LET OP: voor echt onbeperkt 4G of 5G internet van KPN heb je voor deze oplossing een NETGEAR Nighthawk M1 nodig.
Probleem:
Geen goede internet aansluiting op de gewenste locatie in Nederland
Wensen:
Niet teveel betalen voor internet.
Snel internet
Oplossing:
Een draadloze 4G of 5G verbinding.
Probleem:
Het aanbod is beperkt en er zitten altijd haken en ogen aan of abonnementen zijn gewoon (te) duur.
Omdat ik niet teveel wou betalen voor draadloos internet, heb ik gekozen voor een onbeperkt KPN 5G abonnement van 26 euro per maand (ik heb gekozen voor maandelijks opzegbaar).
Mooi zou je denken: probleem oplost. Maar helaas. Per dag heb je een plafond van 10 gigabyte. Na 10 gigabyte kun je via de KPN app of via SMS met 2 gigabyte bijvullen. Super irritant als je een groot internet verbruiker bent.
Daar had ik wat op verzonnen.
Bovenstaande code stuurt iedere 30 minuten automatisch een smsje naar KPN voor 2GB extra.
Instructies
Script aanpassen:
Stap 1: Wijzig Wachtwoord123 naar het wachtwoord van je router
Optioneel:
Stap 2: Wijzig het adres (192.168.1.1) van de Nighthawk router indien van toepassing
Stap 3: Wijzig het aantal minuten dat de SMS verstuurd moet worden
Installatie:
Stap 1: Installeer de Custom JavaScript for Websites 2 extension voor Chrome https://chrome.google.com...iigjmcpcpkmhogomapikjbjdk
Stap 3: Zorg dat je op de pagina zit van de Nighthawk Router
Stap 2: Plak het script in de extension en druk op 'save'
Wat doet het script precies?
- Het script logt automatisch in op de router
- Het script verwijderd alle smsjes na 30 minuten
- En het script stuurt iedere 30 minuten een smsje naar KPN om met 2 gigabyte bij te vullen
Ervaring:
In een woord: uitstekend.
Ik kom uit een huishouden waar ik een fiber aansluiting had van 1 gigabyte per seconde, het verschil met benoemde oplossing is bijna niet te merken, zelfs niet met gamen of streamen. Heel soms even een kleine lag spike alhoewel ik niet weet of het nou kwam door de game of de verbinding.
Speedtest:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BApBeiVpzxU4jmrVFonodazH.png?f=user_large)
Let op: De NETGEAR Nighthawk M1 heeft enkel 4G+. Mijn mening is dat 5G overbodig is voor zelfs de extreme internet gebruikers.
Let op: Helaas moet je voor het draaien van dit script wel je computer aan hebben staan met de pagina open, mocht ik hiervoor een betere oplossing vinden in de toekomst, dan zal ik dit topic updaten.
Het script zou eventueel kunnen worden aangepast voor andere providers of eventueel voor andere type Nighthawks
Succes ermee
Probleem:
Geen goede internet aansluiting op de gewenste locatie in Nederland
Wensen:
Niet teveel betalen voor internet.
Snel internet
Oplossing:
Een draadloze 4G of 5G verbinding.
Probleem:
Het aanbod is beperkt en er zitten altijd haken en ogen aan of abonnementen zijn gewoon (te) duur.
Omdat ik niet teveel wou betalen voor draadloos internet, heb ik gekozen voor een onbeperkt KPN 5G abonnement van 26 euro per maand (ik heb gekozen voor maandelijks opzegbaar).
Mooi zou je denken: probleem oplost. Maar helaas. Per dag heb je een plafond van 10 gigabyte. Na 10 gigabyte kun je via de KPN app of via SMS met 2 gigabyte bijvullen. Super irritant als je een groot internet verbruiker bent.
