Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Game PC voor (+- € 2500)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ericjoussie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-03-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, gamen en gamen. Minimaal op 1440 maar wellicht later 4k (indien mogelijk). De game die ik voornamelijk speel is Rust wat nogal een zware game is wil je deze op aardige graphics spelen met decent fps.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil wel voor rond de 2500 euro klaar zijn. Probleem is wel dat ik het niet aandurf om zelf in elkaar te zetten dus ik zal dit via een tussenpartij moeten doen (tips zijn zeer welkom wat betrouwbaar is)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik moet nog een nieuwe monitor kopen die de 1440 aan kan maar deze laat ik buiten het budget. Daarnaast heb ik toetsenbord (Wooting 60HE), muis (Logitech G-502) en headset (Epos/Sennheiser H3 Pro)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Systeem die weer aantal jaar mee kan. Vandaar denk ik in ieder geval intel 12de generatie nodig te hebben en minimaal een GTX 3080.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een merkvoorkeur. Corsair heeft mooi spul. Wil wel een mooie kast en wat rgb hebben (boys will be boys)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet er dus goed uit zien uiteindelijk. Moet een plekje krijgen óp het bureau ipv onder of naast het bureau.

Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een wensenlijstje door wat eigen research maar ben absoluut geen pro. Wellicht zijn er betere opties mogelijk die ik heb gemist of maak ik ergens een enorme misser en kan ik beter ergens 100 euro extra voor uitgeven. Doel is om weer een aantal jaar vooruit te kunnen. Vorige keer hebben jullie mij ook geholpen met advies en destijds heb ik de pc samengesteld en besteld bij computer-bestel.nl. Daar wil ik dit keer bij vandaan blijven, ze zijn wat aan de prijzige kant.

Het liefst bouw ik hem zelf maar ik weet niet of dat verstandig is zonder ervaring. Anders dus ook graag tips toegewenst hoe dit wellicht aan te vliegen (onderdelen los aanschaffen scheelt al behoorlijk in de prijs).

Wat heb ik zelf uitgezocht en mogen jullie op schieten?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-12700K Boxed€ 447,29€ 447,29
1MoederbordenASUS ROG Strix Z690-A GAMING WIFI D4€ 279,-€ 279,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 2.0, LHR)€ 849,-€ 849,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 114,90€ 114,90
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML360R RGB€ 132,04€ 132,04
1VentilatorenCorsair iCUE QL120 RGB PWM Triple Fan Zwart with Lighting Node CORE, 120mm€ 109,90€ 109,90
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18€ 124,90€ 124,90
1VoedingenCorsair RM1000x Zwart€ 169,90€ 169,90
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 92,48€ 92,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.319,41

Beste antwoord (via ericjoussie op 19-10-2022 19:08)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:46

Thomg

Aww yiss

Tot iets van 1500 game pc heeft het niet veel zin om te wachten omdat er in de value prijsklasse niet heel veel zal veranderen. Misschien wat prijszakkingen hier en daar, maar niets bijzonders.

De 12700K en 3080 aan de andere kant...

Raptor lake gaat iig een directe 1 op 1 vervanging zijn, dus dat is praktisch gegarandeerd.
AMD word misschien een optie als er B550 moederborden uitkomen.

Videokaart zelf is wat lastiger, niemand weet hoe AMD gaat reageren op Nvidia.

Alle reacties

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Heb je deze nu nodig?

AMD komt met goedkopere moederborden deze maand, intel komt met raptor lake op de 20e en AMD komt met de 7000 series op 3 november.

Nu een high-end pc van scratch kopen is een vrij slecht idee.

• ericjoussie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-03-2023
Nee ik kan prima nog wel even wachten, was hier niet van op de hoogte.

Gaat dat veel verschil uitmaken voor de prijs of zou ik dan juist de setup aan passen na deze releases?

Acties:
  • Beste antwoord

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Tot iets van 1500 game pc heeft het niet veel zin om te wachten omdat er in de value prijsklasse niet heel veel zal veranderen. Misschien wat prijszakkingen hier en daar, maar niets bijzonders.

De 12700K en 3080 aan de andere kant...

Raptor lake gaat iig een directe 1 op 1 vervanging zijn, dus dat is praktisch gegarandeerd.
AMD word misschien een optie als er B550 moederborden uitkomen.

Videokaart zelf is wat lastiger, niemand weet hoe AMD gaat reageren op Nvidia.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:13
Over wat je nu uitgezocht hebt: op hoge resoluties is de CPU minder belangrijk dan de GPU, met een systeem als voorgesteld in de Desktop Best Buy Guide/Juli 2022/1440p-game-pc ga je evenveel gameplezier hebben, voor een hoop euros minder....