PostgreSQL Linux Connector voor Mono

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Mijn vraag
Ik wilde hier eens vragen of er nog andere (opensource/freeware) connectors zijn die ik op Linux i.c.m. Mono(Develop) kan gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Debian 11 / MonoDevelop laatste release via hun repo.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Sites met connectors:
https://www.postgresql.or...2-drivers-and-interfaces/
https://sqlrelay.sourceforge.net/
https://odbc.postgresql.org/docs/unix-compilation.html

[ Voor 6% gewijzigd door eheijnen op 01-10-2022 18:41 ]

Wie du mir, so ich dir.

Beste antwoord (via eheijnen op 13-10-2022 15:13)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je nou eens aangeeft waarom die wat je gevonden hebt niet voldoen, of waar je precies naar op zoek bent? Ik neem aan dat je niet gewoon een random verzameling aan 't aanleggen bent :P

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 01-10-2022 11:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je nou eens aangeeft waarom die wat je gevonden hebt niet voldoen, of waar je precies naar op zoek bent? Ik neem aan dat je niet gewoon een random verzameling aan 't aanleggen bent :P

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 01-10-2022 11:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
RobIII schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:38:
Nee geen verzamling.
Maar wil gewoon eens kijken wat andere mensen gebruiken c.q. er vanaf weten en dat dan te vergelijken...

edit:
Onder het motto: We gooien het in de groep!

[ Voor 8% gewijzigd door eheijnen op 01-10-2022 13:08 ]

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Bij gebrek aan reacties :)

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik vraag me vooral af waarom je nu nog mono of MonoDevelop zou gebruiken.

Als ik op Linux met Postgres wil communiceren, dan pak ik .NET 6 erbij en installeer ik de Npgsql NuGet package and be done with it (okee, vaak nog Dapper erbij zodat ik een simpele object mapper heb).

Sowieso gebruik ik ook geen MonoDevelop, maar gewoon Visual Studio op Windows en dan Linux / Docker targetten. Alternatief dat je zou kunnen gebruiken als je graag Linux op de desktop gebruikt, is Rider van JetBrains.

Maar je wil wel een beetje uptodate IDE lijkt me. MonoDevelop is een beetje tussen wal en schip beland had ik het idee. Het is als basis gebruikt voor Visual Studio for Mac, maar voor Linux wordt er niet meer veel aan gedaan, toch?

Natuurlijk kun je ook Visual Studio Code gebruiken voor eenvoudige projecten.

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 14-10-2022 16:37 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Lethalis schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:37:
[...]
Ik vraag me vooral af waarom je nu nog mono of MonoDevelop zou gebruiken.
Ja. MonoDevelop is al 4 jaar niks meer aan gedaan en Mono lijkt ook niet meer echt verder te willen naast dat .Net nu ook voor Linux te hebben is.

Met Mono kan ik die Windows WinForms app (.net472) onaangepast in een grafische Linux omgeving draaien. Had ik niet eerder gedaan en dacht dat het zo kon zijn dat ik daar misschien nog wel de connecter zou moeten aanpassen. Dus ik dacht, laat ik eens kijken of men nog andere connectors zal aanprijzen dan deze.

De Winforms app gebruikt de Postgres ODBC connector. Bleek dat deze ook voor linux beschikbaar is in de Debian repo. En is geheel compatibel met de Windows variant.

Ik stond er wel van te kijken dat de Windows exe (zonder op Linux te compileren) gewoon op Linux/Mono opgestart kan worden en in zijn geheel werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door eheijnen op 15-10-2022 07:18 ]

Wie du mir, so ich dir.

Pagina: 1