Ik heb een evohome systeem met een Remeha Tzerra 28C CW4 ketel.
De volgende evohome componenten gebruik ik:
- OpenTherm RF module (R8810A) voor aansturing van de ketel
- Bedieningspaneel ATC928G3000
- Een relaismodule (BDR91A1000) en een zoneklep (Y-VC8615AG1100) voor de vloerverwarming
- 8x HR92 thermostaat kraan
- Honeywell round wireless (T87RF2025)
Met grote regelmaat merk ik dat de ketel niet aanslaat als er warmte vraag is vanuit de woonkamer
De woonkamer heeft 2 radiatoren met een HR92 knop.
Als ik het signaal test van het bedieningspaneel naar de OpenTherm module, dan is deze prima.
Al is de warmtevraag 5 graden hoger dan de huidige temperatuur, dan nog wil hij vaak niet aan slaan.
Er hoort een 2e groene lampje op de ketel aan te gaan, waaraan je kan zien dat hij aan het verwarmen is. Als ik het knopje op de OpenTherm module indruk gaat hij wel even aan. hij reageert daar dus wel op.
Ik krijg de vinger er niet op bij het bepalen waar het probleem zit.
Overigens heb ik de RF module gisteren nog opnieuw gekoppeld. dit ging heel soepel.
Als ik een HR92 knop op 1 van de kamers boven open draai, dan gaat de verwarming direct aan.
Iemand een idee wat hier mis kan zijn?
De volgende evohome componenten gebruik ik:
- OpenTherm RF module (R8810A) voor aansturing van de ketel
- Bedieningspaneel ATC928G3000
- Een relaismodule (BDR91A1000) en een zoneklep (Y-VC8615AG1100) voor de vloerverwarming
- 8x HR92 thermostaat kraan
- Honeywell round wireless (T87RF2025)
Met grote regelmaat merk ik dat de ketel niet aanslaat als er warmte vraag is vanuit de woonkamer
De woonkamer heeft 2 radiatoren met een HR92 knop.
Als ik het signaal test van het bedieningspaneel naar de OpenTherm module, dan is deze prima.
Al is de warmtevraag 5 graden hoger dan de huidige temperatuur, dan nog wil hij vaak niet aan slaan.
Er hoort een 2e groene lampje op de ketel aan te gaan, waaraan je kan zien dat hij aan het verwarmen is. Als ik het knopje op de OpenTherm module indruk gaat hij wel even aan. hij reageert daar dus wel op.
Ik krijg de vinger er niet op bij het bepalen waar het probleem zit.
Overigens heb ik de RF module gisteren nog opnieuw gekoppeld. dit ging heel soepel.
Als ik een HR92 knop op 1 van de kamers boven open draai, dan gaat de verwarming direct aan.
Iemand een idee wat hier mis kan zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Piet400 op 30-09-2022 17:24 ]