen die ik nodig had.
De duimpjes zijn uitgedeeld aan de meningen die klopten en de rest is ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Om verdere (offtopic) berichten te voorkomen zal ik een slotje zetten op het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.