Ergonomische muis bij kramp in de vingers?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-05 11:52
Al geruime tijd heb ik kramp aan mijn vingers van mijn rechterhand. Ik heb nu een vrij simpele muis (g102 van Logitech) het gebeurd regelmatig dat als ik mijn vingers op de muis laat rusten een 'klik' wordt ingedrukt, ik ' hoover' met mijn vingers dus over de muis waarbij ze iets leunen op de knopjes maar dus niet zo hard dat ze worden ingedrukt.

Computer muis
Een pc muis die comfortabel voelt en niet (zoals nu) dat ik kramp krijg na enige tijd werken

Budget
Niet over de € 100

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik prefereer Logitech

Ik werk circa 9 uur per dag met de pc, dus ook met de muis, dus ik heb veel klachten
Ik weet niet of je dit RSI noemt

Zelf heb ik al wat muizen gevonden. Een ergonomische muis heb ik voor korte tijd gehad van Action (Trust Verto Draadloze Ergonomische Muis) lag prettig in de hand maar voelde goedkoop, ik vond het ook vreemd om mee te werken en was ook niet snel met de muisaanwijzer.

Liefst is het ook waarmee ik spellen kan doen, ik houd van Tower Defence, dus hele snelle actie is dat niet, maar zo'n bijna rechtopstaande muis voelt heel erg sloom.

Wil ook geen 'balletje' als rolsysteem.

Belangrijk is ook dat die degelijk is waar ik gewoon jaren vooruit kan, het kost me altijd moeite om aan een andere muis te wennen.

Zou ook fijn zijn als er een knopje op zit om te switchen tussen Bluetooth en radio gestuurd

[ Voor 3% gewijzigd door Jets op 02-10-2022 16:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 09:42

guReMcO

Praat mar frysk

Ik weet dat je zegt 'geen trackball' maar ik heb na klachten een MX Ergo aangeschaft en heb sindsdien nergens last meer van. En zolang het niet supersnel hoeft te gaan kan je er prima mee gamen (GTA Online, strategie games, casual shooters).
Duurt even voor je er aan gewend bent maar dan wil je niet meer anders. :)

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
Dank je wel @guReMcO ik was vergeten aan te geven dat ik een raar mankement heb aan mijn duim (niets ernstigs hoor maar toch) Na een tijdje moet ik me duim even knikken, dan hoor ik een bot geluid alsof ie uit de 'knoop' schiet, dat heb ik 20 keer op een dag ongeveer en voelt erg onprettig soms, vandaar ik niet al teveel bewegingen wil maken met mijn duim

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je zou eens naar de uitvoering: Logitech MX Vertical of uitvoering: Logitech Lift for Business Rechtshandig Grafiet kunnen kijken.

Ik heb zelf de MX Vertical en die bevalt prima als je eenmaal gewend bent aan de vertikale vorm. Volgens mij zijn dit allebei bluetooth muizen maar er zit een dongle bij voor machines die geen bluetooth hebben.
Sowieso zul je uiteindelijk van elke muis kramp krijgen als je daar gevoelig voor bent. Afwisselen tussen verschillende muizen (en als je dat kunt aanleren: beide handen) is naar mijn mening altijd het beste.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hier ook RSI patiënt. Het begint met wat klachten en kan zo ineens doorschieten naar (levens)lange RSI. Pas dus goed op, het kan dan van hand tot bovenrug pijn gaan doen.

Naast een andere muis zou ik ook even je zithouding, bureauhoogte en bureaustoel hoogte nalopen. Vooral de zithouding is enorm belangrijk, evenals veel korte pauzes inlassen en wat stretchen. Schroom ook zeker niet om een dokter/fysio in te schakelen ter preventie. Geloof mij, je kan beter vroeg ingrijpen dan met forse RSI klachten uitvallen.

Qua muis ben ik zelf volledig over op de uitvoering: Logitech MX Vertical . Het kost echt een tijd om hier aan te wennen. Na een weekje gaat het redelijk, maar het kostte mij 3 maanden om er echt volledig vertrouwd mee te zijn. Ik kan een 'normale' muis niet fatsoenlijk meer gebruiken.

