SolarEdge zelf geinstalleerd, maar nu Monitoring?

Pagina: 1
Acties:

• Het-Licht
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-10-2023
Laat ik beginnen met dat ik dit halve forum en internet al afgezocht heb, maar eigenlijk nog niet veel wijzer dus vandaar mijn vraag.

Ik heb een aantal maanden geleden zelf bij mijn vader zonnepanelen op het dak gelegd.
In totaal 13 stuks 400Wp met 2 Solaredge omvormers.
Installatie ging prima, in bedrijf stellen van de omvormers was ook zo gepiept met de SetApp. Het draait inmiddels alweer een tijdje naar grote tevredenheid, alleen we willen graag de monitoring app aan de gang hebben.

En nu komt het geleuter, (en het zal vele eigenwijze SolarEdge omvormer eigenaren bekent in de oren klinken) dat in werking stellen is bij SolarEdge enorm omslachtig is, ben ik al achter.
In eerste instantie had ik op mijn vaders email een installateurs account aangemaakt en na een paar dagen komt daar dan een bevestigings e-mailtje van met de vraag of je installateur bent en een KVK nummer.
Daar heeft mijn vader zo braaf als hij is op gereageerd dat hij geen installateur is en dus geen KVK heeft. Foutje....
De verkopende webwinkel laat helaas niets van zich horen, beste aftersales.... :X

Ik had inmiddels al een installatie getekend in de Designer app maar helaas kan ik deze nu niet meer exporteren, iets met gebruikersrechten.

Is er iemand die een goed stappenplan heeft om de boel aangemeld, ontworpen en aan de gang in app kan krijgen? Dit om alle valkuilen te ontwijken....

Alvast bedankt!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Niet alle webshops bieden monitoring registratie als onderdeel van de dienst aan.

Basis en advanced cursus doen op edge academy met het account wat je tot installateur wil maken. Dan aanvragen via SE support. Er zit gelukkig niet al teveel validatie op dat KVK nummer ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Het-Licht
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-10-2023
Ronald schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:54:
Niet alle webshops bieden monitoring registratie als onderdeel van de dienst aan.

Basis en advanced cursus doen op edge academy met het account wat je tot installateur wil maken. Dan aanvragen via SE support. Er zit gelukkig niet al teveel validatie op dat KVK nummer ;)
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels via de Chat van de webshop contact gehad (toch niet slecht op zaterdag middag) en zijn gaan een nieuwe account aanmaken bij Solaredge waarmee ik de monitoring zou moeten kunnen doen. Gelijk maar even gemeld dat hun documentatie niet je van het is...

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:44

Smoke

Maverick Reploid

Ronald schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:54:
Er zit gelukkig niet al teveel validatie op dat KVK nummer ;)
Als je als functie zelf-installateur ingeeft hoef je niet eens een KvK-nummer op te geven.

Kans is trouwens dat de webshop gewoon de omvormers op monitoring gaat aanmelden (Als ze dat niet al gedaan hebben) en een aparte systeemeigenaar-account hiervoor maakt. Dan is het beter om die installateurs-account op monitoring te krijgen.

• JeroendeGraaf
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-01-2023
Dank voor de post. Ik heb mijn huidige SE setup verkocht. 15x260 WP en SE3500 omvormer. Maar hoe ga ik de monitoring omzetten naar de nieuwe eigenaar? Bedrijf dat het destijds geïnstalleerd heeft geeft aan dat je dat op Youtube kan vinden, maar volgens mij niet. Iemand een idee? Zij zullen toch wel iets moeten doen? Want nu prijkt hun logo nog rechts bovenaan bij de monitoring.

Groeten Jeroen

PS: ik ga voor een nieuw SE systeem, 10x400 WP zuid, 4x400 WP oost en 4x400 WP west.

• jetjuhhh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04-2023
Het-Licht schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:34:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels via de Chat van de webshop contact gehad (toch niet slecht op zaterdag middag) en zijn gaan een nieuwe account aanmaken bij Solaredge waarmee ik de monitoring zou moeten kunnen doen. Gelijk maar even gemeld dat hun documentatie niet je van het is...
Wat heb je gezegd? Ik loop tegen hetzelfde aan.

[ Voor 5% gewijzigd door jetjuhhh op 23-04-2023 16:22 ]

Pagina: 1