Mijn vraag
Ik heb nog niet heel lang (half jaar) een nieuwe grafische kaart en nog recenter (paar maanden) een scherm gekocht en sindsdien heb ik er last van dat mijn beeld vastloopt. Ik hoor dan dat de game en discord nog wel bezig zijn aangezien ik mensen hoor praten en geluid hoor. De enige manier waarop het hersteld is door de aan/uit knop in te houden en de PC een hard reset te geven.
Relevante software en hardware die ik gebruik
de pc:
Game die gespeeld wordt is WoW classic en ik stream ook soms via OBS naar twitch.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Als ik een andere monitor aansluit lijkt het probleem niet voor te komen. (Ander model IIYAMA prolite XUB2792QSN).
- De displaypoort kabel van de monitor en de poort op de videokaart heb ik al veranderd, dit helpt helaas niet
- Als ik streaming software gebruik lijkt het sneller / vaker voor te komen.
- Temperatuur van de componenten zit rond de 70 graden tijdens het gamen, lijkt me niet echt dat dat een probleem is.
Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen en wat ik nog zou kunnen proberen? En misschien een idee hoe ik het probleem op kan laten treden?
Ik zal nog een furmark benchmark aanzetten om te kijken of het probleem zich dan voordoet.
Groet,
Tim
Ik heb nog niet heel lang (half jaar) een nieuwe grafische kaart en nog recenter (paar maanden) een scherm gekocht en sindsdien heb ik er last van dat mijn beeld vastloopt. Ik hoor dan dat de game en discord nog wel bezig zijn aangezien ik mensen hoor praten en geluid hoor. De enige manier waarop het hersteld is door de aan/uit knop in te houden en de PC een hard reset te geven.
Relevante software en hardware die ik gebruik
de pc:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | MSI B450M PRO-VDH Max | € 73,83 | € 73,83 |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Titanium Grey | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | MSI Optix MAG274QRF-QD Zwart | € 409,27 | € 409,27 |
2 | Ventilatoren | Noctua NF-F12 PWM, 120mm | € 19,- | € 38,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB | € 61,90 | € 61,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 550W V2 | € 58,- | € 58,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 163,99 | € 163,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.003,99 |
Game die gespeeld wordt is WoW classic en ik stream ook soms via OBS naar twitch.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Als ik een andere monitor aansluit lijkt het probleem niet voor te komen. (Ander model IIYAMA prolite XUB2792QSN).
- De displaypoort kabel van de monitor en de poort op de videokaart heb ik al veranderd, dit helpt helaas niet
- Als ik streaming software gebruik lijkt het sneller / vaker voor te komen.
- Temperatuur van de componenten zit rond de 70 graden tijdens het gamen, lijkt me niet echt dat dat een probleem is.
Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen en wat ik nog zou kunnen proberen? En misschien een idee hoe ik het probleem op kan laten treden?
Ik zal nog een furmark benchmark aanzetten om te kijken of het probleem zich dan voordoet.
Groet,
Tim