In een vrijstaande renovatiewoning met steense buitenmuren (circa 20 centimeter dikte), wil ik 2 centimeter rietmat plaatsen aan de binnenzijde van de buitenmuren en daartegen de kunststof 5-laags wand/vloerverwarmingsbuizen bevestigen.
De bedoeling is om met zeer lage temperaturen te gaan verwarmen (ZLTV). Denk aan aanvoertemperaturen van 21 tot 27ºC bij kouder weer.
Is het daarom misschien beter toch een centrale verdeler te kiezen en in iedere retourleiding een afzonderlijke RTL op te nemen, en waarom?
De bedoeling is om met zeer lage temperaturen te gaan verwarmen (ZLTV). Denk aan aanvoertemperaturen van 21 tot 27ºC bij kouder weer.
Retourtemperatuurbegrenzer (RTL)
Gelezen heb ik dat het slim is om per etage een retourtemperatuurbegrenzer (RTL/RTB) in de retourleiding op te nemen.Meerdere etages = decentrale verdelers?
Als je echter meerdere etages hebt zou dat betekenen dat je met decentrale VVW verdelers gaat werken en per verdeler een RTL plaatst, of niet?Voor ieder segment een eigen RTL?
Een deel van de buitenmuren zullen door de zon verwarmd worden en door regen en wind afgekoeld. Zodat ik mij voor kan stellen dat de verschillende gevels (Noord/Oost/Zuid/West) ieder een eigen temperatuur krijgen.Is het daarom misschien beter toch een centrale verdeler te kiezen en in iedere retourleiding een afzonderlijke RTL op te nemen, en waarom?
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j