SK Hynix DDR5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
nieuws: SK Hynix onthult DDR5-geheugenmodules van 48 en 96GB voor servers
@YannickSpinner

Het artikel is net niet compleet / duidelijk; niet alleen wordt ECC "ook" ondersteund door verschillende andere "non-server" platforms zoals de W680-chipset maar de essentie is dat de nieuwe DDR-modules non-binary zijn en dat is weer belangrijk omdat sockets ook hoeveelheden anders dan "de macht 2" aan cores kunnen hebben.

Hierdoor is het geheugen dus deelbaar door 2, 4, 6, 8, 12...48,..64 wat weer overeenkomt met cores (en uiteindelijk) threads in modernere sockets. Plus, en allicht zijdelingse info; hierdoor hoeven / kunnen hypervisors ook niet specifiek NUMA-nodes gaan timen om "net een paar GB" van de buren te lenen; de snelheid van het socket en de memory-controller blijft hierdoor "aanzienlijk hoger" dan als er memory multi-socket uitgedeeld moet gaan worden.

De titel en benoeming van "serversystemen" en "cloudtoepassingen" is ver te zoeken; een Raspberry Pi is ook "een serversysteem" en een koelkast maakt ook onderdeel uit van een IoT-cloudtoepassing ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 30-09-2022 20:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:28

YannickSpinner

Redacteur
Hi @MAX3400, bedankt voor je zeer inhoudelijke feedback! Wat je opmerkingen over de compatibiliteit met servers betreft, dat wist ik niet! Desalniettemin lijkt het me van belang dat de voornamelijke toepassing van het geheugen vermeld wordt in het artikel, dus dat ik wil zo houden.

Wat je verdere duiding betreft, dat zie ik ook in je comment onder het bericht terugkomen. Ik (en ongetwijfeld meer moderators) zorgen dat dit nuttige bericht bovenaan de comments blijft staan voor extra context.

Bedankt voor de uitleg!

Yannick