Ik ben altijd een iPhone gebruiker geweest en wil graag een keer Android proberen.
Huidige mobiel
Ik gebruik al ongeveer 2 jaar de iPhone 12 Pro Max (destijds 1250 euro).
En vertik om voor alleen de dynamic island de iPhone 14 voor 1480 te kopen.
Ookal zit ik financieel goed.
Zoektocht
Ik heb alle toestellen en websites doorgenomen van Xiaomi, OnePlus, Oppo etc. maar ik word gek.
Je hebt zoveel soorten en met zoveel verschillende benamingen en letters. Ook in dezelfde prijscategorie.
Waar moet ik uberhaupt beginnen?
Ik schaam me diep want ik werk in de IT en zelfs ik kom er niet uit. Dit is waarom mensen ook denk ik gewoon bij Apple blijven.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?
Eisen:
1-) Goed accu
2-) Snelladen
3-) Fingerprint scanner op scherm
4-) Goed update beleid
5- ) Mooi scherm. Ik wil geen pixels zien zoals bij de 200 euro telefoons
6-) Stock android of zo goed als stock android
7-) Google pay
Wensen
1-) 120hz
2-) Multitasken(splitscreen functie) ? Bij een iPhone is dit niet mogelijk, dus 2 apps tegelijktijd openen
3-) Scherm van mobiel naar tv \ laptop streamen zonder kabel en delay
4-) Liever geen Samsung of Google telefoons.
-Samsung; ben geen fan van hun producten
-Google: ze stoppen vaak met het ondersteunen van hun soft\hardware. Dus vertrouw ik ze minder
5-) Redelijk behuizing? Ik wil zonder hoes kunnen gebruiken. Toen ik de hoesje van mn iPhone eraf deed dacht ik "wow wat een dun mooi mobiel!". En in een laag prijscategorie vind ik het minder eng om zonder hoes te dragen
Budget:
Rond de 500. Liever niet teveel. Maar indien je veel meer krijgt voor net meer ben ik bereid om wat meer te betalen.
Gebruik:
1-) Veeeel multitasken. Op de iPhone is dit niet mogelijk dus pak ik altjd mn laptop erbij en dat is irritant.
2-) Dagelijks browsen
3-) Alle games kunnen draaien. En op een manier dat alles "niet" op LOW draait.
Wat ik heb gevonden
Xiaomi 12x
Xiaomi 12 lite
Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G
Xiaomi POCO F4 GT
Xiaomi POCO F4
Xiaomi POCO X4 GT
...een veel meer allemaal rond de 400 / 500 euro
OnePlus Nord 2T 5G
OnePlus Nord CE 2 Lite 5G
OnePlus Nord CE 5G
OnePlus Nord 2
...zelfs bij OnePlus snap ik het niet meer
Nothing Phone 1 ? Ze hebben maar 1 toestel dat scheelt
maar weet niet of het betrouwbaar is omdat de eigenaar er zo mee kan stoppen. Dus kans op updates niet zeker.
Extra vraag
Is het verstandig om een tweedehands android te kopen?
Moet ik ergens op letten tijdens aankoop? Bij Apple letten we alleen of er geen account op zit (uitgelogd dus) en vervolgens dubbelchecken of het ook de mobiel is die je zoekt voordat ze je een oudere generatie verkopen.
Huidige mobiel
Ik gebruik al ongeveer 2 jaar de iPhone 12 Pro Max (destijds 1250 euro).
En vertik om voor alleen de dynamic island de iPhone 14 voor 1480 te kopen.
Ookal zit ik financieel goed.
Zoektocht
Ik heb alle toestellen en websites doorgenomen van Xiaomi, OnePlus, Oppo etc. maar ik word gek.
Je hebt zoveel soorten en met zoveel verschillende benamingen en letters. Ook in dezelfde prijscategorie.
Waar moet ik uberhaupt beginnen?
Ik schaam me diep want ik werk in de IT en zelfs ik kom er niet uit. Dit is waarom mensen ook denk ik gewoon bij Apple blijven.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?
Eisen:
1-) Goed accu
2-) Snelladen
3-) Fingerprint scanner op scherm
4-) Goed update beleid
5- ) Mooi scherm. Ik wil geen pixels zien zoals bij de 200 euro telefoons
6-) Stock android of zo goed als stock android
7-) Google pay
Wensen
1-) 120hz
2-) Multitasken(splitscreen functie) ? Bij een iPhone is dit niet mogelijk, dus 2 apps tegelijktijd openen
3-) Scherm van mobiel naar tv \ laptop streamen zonder kabel en delay
4-) Liever geen Samsung of Google telefoons.
-Samsung; ben geen fan van hun producten
-Google: ze stoppen vaak met het ondersteunen van hun soft\hardware. Dus vertrouw ik ze minder
5-) Redelijk behuizing? Ik wil zonder hoes kunnen gebruiken. Toen ik de hoesje van mn iPhone eraf deed dacht ik "wow wat een dun mooi mobiel!". En in een laag prijscategorie vind ik het minder eng om zonder hoes te dragen
Budget:
Rond de 500. Liever niet teveel. Maar indien je veel meer krijgt voor net meer ben ik bereid om wat meer te betalen.
Gebruik:
1-) Veeeel multitasken. Op de iPhone is dit niet mogelijk dus pak ik altjd mn laptop erbij en dat is irritant.
2-) Dagelijks browsen
3-) Alle games kunnen draaien. En op een manier dat alles "niet" op LOW draait.
Wat ik heb gevonden
Xiaomi 12x
Xiaomi 12 lite
Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G
Xiaomi POCO F4 GT
Xiaomi POCO F4
Xiaomi POCO X4 GT
...een veel meer allemaal rond de 400 / 500 euro

OnePlus Nord 2T 5G
OnePlus Nord CE 2 Lite 5G
OnePlus Nord CE 5G
OnePlus Nord 2
...zelfs bij OnePlus snap ik het niet meer

Nothing Phone 1 ? Ze hebben maar 1 toestel dat scheelt
Extra vraag
Is het verstandig om een tweedehands android te kopen?
Moet ik ergens op letten tijdens aankoop? Bij Apple letten we alleen of er geen account op zit (uitgelogd dus) en vervolgens dubbelchecken of het ook de mobiel is die je zoekt voordat ze je een oudere generatie verkopen.
[ Voor 101% gewijzigd door Atsiz op 01-10-2022 09:50 ]