Fijne aan de Logitech is de vorm, kwaliteit, USB-C oplaadbaar en werkt met dongle én bluetooth. Onderop zit een knop waarmee 3 bluetooth profielen opgeslagen kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
+100 voor de vorige post. Pauzes houden, bureau met sta hoogte, wisselen van hand, tijdens de lunch buiten 20-30 minuten stevig wandelen, etc. Goede tip voor een muis heb ik helaas niet voor je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Jets zo'n recht opstaande muis (of beter gezegd slak) is trager omdat je dat niet gewoon bent. Eenmaal na wat training ben je terug de oude.

Heb zelf de uitvoering: Delux M618BU en op het werk de draadloze variant en heb geen klachten meer zoals ik had bij gewone muis. Als je een beetje uitkijkt op amazon/aliexpres vind je die normaal goedkoper.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STWA
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Sinds een muisarm 10jr geleden werk ik alleen nog maar met een pen (Wacom Pen&Touch). Werkt voor mij uitstekend in mouse-mode icm meerdere monitoren en ik gebruik(te) het ook zonder issues voor games als City Skylines en Age of Empires.

Zodra ik even een muis pak van een collega heb ik binnen enkele minuten weer klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Draadloos maakt de muis zwaarder.

Een lichte muis zoals Microsoft Wheel Mouse Optical 1.1A met USB kabel (en eventueel PS/2 converter) laat je vingers rusten op de knoppen zonder dat die ingedrukt raken. Het niveau van comfort hangt af van de afmeting van je hand. Met zeer lange vingers aan een grote hand zal het minder prettig zijn dan met een kleinere hand. De duim is nauwelijks belast, maar omdat de muis zonder moeite glijdt is dat geen probleem.
Het is wel zoeken naar een leverancier die ze nog heeft (eBay). Het is standaard rechtshandig.

Het nummer op zo'n muis is X802382. Er zijn diverse andere productnummers.

En verder moet je eigenlijk geen spellen meer spelen met een muis. Dat gaat vaak gepaard met spanning en dan belast je delen van je hand die je beter niet kan belasten. De muis heeft een resolutie van 400ppi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de vorm van je hand. Je kunt wel vragen welke andere mensen fijn vinden, maar als zij grotere of kleinere of bredere of smallere handen hebben, is die muis voor jou misschien niet geschikt. Ik ben een paar keer naar de Mediamarkt gegaan om met mijn hand te voelen wat prettig was.

Ik krijg kramp in de rug van mijn hand (niet mijn vingers) van mijn Razer Chroma. De bolling van de muis is te hoog voor mijn hand. Ik heb nu een muis van Trust waar minder bolling in zit voor gaming. Voor mijn werk thuis gebruik ik een draadloze platte van Microsoft uitvoering: Microsoft Modern Mobile Zwart. Die nodigt ook niet uit om constant mijn hand op te laten rusten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jets
Dank allen voor jullie reactie. Alle suggesties en tips neem ik mee in het kopen van een andere muis. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Jets Ik heb gemerkt dat het heel prettig is om met enige regelmaat te wisselen tussen input devices. Dus soms gebruik ik een muis, soms een trackball maar meestal de Magic Trackpad van Apple (op Mac).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twunk
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-04 15:23
Ik wissel regelmatig van muis tussen het gamen en internetten van een Steelseries Rival naar Logitech MX Master 3. Voor het gewone kantoorwerk ken ik weinige fijne muizen, dan de MX Master serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En een keer switchen van muizen met rechts naar muizen met links is ook een optie om de belasting in ieder geval wat meer te verdelen. Dat is in het begin even wennen, maar werkt na een tijdje prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Arts bellen & afspreken.

Zelfstandig een "au" verhelpen met een apparaatje zoeken via Tweakers is er gewoon niet bij. Eerst diagnose, dan pas oplossen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:23
@MAX3400 mijn ervaring (n=1) is dat zowel fysio’s als huisartsen met dingen komen als “vaak pauzeren, goede ergonomie” Dat zijn allemaal dingen die ik al doe.

