Stel je bestelt iets bij een webshop en rekent af met verzendkosten. Kort daarna doe je hetzelfde. Het gaat om kleine zaken die de verzendkosten niet verhogen samen. Heeft de webshop dan op verzoek van de consument de plicht deze zaken samen te verzenden en eenmaal verzendkosten terug te betalen? Dit uiteraard als de zaken nog niet verpakt / verzonden zijn.
Vraag
Alle reacties
Ik denk dat het dan op de goodwill van het bedrijf komt, want je weet niet hoe het proces erachter zit... Meerdere distributiecentra, verschillende afdelingen etc?
Nee, zo'n verplichting bestaat niet. Het zou me niet verbazen (o.a. afhankelijk van de grootte van de webshop) dat het ook duurder is om pakketten samen te voegen dan los te verzenden, omdat het samenvoegen ook arbeid kost.nielsgeode schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:32:
Heeft de webshop dan op verzoek van de consument de plicht deze zaken samen te verzenden en eenmaal verzendkosten terug te betalen?
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
In dat geval kan je beter je order annuleren (vaak mogelijk zo lang het verzendproces nog niet in gang gezet is) en 1 nieuwe volledige bestelling plaatsen.