MacBook op slot

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsownage
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Allerbeste Tweakers,

In augustus 2016 heb ik voor mijn vader een gebruikte MacBook Pro gekocht. Het moet één van mijn beste aankopen ooit zijn geweest. Zonder enig gemaar dient de laptop al jaren de simpele behoeftes bij hen thuis.

Onlangs besluiten ze de laptop aan de tv te koppelen middels hdmi. Bij het opstarten van de laptop ontstaat er plots een donker scherm met een afbeelding van een vergrendelingsslot. Na elk mogelijke combinatie geprobeerd te hebben, mails van 6 jaar terug doorzocht te hebben en de vorige eigenaar gecontacteerd te hebben, zijn we helaas aan het einde van onze zoektocht. Ook diverse apple stores en derde partijen is het niet gelukt deze slot te omzeilen. Zonder aanschafbewijs wilt men niets doen.

Wie o wie weet wat onze mogelijkheden zijn? Mocht er tussen jullie een genie zitten die een oplossing weet of het slot weet te omzeilen, dan hoor ik het graag. Je efforts worden rijkelijk beloond :)

Laptop specs
MacBook Pro 15 inch
ME 294 LL/A
Late 2013 model

Alvast vriendelijk dank voor de tijd en aandacht.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klinkt als een Firmware Lock ....

https://support.apple.com/en-us/HT204455

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoe vervelend ook, het omzeilen van een beveiliging gaan we hier niet bespreken. We kunnen niet controleren of je de legitieme eigenaar bent van de MacBook. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.