Maar toch is de schade blijvend, vooral mijn vingers zijn pijnlijk. Het trekt gelukkig wel bij, als ik op tijd gas terug neem. Maar je kan niet meer pijnloos en gedachteloos je helemaal storten. Een paar uur per dag is voor mij tegenwoordig helaas de max wat ik pijnloos kan doen, en die paar uur koet dan ook eigenlijk nog verspreid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jets
Ben inmiddels bij de dokter geweest en het blijkt dat ik géén muisarm heb (rsi)

Ik heb een rare aandoening in beide polsen waarbij iets wat ik herhaaldelijk moet doen pijn veroorzaakt (ik houd de klachtomschrijving even kort). Ik moet binnenkort naar de plastisch chirurg (Bergman Clinics) om er naar te laten kijken.

Indien gewenst kan ik hier nog op terugkomen wat hun bevindingen zijn...

Bedankt allen voor het meedenken.

[ Voor 5% gewijzigd door Jets op 14-10-2022 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Jets hoop dat je snel & efficient geholpen kan worden om de pijn/klacht/ergernis te verminderen of (liever) volledig weg te nemen. Heb je ook een naam / term voor die aandoening gekregen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Jets schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 15:58:
Liefst is het ook waarmee ik spellen kan doen, ik houd van Tower Defence, dus hele snelle actie is dat niet, maar zo'n bijna rechtopstaande muis voelt heel erg sloom.
Dat is een kwestie van wennen.

Ik had zelf een Logitech G900 maar ook last van m'n pols, heb toen via m'n werk een MX Master 3 gekregen. Fijne muis, maar hoewel klachten een stuk minder zijn, zijn ze niet helemaal weg.
Daarna een goedkope draadloze verticale muis gekocht en daarmee zijn de klachten zo goed als helemaal weg, en nadat ik er aan gewend was kon ik er ook gewoon mee gamen, alleen was de latency van mijn goedkope muis te hoog.

Daarna ook nog een ERGO M575 business editie gekocht omdat ik het nieuwe Bolt protocol wilde proberen, en dat is een geweldige muis, kan ik inmiddels ook prima mee gamen op arcade/twitch shooters zoals CS:GO na, maar die speelde ik gelukkig toch al niet veel.

Ik zou je dus aanraden om gewoon een hogere kwaliteit verticale muis te kopen, zoals de MX Vertical. Precies rond je budget, en dat is gewoon een hele fijne muis waar je ook mee kan gamen als je eenmaal gewend bent aan het verticale.

Edit: Oeps, is al een wat ouder topic. Hoop dat je klachten verholpen kunnen worden TS, en anders dat je toch iets aan mijn n=1 ervaring hebt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Oon op 14-10-2022 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:23
@Jets Carpaal Tunnelsyndroom toevallig? (Soort beknelling)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Magnesium! Ik heb vaak last van kramp in vingers en sinds ik elke dag magnesium slik (gewoon die van de lidl in dat dacht blauwe potje) heb ik dat niet meer. Worth the try!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jets
@MAX3400 Dank je wel :) nee, dat niet maar ik moet nog op afspraak komen, ik weet ff alleen niet meer uit me hoofd wanneer precies... Ik laat nog wel weten wat daar de uitkomst van is.

@Oon Nee hoor tenminste is geen oude topic wat mij betreft. Jouw suggesties neem ik mee, dank je wel :)

@dennis_rsb Binnenkort een afspraak, dan weet ik meer.

@Oekol Ben er gisteren gelijk mee begonnen, tabletten van mijn vriendin gekregen, beetje groot om door te slikken maar het moet, dank je voor je tip

Nogmaals allen dank voor het meedenken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Hier ook net over op een verticale muis. Zat bij mijn nieuwe Microsoft Sculpt. Bevalt mij goed, was er snel aan gewend.

Ik zou zeker ook blijven kijken of je je klachten kunt verminderen door je houding te verbeteren. Kan me voorstellen dat de artsen je klachten misschien kunnen verminderen, maar het zou me niet verbazen als het toch een permanent aandachtspunt blijft.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 16-10-2022 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jets
Beste meedenkers en lezers.

Ik zou hier nog even op terugkomen.

Het rapport zal ik hier c/p-en:
Decursus:
ECHO een mild CTS (Carpaletunnelsyndroom) beeld welke eerst even parkeren. Ik verwacht dat de klachten met name voortkomen uit het dorsale polsganglion, revisie poli RZw voor punctie en KC.

De arts heeft het dan wel over een polsganglion maar bij thuiskomst wist ik pas wat dat precies is: een bobbeltje in de pols, maar ik zie hem helemaal niet.

