Beeld loopt vast om de bepaalde tijd (elke 1-2 uur)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 17:22
Mijn vraag
Ik heb nog niet heel lang (half jaar) een nieuwe grafische kaart en nog recenter (paar maanden) een scherm gekocht en sindsdien heb ik er last van dat mijn beeld vastloopt. Ik hoor dan dat de game en discord nog wel bezig zijn aangezien ik mensen hoor praten en geluid hoor. De enige manier waarop het hersteld is door de aan/uit knop in te houden en de PC een hard reset te geven.

Relevante software en hardware die ik gebruik
de pc:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenMSI B450M PRO-VDH Max€ 73,83€ 73,83
1VideokaartenAMD Radeon RX 6800€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define R4 Titanium Grey€ 0,-€ 0,-
1MonitorenMSI Optix MAG274QRF-QD Zwart€ 409,27€ 409,27
2VentilatorenNoctua NF-F12 PWM, 120mm€ 19,-€ 38,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB€ 61,90€ 61,90
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 550W V2€ 58,-€ 58,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 163,99€ 163,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.003,99

Game die gespeeld wordt is WoW classic en ik stream ook soms via OBS naar twitch.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Als ik een andere monitor aansluit lijkt het probleem niet voor te komen. (Ander model IIYAMA prolite XUB2792QSN).
- De displaypoort kabel van de monitor en de poort op de videokaart heb ik al veranderd, dit helpt helaas niet
- Als ik streaming software gebruik lijkt het sneller / vaker voor te komen.
- Temperatuur van de componenten zit rond de 70 graden tijdens het gamen, lijkt me niet echt dat dat een probleem is.

Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen en wat ik nog zou kunnen proberen? En misschien een idee hoe ik het probleem op kan laten treden?

Ik zal nog een furmark benchmark aanzetten om te kijken of het probleem zich dan voordoet.

Groet,

Tim

Beste antwoord (via Sokkeh op 05-10-2022 17:01)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:51

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Lijkt dus in het MSI scherm te zitten, mss is daar een driver voor te vinden, die je handmatig kan installeren?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:51

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Lijkt dus in het MSI scherm te zitten, mss is daar een driver voor te vinden, die je handmatig kan installeren?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Zou kunnen dat er toch iets te heet wordt, probeer eens een keer zonder zijpaneel of met de fans op max, als het dan niet voorkomt is het een hitteprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
de GPU wordt max 80 graden na een uur furmark draaien nu. En de CPU max 90 bij het draaien van een strestest. het is warm maar niet extreem. er gaat dan ook niets fout tijdens een strestest. En het feit dat het uitmaakt welke monitor aan de PC hangt zou dan ook niet uit moeten maken.

Nu ook na 2 uur furmark draaien met de MSI monitor is er niks aan de hand. Het lijkt dus alleen te gebeuren als er ook echt een spel wordt opgestart. Ik ga eens proberen zo veel mogelijk features uit te zetten van de monitor en kijken of het probleem dan morgen tijdens het gamen toch weer voorkomt of te reproduceren is. Maar het lijkt vooralsnog niet op een power / thermal issue.

[ Voor 40% gewijzigd door Sokkeh op 01-10-2022 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Wat gebeurt er als je Furmark en en cpu stresstest tegelijk draait? misschien gaat je voeding wel onderuit.... ik weet niet wat een 6800 max trekt onder load?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:03
Heeft je nieuwe monitor een hogere resolutie en meer herz, waardoor je cpu en gpu veel harder moeten werken tijdens het gamen?

Je zou de resolutie eens op 1080p met 60 hz kunnen zetten en dan de vsync aan op je nieuwe monitor.
Als het probleem dan niet meer voorkomt ligt het niet aan die monitor, maar aan het feit dat je misschien wel met 1440p 165hz (en 165 frames per second) je computer naar de max aan het pompen bent.
Als ie het wel blijft doen op 1080p 60 hz vsync aan, dan kom je weer bij de eerdere suggesties uit om met de kast open en alle ventilators op de hoogste snelheden ofzo de boel eens te proberen op 1440p 165hz. Dan wordt de boel mogelijk te warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
De firmware van de monitor is geupdate en nu lijkt het probleem vooralsnog verholpen. Als het een probleem met hitte zou zijn blijf ik van mening dat het ook had moeten gebeuren tijdens een benchmark / stresstest en dat was niet het geval.

Furmark en cpu stress test had ik ook al gelijktijdig gedaan. De gpu trekt dan rond de 200 watt. Cpu iets meer dan 50

[ Voor 19% gewijzigd door Sokkeh op 02-10-2022 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokkeh
Nog even een update, heb de firmware van de monitor geupdate en het probleem lijkt verholpen. Heb nu meerdere sessies van 2u+ gehad (zelfs met stream aan) en heb nog geen freeze gehad. het probleem lijkt opgelost!
Pagina: 1