doucheputje open maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:50
Ik vroeg mij af hoe ik de afvoer van mijn douche kan open maken gezien deze bijna niet meer doorloopt. Prima in deze tijd om lang douchen tegen te gaan alleen zou het allicht water schade kunnen opleveren.

Het rooster gaat er makkelijk af maar dan kom ik niet verder, het witte ding lijkt niet verder te demonteren. Ik hoop dat er nog ergens een filter zit die ik kan schoonmaken. Heeft iemand hier ervaring mee ?

(niet zo'n frisse foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UNpn8l_s4SqUWffV1NU90YgiIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlX96pzUyAdanHzAVnWpoO5A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_pJaTNZtMI7w17W2mHBZo-PiS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3UQ0qaISSArh2BTr5ruWAZ4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Roderiktweaker op 01-10-2022 19:52 ]

Beste antwoord (via Roderiktweaker op 05-11-2022 19:41)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kan je dat witte ding niet recht omhoog trekken toevallig?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

(Laat maar...)

[ Voor 92% gewijzigd door Microkid op 01-10-2022 19:53 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Zijn nu bijgevoegd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Als het niet direct zichtbaar/duidelijk is hoe 'ie open gemaakt kan worden, zou ik het eerst met vloeibare ontstopper proberen voordat je iets kapot maakt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Microkid schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:54:
Die leek vast te zitten wou eerst ook van die gele handschoenen kopen. (ben nu niet thuis). En ik wou inderdaad niets slopen... Op internet is te zien dat de meeste zo'n gaas filter hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Roderiktweaker op 01-10-2022 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/124944_20190826_173905_2.jpg
Dit lijkt dezelfde, dus mogelijk kan de dop er toch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Hahn schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:55:
Als het niet direct zichtbaar/duidelijk is hoe 'ie open gemaakt kan worden, zou ik het eerst met vloeibare ontstopper proberen voordat je iets kapot maakt.
Maakt vloeibare ontstopper niet leidingen kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
souljah1h schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:10:
[...]

Maakt vloeibare ontstopper niet leidingen kapot?
Volgens HG niet:
Het werkt grondig en effectief en tast de kunststof leidingen niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Uit ervaring kan ik je vertellen dat die rommel* van HG het uitstekend doet. Eerder ook een opstopping gehad waar ik niet bij kon. Eerst met HG geprobeerd waardoor de veer niet meer nodig was... Dus die ligt nog als nieuw aan de kant.

*: je gaat me niet vertellen dat het heel gezond spul is, het werkt wel uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
sypie schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:22:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat die rommel* van HG het uitstekend doet. Eerder ook een opstopping gehad waar ik niet bij kon. Eerst met HG geprobeerd waardoor de veer niet meer nodig was... Dus die ligt nog als nieuw aan de kant.

*: je gaat me niet vertellen dat het heel gezond spul is, het werkt wel uitstekend.
Ik zou het niet drinken, nee :+ Het lost organisch materiaal (zoals haar) op, dus gezond is het niet. Maar de meeste leidingen zijn niet van organisch materiaal, dus daar doet het weinig mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Bedankt voor de suggesties, ga eerst kijken of die dop er af kan waardoor ik de ontstopper er rechtstreeks in kan gooien. Die van HG had ik al gevonden, volgens mij verkopen ze dat bij de kruitvat.

Sommige putjes hebben zo'n gaas filter maar het lijkt die van de foto van MicroKid te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Veel kokend water met afwasmiddel helpt soms ook wel (eigen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Die ronde bovenkant kan er af.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-05 19:32

TommieW

Numa numa.

Ik heb ook zo'n putje. Het middelste ding gaat er inderdaad recht omhoog af. Als deze al een tijd vast zit, kan deze redelijk vastgebakken zitten en moet je met je vingers 'm eronder vastpakken.

Edit: Dit was overigens wel een van de meest ranzige dingen die ik in een lange tijd gedaan had, dus misschien iets in de buurt om kots in te deponeren kan wel handig zijn. :+

[ Voor 31% gewijzigd door TommieW op 01-10-2022 20:55 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vwb die door: probeer er eens aan te draaien. Zou me niks verbazen als er iets van plastic schroefdraad is gebruikt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

sypie schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:22:

Ik zou er ook niet met je kop boven hangen. En anders even een mondkapje dragen ofzo...

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10
Microkid schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:54:
Die witte dop trek je er inderdaad gewoon af.
Dan zit er een gat voor de afvoer onder.