Daar had ik wat op verzonnen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
| function reset(convert_minutes){ const timer = setInterval(function(){ run(); clearInterval(timer); }, convert_minutes); } function run() { var wachtwoord = 'Wachtwoord123'; // wijzig Wachtwoord123 voor de wachtwoord van je nighthawk router var tijd = '30'; // 30 minuten - wijzig het aantal minuten wanneer 2 gigabyte per 30 minuten niet genoeg is. Let wel op dat je niet gaat spammen, dit kan gevolgen hebben voor je abonnement. var adres = '192.168.1.1'; // alles hieronder laten zoals het is ;) var token = document.getElementsByName("token")[0].value; var page = document.getElementById('wrapper'); var pass = document.getElementById('session_password'); var log_form = document.getElementById('login_form'); var convert_minutes = tijd * 60000; if (page.className === 'login') { console.log('logging in... '); pass.value = wachtwoord; log_form.submit(); } else if (page.className === 'dashboard') { console.log('sending and deleting sms...'); fetch("http://"+adres+"/Forms/config", { "headers": { "accept": "*/*", "accept-language": "en-US,en;q=0.9,nl;q=0.8,ro;q=0.7", "cache-control": "no-cache", "content-type": "application/x-www-form-urlencoded", "pragma": "no-cache", "cookie": "", "Referer": "http://"+adres+"/index.html", "Referrer-Policy": "strict-origin-when-cross-origin" }, "body": "sms.deleteAll=1&err_redirect=/error.json&ok_redirect=/success.json&token=" + token, "method": "POST" }); fetch("http://"+adres+"/Forms/smsSendMsg", { "headers": { "accept": "*/*", "accept-language": "en-US,en;q=0.9,nl;q=0.8,ro;q=0.7", "cache-control": "no-cache", "content-type": "application/x-www-form-urlencoded", "pragma": "no-cache", "cookie": "", "Referer": "http://"+adres+"/index.html", "Referrer-Policy": "strict-origin-when-cross-origin" }, "body": "sms.sendMsg.receiver=1266&sms.sendMsg.text=NL2000%20AAN&sms.sendMsg.clientId=webUi&action=send&err_redirect=/error.json&ok_redirect=/success.json&token=" + token, "method": "POST" }); } console.log('waiting '+tijd+' minutes...'); reset(convert_minutes); } const wait = setInterval(function(){ run(); clearInterval(wait); }, 2000); |
Bovenstaande code stuurt iedere 30 minuten automatisch een smsje naar KPN voor 2GB extra.
Instructies
Script aanpassen:
Stap 1: Wijzig Wachtwoord123 naar het wachtwoord van je router
Optioneel:
Stap 2: Wijzig het adres (192.168.1.1) van de Nighthawk router indien van toepassing
Stap 3: Wijzig het aantal minuten dat de SMS verstuurd moet worden
Installatie:
Stap 1: Installeer de Custom JavaScript for Websites 2 extension voor Chrome https://chrome.google.com...iigjmcpcpkmhogomapikjbjdk
Stap 3: Zorg dat je op de pagina zit van de Nighthawk Router
Stap 2: Plak het script in de extension en druk op 'save'
Wat doet het script precies?
- Het script logt automatisch in op de router
- Het script verwijderd alle smsjes na 30 minuten
- En het script stuurt iedere 30 minuten een smsje naar KPN om met 2 gigabyte bij te vullen
Ervaring:
In een woord: uitstekend.
Ik kom uit een huishouden waar ik een fiber aansluiting had van 1 gigabyte per seconde, het verschil met benoemde oplossing is bijna niet te merken, zelfs niet met gamen of streamen. Heel soms even een kleine lag spike alhoewel ik niet weet of het nou kwam door de game of de verbinding.
Speedtest:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BApBeiVpzxU4jmrVFonodazH.png?f=user_large)
Let op: De NETGEAR Nighthawk M1 heeft enkel 4G+. Mijn mening is dat 5G overbodig is voor zelfs de extreme internet gebruikers.
Let op: Helaas moet je voor het draaien van dit script wel je computer aan hebben staan met de pagina open, mocht ik hiervoor een betere oplossing vinden in de toekomst, dan zal ik dit topic updaten.
Het script zou eventueel kunnen worden aangepast voor andere providers of eventueel voor andere type Nighthawks
Succes ermee