Trafo, maar waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 09:29

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
De spotjes in de keuken doen het niet meer. Heb de stroomvoorziening uitgesloten (stopcontact doet het nog) en de halogeen lijkt me ook heel vreemd, aangezien alles er ineens mee ophield.

Ik denk zelf de trafo die er tussen zit. Dat is deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTOIaYXkV6DdAqXygqCXIfhqp8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ldpsKcQAbfaUM3YRCohMgQpF.jpg?f=fotoalbum_large

Heb al op het type opgezocht maar vind hem niet. Wat zou een alternatief kunnen zijn?

Alle reacties

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Willekeurig 12 volt trafo met voldoende amperage zou moeten werken.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:30

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja lijkt mij ook. Zoiets bijvoorbeeld: https://www.mijnonderdele...12v-60w-pico-wolf-60.html

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13
Zit er nog een schakelaar tussen de transformator en de lichtbronnen die het probleem kan zijn? Of wordt er voor de transformator / contactdoos geschakeld?

Sluit niet zomaar de lichtbronnen als oorzaak uit. Deze kunnen als ze doorbranden wel eens kortsluiting veroorzaken en dan doet de rest het ook niet meer.

Maar je hebt inderdaad ook een goede kans dat het de transformator is. Ik zou juist niet op zoek gaan naar een 1 op 1 vervanging, maar deze gelegenheid aangrijpen om de hele boel naar LED te veranderen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dit soort momenten zijn ideaal om naar LED verlichting te gaan kijken.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
What the HUE?

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10-2025

ShockWave

Lost it somewhere

Wat voor soort aan uit schakelaar heb je er op zitten?
Ik had een soortgelijke trafo op mijn keukenverlichting met tiptoetsbediening voor aan/uit/dimmen welke het gewoon weer deed na een reset door deze stroomloos te maken.
Deze deed het ook ineens niet meer na het doorbranden en vervangen van een lampje.
In de trafo zit ook altijd nog een zekering, is een klein wit staafje met metalen uiteinden.

[ Voor 13% gewijzigd door ShockWave op 02-10-2022 14:34 ]

Star Citizen referralcode

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-01 08:31
Xander schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:57:
Ik zou juist niet op zoek gaan naar een 1 op 1 vervanging, maar deze gelegenheid aangrijpen om de hele boel naar LED te veranderen.
Voor LED is 1A a 1,5A meestal ook al voldoende. In dat geval zou een simpel 12V adaptertje van 1,5A ook al voldoen.
Pagina: 1