Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvwagenveld
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-10-2022
Ik heb nu uitvoering: HP Omen 17-cb0925nd deze laptop en daar wil ik graag 3 beeldschermen aan toevoegen. Nu weet ik niet alles over deze topic. De laptop heeft dus een aantal "display uit" poorten. Hoe kan ik hier drie beeldschermen aan toevoegen. Moet ik ze allemaal apart per poort connecten? dus één bij thunderbolt, één via usb-c etc.?

Voor de beeldschermen betaal ik het liefst rond de 600 euro, al zie ik dat beeldschermen met thunderbolt al een stuk duurder zijn.

Is er een manier hoe ik via alleen de hdmi/thunderbolt/minidisplay etc alle dire de monitoren kan verbinden? dus niet allemaal via een aparte kabel? ik zag dat een splitter niet werkt voor extra werkruimte.

dankjewel alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-05 11:20
Ik gebruik thuis ook een HP laptop met 3 schermen.

2 zijn er aangesloten via een docking station middels usb-c/thunderbolt
de 3e middels de HDMI uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het makkelijkste is om ieder scherm gewoon aan z'n eigen kabel te hangen. Dit kun je prima doen met een verloopje van Thunderbolt naar Displayport, zodat je geen Thunderbolt monitor hoeft te halen.

Een dockingstation is het andere alternatief, maar dat kan wel weer een stuk duurder worden. Een simpele splitter gaat niet werken, gezien je dan het beeld dupliceert, en je dus niet meer ruimte erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:11
Het ligt er aan welke schermen je er aanhangt.

De HDMI-aansluiting is hoogstwaarschijnlijk versie 1.4, dan is 1440p de max op 60Hz.

De mini-Displayport is hoogstwaarschijnlijk versie 1.4 (dit wordt niet genoemd, maar bij de Thunderbold-aansluiting is het ook versie 1.4, dus dat zou logisch zijn.) Door middel van een videodock die MST ondersteunt kunnen er 2 4K-monitoren aan gehangen worden.

De USB-C-aansluiting kan Displayport 1.4 aan, maar ook Thunderbold. Met dat laatste kun je via een dock 2 schermen aansluiten met 4K+resolutie.

Als je maximaal 1440p op 60Hz doet op die 3 monitoren, dan kun je iedere monitor zijn eigen kabel geven. Wil je hoger, dan zal er specifieker gekeken moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvwagenveld
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-10-2022
En als ik een dock koop, waar moet ik dan op letten naast dat het de juiste videouitgangen heeft? Ik zie dat bijv dell docks minder power supply geven aan niet-Dell systemen, kan dat een probleem zijn? Want ik zie sommige docks for 70 euro die niet minder lijken dan een WD19TB die 300/400 euro kost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:11
Er is maar 1 Displaylink chipset die 3 4K-schermen aan kan, en die zit zeker niet in een dock van € 70. En de enige andere manier is Thunderbold of Displayport MST. Die laatste 2 versies zijn duur.

Ik geloof er daarom ook niets van dat dat dock überhaupt 3 schermen kan aansturen (tenzij het van Ali Express komt).

De maximale officiële ondersteuning voor jouw versie van Thunderbold is 100 watt en dat is dus niet genoeg voor het aan de praat houden van de laptop tijdens gamen (gezien de 200 watt voeding die HP levert).

Ik heb ook niet gezien dat HP laptop-specifieke Thunderbold-docks heeft die mee kunnen leveren.

Als je eens aangeeft welke monitoren je wilt gaan gebruiken, dan wordt duidelijk wat wel en wat niet kan.
Pagina: 1