Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Eufy by Anker Eufycam 2 Pro oxidatie USB poort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:59
Goedendag,

Ik heb een Eufycam 2 Pro en deze vertoont oxidatie (usb port achter de camera). Het rubber is altijd goed afgedicht geweest en de camera heb ik 4 maanden geleden gemonteerd. Toen ik de camera wilde opladen kwam ik erachter dat er oxidatie op de usb poort zat. Het rubber was nog steeds goed dicht, want die kreeg ik met moeite open.

Kan dit kwaad of moet ik de camera aanmelden voor reparatie?

De camera laad nog wel op.

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 30-09-2022 12:24 ]

Alle reacties

• turkeyhakan
Niemand met hetzelfde probleem?

• ImDion
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-07 21:53

ImDion

professioneel amateur

Ik zou het voor nu gewoon zo goed mogelijk schoonmaken en kijken of het terugkomt.

Geen sporen van water o.i.d?

3x proberen dan meten... toch?

• turkeyhakan
ImDion schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:18:
Ik zou het voor nu gewoon zo goed mogelijk schoonmaken en kijken of het terugkomt.

Geen sporen van water o.i.d?
Nee, maar lijkt mij dat er wel water bij is gekomen. Anders zou het ook niet oxideren

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@turkeyhakan, ik heb dezelfde camera's en heb dat niet. Mijn Eufy's zitten echter nog in een extra behuizing (compact model vogelhuisje, bedoeld voor deze camera's), waardoor deze zelf niet in direct contact met regen/ander vochtig spul komen. Ze hangen al flink langer dan een paar maanden.

Wat ik me afvraag, zou er misschien al vocht bij de USB poort gekomen kunnen zijn voordat deze door het rubber werd afgesloten?

Als de aansluiting nog goed zijn werk doet dan is misschien goed droogmaken voldoende om te blijven werken. Gaat het om een flinke hoeveelheid oxidatie?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 06-10-2022 20:24 ]

Testing, one, two ...

• turkeyhakan
hardware-lover schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:24:
@turkeyhakan, ik heb dezelfde camera's en heb dat niet. Mijn Eufy's zitten echter nog in een extra behuizing (compact model vogelhuisje, bedoeld voor deze camera's), waardoor deze zelf niet in direct contact met regen/ander vochtig spul komen. Ze hangen al flink langer dan een paar maanden.

Wat ik me afvraag, zou er misschien al vocht bij de USB poort gekomen kunnen zijn voordat deze door het rubber werd afgesloten?

Als de aansluiting nog goed zijn werk doet dan is misschien goed droogmaken voldoende om te blijven werken. Gaat het om een flinke hoeveelheid oxidatie?
Die case heb ik begin deze week gezien inderdaad! Er is op geen enkele manier vocht bij de usb poort gekomen, ook niet vooraf. De aansluiting werkt voor alsnog prima en het gaat om een kleine hoeveelheid.
Pagina: 1