Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfwood
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-06 22:18
Door een heel domme actie is de druk in mijn gasketel te hoog (2,2 ). Oplossing zou eenvoudig moeten zijn: ontlucht je verwarming. Maar ik heb geen flauw idee waar ik dit kan doen bij mijn vloerverwarming :/

Dit is het systeem van mijn vloerverwarming en ik heb geen flauw idee waar ik naar moet kijken om te ontluchten. De foto's en filmpjes die ik gezien heb zijn meestal een ander systeem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGWyYLZVS9I-oNHovaqVAVEcNjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwt660nZut8KPlzvf7Y4k3gU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben ook niet de handigste en als er iets fout kan gaan zal dat ook gebeuren (zie eerste zin |:( ), dus ik neem hier niet graag risico's mee.
Maandag kan ik wel iemand contacteren hiervoor, maar vind het belachelijk als de oplossing waarschijnlijk vrij eenvoudig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

2,2 Bar (waterdruk) is helemaal niet te hoog.
Verder ontluchten kan overal maar meestal doe je dat zo hoog mogelijk in je CV.
Gasdruk is meestal rond de 0,03 Bar

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 01-10-2022 15:03 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-06 21:29
2,2 is helemaal niet verkeerd. Niets aan de hand.

Je heb automatische ontluchters op je verdeelbalk zitten. Die zitten helemaal rechts, 1 op de aanvoerbalk en 1 op de retourbalk.

Maar als je hem in druk wil laten zakken dan maak je toch de vulslang los aan de zijde van je water leiding, gooi hem in een emmer en zet je de kraan op de ketel iets open zodat er wat water uitloopt zodat je weer op 2,0 bar komt.

[ Voor 18% gewijzigd door BBB-Nick op 01-10-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfwood
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-06 22:18
Bedankt voor de reacties alvast. Het probleem waar ik nu mee zit is dat wanneer ik warm water neem de ketel bij 2.5 bar stopt met verwarmen. De gele led die aangeeft dat hij verwarmt valt uit en water wordt ijskoud.
Ik ging er vanuit dat die in een soort veiligheid springt bij 2,5. Is dit dan toeval en is er nog iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Nee, dat is normaal. WW afname stopt de CV.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik stuur deze door naar DEI :)

Tweakers Discord

Pagina: 1