Ik heb een nieuw moederbord gekocht, de Asus Prime B550 plus met een nieuwe Ryzen 5 5600G cpu en 32Gb corsair ddr4.
Nu ging het in werking stellen van het geheel al wat moeilijk ivm met de docp die enabled dient te worden om je gegevens dragers zichtbaar te maken in je boot menu.
Staat in de gebruiksaanwijzing van Asus niet vermeld.
Maar goed,dat is gefixt en het systeem draait.
Nu krijg ik alleen het geluid niet voor elkaar.
Geluid is alleen mogelijk via de hdmi kabel, maar dat wil ik niet.
Ik wil het via de creative die ik via de audio jack op de achterkant wil aansluiten.
Echter, volgens de beschrijving van het moederbord zou er een realtek geluids kaart onboard zijn, maar de enigste die ik zie is een amd high defenition device.
Ik kan ook geen realtek drivers installeren.
Heb de amd al verwijderd in apparaat beheer , maar na opstarten staat die er gewoon weer.
Heb de bios al geupdate....niets werkt.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
Nu ging het in werking stellen van het geheel al wat moeilijk ivm met de docp die enabled dient te worden om je gegevens dragers zichtbaar te maken in je boot menu.
Staat in de gebruiksaanwijzing van Asus niet vermeld.
Maar goed,dat is gefixt en het systeem draait.
Nu krijg ik alleen het geluid niet voor elkaar.
Geluid is alleen mogelijk via de hdmi kabel, maar dat wil ik niet.
Ik wil het via de creative die ik via de audio jack op de achterkant wil aansluiten.
Echter, volgens de beschrijving van het moederbord zou er een realtek geluids kaart onboard zijn, maar de enigste die ik zie is een amd high defenition device.
Ik kan ook geen realtek drivers installeren.
Heb de amd al verwijderd in apparaat beheer , maar na opstarten staat die er gewoon weer.
Heb de bios al geupdate....niets werkt.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?