internet met win98 (via win2k))

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:51

sus

is druk :+

Topicstarter
Hier in huis hebben we 3 PC's waarop bij allemaal win2k PRO staat. Samen met ICS heb ik internet gedeeld, en alles werkt.

Nu heb ik op mijn eigen PC ook nog Linux en Win98SE staan. Onder Linux kan ik gewoon gebruik maken van internet, onder win98 doet hij helemaal niets.

Ik heb inmiddels op de 'server' mijn account van win98 al toegevoegd, en zelfs als admin gezet. Toch wil hij niet op het netwerk.

Ik werk met een vast IP op mijn eigen PC, nl 192.168.0.3, met msk 255.255.255.0

file/printer sharing staat uit, das nl. niet nodig. win98 is alleen voor de games.

Wie weet wat ik moet doen om het hele zootje aan de gang te krijgen? Ik heb geprobeerd te searchen, maar dit wil nog altijd niet lukken -> trying to dl. search.php...

tnx in advance

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

op win98 ook gateway en DNS ip's gezet?

I believe what I want to Believe

Verwijderd

http://www.tweakers.net/reviews/171/6

[Client]

DNS: DNS van de provider/evt IP server
Gateway: IP server

Review staat het duidelijk in beschreven hoe je de boel moet configureren, lees ook de: [topic=152460/1/25] voor aanvullende informatie en handige links...

Hoop dat je eruit komt, zo niet dan horen we het wel :)

Suc6!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:51

sus

is druk :+

Topicstarter
Owkee, ik heb die review gelezen. Om mijn DNS in te voeren moet ik dus een domein hebben. Maar ik zit hier in een werkgroep. Moet ik nu alle PC's in een domein gaan zetten.

Hoe krijg ik dan win98 in een domein, hij vraagt zelf steeds om een werkgroep nl.

Of is een domein hetzelfde als een werkgroep? Ik dacht van niet eigenlijk...

Verwijderd

Domain:

Kun je gewoon iets invullen bv Domain of werkgroep, maakt niets uit of je in een werkgroep zit.

Host:

Vul je de server naam in

(Misschien hoef je niets in te vullen bij Domain, heb dat nog nooit geprobeerd.
In iedergeval heb ik hem gewoon in gevuld ook al zit ik in een Werkgroep)
Ga naar het DNS Configuratie-tabblad en zet DNS aan.

Typ de eerder ingegeven naam van de internetmachine in het host-veld, en verzin zelf een naam voor in het domein-veld. Het maakt niet uit wat je hier invult, maar gebruik wel op alle computers dezelfde naam.