Afgelopen tijd heb ik erop gelet waar ik precies pijn krijg, dit is met name als ik bv een vuilniszak naar buiten draag, dan doet het heel veel pijn tussen de wijsvinger en duim, ik MOET dan switchen tussen de handen om de zak te dragen, dit heb ik bij een vervolgafspraak ook kenbaar gemaakt, ik zou namelijk een prikje krijgen maar dat werd direct geannuleerd. Een 3de afspraak volgt op 9 januari.

Hier zijn de bevindingen van afgelopen vrijdag:
Decursus:
zwelling in het eerste web, aldaar ook de meeste pijnklachten. We maken een MRI van de rechterhand.
Klinische gegevens:
Pijnklachten rechterhand, krampend gevoel met ook op en af zwelling thv het eerste webspace.
Vraagstelling:
Weke delen zwelling 1e web? ganglion dorsumthv CMC 1-2 vocht aldaar? tendinopathie?
Zijde Rechts
Type onderzoek MRI hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
Heb een filmpje gemaakt van een aandoening die ik al me hele leven heb...
zie hier: YouTube: Vinger knak

[ Voor 13% gewijzigd door Jets op 27-11-2022 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jets
Heb de Logitech MX Vertical binnen gekregen, wat een verschrikking. Ik heb nog nooit zo snel een product weet terug in de doos gedaan.

Ik zal een recensie schrijven over dit model. Zal nu de mx 3 bestellen, voelen of deze fijner voelt

@dennis_rsb, @MAX3400, @Anoniem: 39993, @Damic, @DocMac, @guReMcO, @downtime, @Oekol, @Oon, @stin00, @TERW_DAN, @Twunk, @sOid, @SVMartin, @STWA en andere : dank voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH100
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Kijk eens naar een Anir muis. Heb ik vroeger gebruikt, na enige gewenning beviel deze goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jets schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:07:
Dank je wel @guReMcO ik was vergeten aan te geven dat ik een raar mankement heb aan mijn duim (niets ernstigs hoor maar toch) Na een tijdje moet ik me duim even knikken, dan hoor ik een bot geluid alsof ie uit de 'knoop' schiet, dat heb ik 20 keer op een dag ongeveer en voelt erg onprettig soms, vandaar ik niet al teveel bewegingen wil maken met mijn duim
Zou zoiets werken? Zodat je met je hand beweegt ipv alleen je duim? Ook al wil je eigenlijk geen bal.

uitvoering: Kensington Wireless Trackball

Heb ook issues met mijn hand bij langer werken op normale muizen en omdat ik hiermee alles beweeg van mijn hand ipv alleen enkele vingers ben ik er wat meer mee actief.

Speel er zelf ook TD's mee en gaat mij beter af dan shooters met zo'n muis.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Jets schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:46:
Heb de Logitech MX Vertical binnen gekregen, wat een verschrikking. Ik heb nog nooit zo snel een product weet terug in de doos gedaan.

Ik zal een recensie schrijven over dit model. Zal nu de mx 3 bestellen, voelen of deze fijner voelt

@dennis_rsb, @MAX3400, @Anoniem: 39993, @Damic, @DocMac, @guReMcO, @downtime, @Oekol, @Oon, @stin00, @TERW_DAN, @Twunk, @sOid, @SVMartin, @STWA en andere : dank voor het meedenken :)
Jammer, ben er zelf erg tevreden over. Ik vind een 1 ster review wel erg bedenkelijk, maargoed. Hopelijk bevalt de MX3 beter :)

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 28-11-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
@stin00 ik snap je, alleen van Logitech had ik veel beter verwacht dan bv die van Action (ook zo'n verticale muis) de 1 ster zit hem voornamelijk dus in de verwachting en het de praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
@Touchdomex nee liever niet want dan knikt mijn duim om de 10 minuten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
@MH100 nou dan moet ik dus met mijn duim klikken en die wil ik het minst belasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MH100 schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:02:
Kijk eens naar een Anir muis. Heb ik vroeger gebruikt, na enige gewenning beviel deze goed.
Heb ik ook gehad. Ben er geen grote fan van. Was indertijd best prijzig en de muisknop onder de duim is een serieus nadeel want uiteindelijk kreeg ik daar last van. Vooral dubbelklikken met de duim is niet fijn.
Ik geloof dat ik indertijd nog gezocht heb naar een tooltje die een dubbelklik emuleert als je de muisknop iets langer ingedrukt houdt want dat zou de duimbelasting van de Anir een stuk verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Jets schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:46:

Really? Heb de MX vertical ook, bevalt extreem goed. Wat valt er zo tegen bij jou?

