Network app kan Unify lite AP niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Hai,

Op advies van dit forum een unify lite AP gekocht. ik heb hem geinstalleerd, hij heeft stroom, hij heeft LAN, hij heeft een IP adres, hij is gereset. Ik zie het AP op mijn mobiel met bleutooth en kan er zelfs mee koppelen. Maar de netwerk app en ook via de laptop zien hem niet.

Net startte ik de app op en toen zag hij hem ineens wel heel even. Hij gaf aan AP is booting (wat hij volgens mij niet aan het doen was) met een laadbalk. Nadat die laadbalk vol was gebeurde er verder niets. Ik gecancelled, opnieuw zoeken, weer niets.

Ik heb het ip geprobeerd te pingen, maar dat werkt niet. Kan het ook niet benaderen via de browser.

Ik heb net de kabel uit het modem gehaald en in mn laptop gestopt en naar http://192.168.1.1/ gegaan, geen reactie.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. 1 van de kabeltjes in de netwerkkabel niet goed aangesloten bv?

Werkt een directe netwerkkabel ook? Krijgt hij dan stroom van de laptop?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Je lijkt dit AP te behandelen als een router, maar dat is het niet. Het draait ook geen webserver.

Je moet het AP in een switch in je huidige netwerk prikken, met eventueel de PoE injector ertussen als de switch geen PoE kan leveren. Dan krijgt het AP een IP-adres via DHCP in je LAN en kan het benaderd worden door de UniFi Network Application.

Is de kleur van de LED wel wit? (Dat betekent dat 'ie op zoek is naar geadopteerd worden. Blauw is voor normale operatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-04 09:44
iamcj schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:47:
Werkt een directe netwerkkabel ook? Krijgt hij dan stroom van de laptop?
Nee, je laptop kan geen via de netwerk kabel stroom geven aan een ander apparaat. Hiervoor je een netwerkaansluiting nodig dat ondersteuning heeft voor PoE (Power over Ethernet).

Lijkt er inderdaad op dat je internet / wifi wilt hebben met alleen een Unifi Lite AP. Dat kan namelijk niet, omdat dit een Access Point is en geen router. Je hebt dus minimaal een apparaat nodig dat netwerk verkeer kan routen, een router dus. Dit kan de modem zijn van je provider. De accesspoint kan je dan op de router aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
LanTao schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:15:
Je lijkt dit AP te behandelen als een router, maar dat is het niet. Het draait ook geen webserver.

Je moet het AP in een switch in je huidige netwerk prikken, met eventueel de PoE injector ertussen als de switch geen PoE kan leveren. Dan krijgt het AP een IP-adres via DHCP in je LAN en kan het benaderd worden door de UniFi Network Application.

Is de kleur van de LED wel wit? (Dat betekent dat 'ie op zoek is naar geadopteerd worden. Blauw is voor normale operatie.)
LanTao schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:15:

Ik heb gewoon een kpn v12 modem, vanuit daar een kabel naar een PoE injector. Vanuit daar daar naar het AP. De led is wit. Hij heeft een IP gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeeky
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-05 09:24
Hey CJ,
Heb je deze methode met de telefoon als eens geprobeerd?
YouTube: Unifi AP AC lite - Easy step by step setup using only your mobile ph...

Zo kan je eerst even kijken of je AP ok is, een controller configureren kan dan altijd nog.

[ Voor 14% gewijzigd door Squeeky op 01-10-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
Squeeky schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:27:
Hey CJ,
Heb je deze methode met de telefoon als eens geprobeerd?
YouTube: Unifi AP AC lite - Easy step by step setup using only your mobile ph...

Zo kan je eerst even kijken of je AP ok is, een controller configureren kan dan altijd nog.
Jep, heb zulke video's ook geprobeerd. Hij vind niets, terwijl dat ding wel een ip heeft, ik zie hem in mijn kpn beheer software. Ook zie ik hem via bluetooth. Hij lijkt op deze video een eigen SSID te hebben. Dat zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeeky
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-05 09:24
Als je hem net aangeschaft hebt ( < 1 week) zou ik zeker even contact opnemen met de leverancier. Mogelijk kan deze je nog tips geven of assisteren. Binnen een week hebt je dan ook op tijd gemeld dat het product niet (correct) functioneert, mogelijk door een defect. Eventueel kan je met de leverancier overleggen m.b.t. retourzending of omruilen.
Bovenstaande is niet natuurijk "des Tweakers", maar ik ga er vanuit dat het een nieuw artikel betreft en zoals ik je handelingen kan teruglezen volg je de standaard methode om de AP te activeren.

[ Voor 0% gewijzigd door Squeeky op 02-10-2022 12:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik lees nergens dat je daadwerkelijk een UniFi controller hebt draaien. Daarmee zou je de ap moeten adopten voordat het ding een netwerk gaat presenteren.

Het je de controller software geïnstalleerd op je laptop?

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:24
Equator schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:33:
Ik lees nergens dat je daadwerkelijk een UniFi controller hebt draaien. Daarmee zou je de ap moeten adopten voordat het ding een netwerk gaat presenteren.

Het je de controller software geïnstalleerd op je laptop?
Controller is geen noodzaak meer, als je een enkele ap hebt kan je hem via Bluetooth op je telefoon configureren. In verleden heb ik dat wel eens geprobeerd maar was een hoop gedoe. Even de controller software op een pc installeren is makkelijker en vele malen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Let wel op dat je verbindingen toestaat van LAN naar de controller (port 8080/tcp en 3478/udp) in je firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:20

nelizmastr

Goed wies kapot

LanTao schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:44:
Let wel op dat je verbindingen toestaat van LAN naar de controller (port 8080/tcp en 3478/udp) in je firewall.
TS heeft geen controller draaien. Alleen de mobiele app.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamcj
Probleem ligt in de getrokken kabel met een zelfbevestigde connector, met een standaard kabel doet hij het wel....
Pagina: 1