Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mew
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-05 10:18
Mijn vraag
Mijn abonnement met Iphone 12 Pro Max verloopt eind volgende maand, nu ben ik echter na jaren iphone gebruiker het beu om zoveel geld te moeten uitgeven voor een nieuwe telefoon. Ik wil graag de switch maken naar een android telefoon.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het enige wat ik op mijn telefoon doe is af en toe een spelletje, codm, runescape. Soms wat foto’s maken.
Ik vind het belangrijk dat het niet een te grote telefoon is aangezien ik niet al te grote handen heb. Verder zou het fijn zijn als het of een micro sd slot heeft of een 3.5mm headphone jack. Beide zou helemaal ideaal zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Sony Xperia 10 IV ( blijkt een hele goede batterij te hebben maar mindere specificaties )
- Samsung s10e ( mindere batterij dankzij exynos )
- Pixel 6a ( geen micro sd / 3.5mm

Mijn budget ligt ongeveer rond de €500, weet ook niet wat ik terug krijg voor mijn Iphone momenteel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49
De Pixel 6A is niet te groot en binnen je budget. Maar die had je zelf al gevonden. Telefoons met een micro SD slot zijn zeldzaam. Waarom zou je dat gebruiken? Je huidige iPhone heeft dat ook niet. Net als een koptelefoon aansluiting.

Wat je iPhone nog waard is kun je heel snel op Marktplaats zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AndyJNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 22:26
Het is niet verplicht een nieuwe telefoon te nemen op afbetaling.

Als ik jou was zou ik de IPhone 12 Pro Max gewoon blijven gebruiken en profiteren van de lagere maandlasten op het abonnement. Ik vermoed dat die het namelijk nog prima doet tenzij er overal barsten in zitten. (Heb er zelf ook 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
De Samsung S10e is te oud en zou ik niet meer nemen, een A52s is dan logischer. Echter ik zou in jou geval voor een S21 of S22 gaan (op de S22 zit 100 Euro cash back actie , https://www.samsung.com/nl/promo/?cat=mobile ) omdat je van een topmodel afkomt, en al moet wennen aan een ander besturingssysteem, om dan ook nog naar mid range te gaan zul je merken.
Wil je voor Sony gaan dan de 1 III of IV.
Voor Google komt binnenkort de Pixel 7 officieel in Nederland uit. Dan dalen de grijze import tarieven.

En voor opslag, geen idee hoeveel je nu hebt, en in gebruik hebt, maar ik zou een cloud opslag koppelen en daarheen backup maken van foto's en videos, waarna je ruimte vrij maakt op de telefoon. Dit om 2 redenen, als eerste als er iets met je telefoon gebeurt ben je anders alles kwijt. En vanuit de cloud opslag kun je er makkelijker wat mee doen op andere apparaten.

Overigens de iPhone blijven gebruiken en je abonnement sim only voortzetten is ook nog een optie zoals @AndyJNL terecht aangeeft, deze kan nog wel een 4 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tikje naar het juiste subforum.