(ik heb dezelfde)
The Eagle schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:57:
Vwb die door: probeer er eens aan te draaien. Zou me niks verbazen als er iets van plastic schroefdraad is gebruikt.
Hij kan er maar op een manier op (met een sleuf) gewoon omhoog trekken en klaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Bad Brains op 01-10-2022 21:05 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:42
Als je geen zin hebt in je vingers te gebruiken, kun je ook iets met 2 haakjes doen. Net zoals een keycap puller voor je keyboard :P

Maar dat putje is al lang niet meer schoongemaakt. Zal lekker meuren :D

Hier moet het putje wel wekelijks worden schoongemaakt ivm lange haren e.d.

Tip, afwaskwast gebruiken waar de borstelharen ook aan de zijkant zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10
FunFair schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:06:

Maar dat putje is al lang niet meer schoongemaakt. Zal lekker meuren :D
Ik weet niet wat die zwarte smurrie is die ertussen zit, maar het ziet er erg ranzig uit.
En dan is de dop er nog niet af lol.

[ Voor 6% gewijzigd door Bad Brains op 01-10-2022 21:07 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Bedankt voor de reacties, Ik kan/ga die dop er maandag/dinsdag vanaf halen en de boel schoonmaken, wel eerst schoonmaak handschoenen kopen. Daarna ontstopper of Dreft en kokend water. Zal wel smerig werk worden.

Blijkt dat het regelmatig schoonmaken van het putje geen onzin is. Woon er nu zo'n 2 jaar maar het liep voorheen altijd nog wel redelijk door....

[ Voor 5% gewijzigd door Roderiktweaker op 01-10-2022 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:42
Bad Brains schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:07:
[...]

Ik weet niet wat die zwarte smurrie is die ertussen zit, maar het ziet er erg ranzig uit.
En dan is de dop er nog niet af lol.
Mix van vet, zeep, huidcellen, kalkaanslag. Doordat het water reflecteert ziet het eruit als smurrie :P

Als de verstopping weg is, nachtje in schoonmaak azijn zetten. Frist waarschijnlijk de geur ook een beetje op :P

Let erop, als de dop eraf is ga je rioollucht ruiken. Die dop is het waterslot.

[ Voor 8% gewijzigd door FunFair op 01-10-2022 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:48
Zelfde model hier zitten. Eens in de paar maanden moet dat ding eraf en kan ik er een half levend wezen van haar uit trekken (geweldig joh vrouw en 2 dochters met lange haren). Klusje van een paar minuten.

Eens in de zoveel tijd maak ik hem echt ff goed schoon. Afwasborstel en douchekop op harde straal doen wonderen. Afwasborstel kun je daarna wel weggooien... Je kan ook schoonmaakmiddel, kokend water of ontstopper gebruiken maar dat is bij mij nooit nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mn vorige doucheputje zo`n klein ding van 10x10 ofzo.. die had nooit last van verzamelen van "troep"
nadeel was wel dat het plastic bovendeel om de haverklap scheurtjes kreeg..

nu een 15x15 met metalen deksel... veel meer ellende :/

oude putje was een onder uitloop.. nu een zij uitloop

[ Voor 10% gewijzigd door SMSfreakie op 01-10-2022 22:55 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:57
Flink wat WC eend of soortgelijke rond die dop spuiten en tijdje laten intrekken. Daarna douchekop gebruiken als handdouche en op korte afstand vol het water erop. Hoop van die zwarte troep zul je dan al kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 00:38

TommyGun

Stik er maar in!

Als je toch bezig bent, neem meteen je voegen mee in de schoonmaakbeurt :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Als vervolg : De witte dop ging er inderdaad makkelijk af, geleegd en schoongemaakt met Soda en azijn, dat werkt super, bruisend ook. De afvoer loopt weer prima door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:58
Hier zit precies het probleem met al die vloeibare ontstopper, er staat dat het niet schadelijk is voor je leiding. Wat word er verstaan onder een leiding: inderdaad, een leiding.
Maar dus niet de lijmlaag, de bochten enz enz. Je doucheputje is geen leiding..
Op het moment dat je je lijmlaag extreem verhit, wat dus gebeurt met vloeibare ontstopper als het niet weg wil heb je kans dat deze losknapt... en qua douchputje, dat is zacht wit pvc materiaal wat prima vervormen wil.

Dus ja wat HG zegt klopt wel: niet schadelijk voor alle leidingen.

Bel gewoon een rioolontstopper: die draait er een veer door en je leiding is weer helemaal schoon.
Pagina: 1