P.s. Doen de magnesium tabletten wat bij je?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 11:21
Hier ook de MX Vertical (en de vrouw en m'n ouders ook), ja het is even een wennen (een uurtje max?), maar sindsdien wil ik niet meer anders. Heb de muis sinds de introductie in 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
@Devilfish Het lukt mij niet eraan te wennen, ik had het gevoel dat ik het apparaat iets moest optillen vanwege de rand van de duim, me vingers sloten ook niet goed aan bij de muisknoppen, mijn arm bleef gespannen terwijl ik de muis bewoog en ik heb toch echt geen kleine handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocMac
  • Nu online
Met een verticale muis heb je toch altijd je pols in een hoek, heb je dan niet sneller last van carpal tunnel? Lijkt mij ook heel vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DocMac schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:38:
Met een verticale muis heb je toch altijd je pols in een hoek, heb je dan niet sneller last van carpal tunnel? Lijkt mij ook heel vermoeiend.
Omgekeerd: Met een normale muis heb je altijd je pols in een hoek want die moet 90 graden gedraaid zijn t.o.v. de natuurlijke houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
To @all

Inmiddels heb ik de Logitech MX3S. Alweer heb ik problemen.

Ik heb eens een analyse gedaan:

* Mijn muis beweeg ik met alleen mijn hand, als ik mijn handen op de vorm van de muis zou plaatsen moet ik mijn hele arm bewegen of alleen mijn pols.

Ik heb de neiging om mijn muis te bewegen met het vooruit drukken via mijn duim, ring en pink.

Omdat ik op een muismatje schuif moet ik soms de muis oppakken anders valt hij van de muismat af en ja de muismat is voldoende groot

Het voelt super onprettig als ik alleen via de pols de muis beweeg.

Heb ik de muis wel goed wijzen, ik bedoel daarmee: voor mijn gevoel is het goed, maar de punt van de muis die vooruit staat zou iets naar rechts of links kunnen wijzen, ik weet niet (ben er nog niet uit) of dit een juist manier is van bewegen / zitten. Staat de muis nou lijnrecht vooruit, iets naar links of rechts.

Ben ik gewend aan een verkeerde manier van de muis vasthouden?

Mijn pink rust op de muismat en schuift mee als ik alles via de pols doe, geen fijn gevoel.

Indien ik me vingers gebruik voor het bewegen van de muis gaat dit lekker vlot (ik ben deze methode dus gewend blijkbaar) Duim, ring en pink bewegen de muis alle kanten op, ik zit dan met mijn hand niet meer precies op de knoppen (vooral de duim waarvoor de muis is gevormd heeft geen functie op die manier) ik ben niet eens halverwege de muisknoppen met wijs en middelvinger, deze staan iets gebogen op de 2 knoppen.

Dit was erg gedetailleerd, graag zou ik willen weten hoe jullie jouw muis vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik zou contact zoeken met een arbo arts, ergotherapeut of fysio die gespecialiseerd is in ICT ongemakken. Met wat beschrijvingen op Tweakers ga je, hoewel goed bedoeld, echt niet verder komen. Het lijkt er namelijk op dat je op een totaal niet ontspannen manier je muis hanteert.

Daarnaast kunnen ze dan ook je hele zithouding meenemen. Dit is eigenlijk het advies dat ik vanuit m'n 4 jaar RSI ervaring kan geven. Je aankoopadvies vraag is inmiddels ook meer een hulpvraag geworden. Eentje die het beste met een professional opgelost kan worden om vergaande ongemakken te voorkomen.

Het is helaas wel het minst 'prettige' advies want het gaat mogelijk moeite en wat gedragsverandering vergen. Daar zijn we als mens allergisch voor :+

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 04-12-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
@stin00 Thanx! ja ik denk bij nader inzien dat ik dit ook het beste kan doen.....
Pagina: 1