Tweede Hue Bridge bijvoegen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieps
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-04 08:49
Ik kom op het punt dat ik meer dan 60 Hue producten in huis heb. Ooit begonnen met twee lampen, maar inmiddels overtuigd van het gemak (automatisch aan/uit, scenes, tijdschakelaars, geofence).

Omdat de Hue bridge qua capaciteit 'vol' raakt, wil ik een tweede bridge toevoegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Via Google kom ik wel op handleidingen, maar die gaan allemaal uit van een situatie dat
1. Je vanaf het begin twee bridges aansluit of,
2. Je nieuwe lampen aansluit op de tweede bridge (dus tweede bridge toevoegen en dan nieuwe lampen aan de nieuwe bridge koppelen).

Echter, ik wil Bridge 1 gebruiken voor de kamers op de eerste verdieping en de tuin en Bridge 2 voor de tweede en derde etage. Ik moet dus bestaande lampen (en scenes) van Bridge 1 overzetten naar Bridge 2.

Is daar een eenvoudige oplossing voor?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:32
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:13 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieps
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-04 08:49
Ah, Dus de lamp verwijderen uit de Hue app en dan als nieuwe lamp toevoegen aan Bridge 2. Dat is wel een klusje dus met GU10 inbouwspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:21
Ben je inmiddels overgegaan op een tweede bridge?
Ik zit met exact hetzelfde dilemma. Ik bereik de limieten van accessoires en lampen, maar merk er nog niets van.
Ben benieuwd of een tweede bridge handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:28
Ik heb er 2. Je moet inderdaad elke lamp loskoppelen van de ene bridge en toevoegen aan de nieuwe. Het grootste nadeel is denk ik dat je via de Hue app elke keer tussen de bridges moet switchen. Ik gebruik Home Assistant en gebruik de app niet veel maar ik kan me voorstellen dat dat irritant is.
Mijn volgende stap is Zigbee2MQTT dan kan ik beide bridges afkoppelen

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RealSailor
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-09 00:01
Hier inmiddels 3. Lampen etc loskoppelen / verwijderen uit de eerste en daarna zoeken met de nieuwe bridge. Gaat feilloos, je hebt serienummers niet nodig.
Pagina: 1