TV ter vervanging LG G1 ivm lichtval

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zevenaar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik zoek een?
Televisie 65 inch waarbij ik geen last heb van lichtinval van ramen op 5 m tegenover de tv. Model dat erg strak aan de muur kan is pre

Wat is je budget?
Max 1500euro tenzij ik goede prijs krijg voor mijn LG65G1

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tv kijken in woonkamer, netflix, sport en af en toe een keer de Nintendo Switch van mijn dochter
Ik heb een playbar van Sonos hangen, deze kon tot mijn verbazing niet bediend worden met de afstandbediening van de LG G1 (RF ipv infrarood dacht ik). Ik zou het pre vinden als nieuwe TV ook geschikt is om verouderde Playbar te bedienen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Begin 2022 een LG65G1 aangeschaft. Vooraf uitgebreid laten informeren maar helaas bleek in de praktijk dat TV kijken bij daglicht drama is. De LG aangeschaft omdat deze erg strak aan de muur hangt. Ik denk nu aan een Qled omdat deze matter scherm heeft Bij voorkeur zou ik een model van vorige jaar aanschaffen omdat deze qua prijs interessanter zijn. Eigenlijk is mijn belangrijkste vraag welke schermen het best omgaan met directe lichtinval. Ik heb geen voorkeur voor merken

Welke vragen heb je hier nog over?
Goede tip waar ik LG G1 kan inruilen. Behalve nieuwe 65 inch woonkamer wil ik ook nog een 50inch voor slaapkamer aanschaffen Belangrijkste (enige) voorwaarde daar is dat ik TV kan kijken via APP KPN .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Zevenaar schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:04:
Ik zoek een?

[i] Begin 2022 een LG65G1 aangeschaft. Vooraf uitgebreid laten informeren maar helaas bleek in de praktijk dat TV kijken bij daglicht drama is.
Dat waag ik te betwijfelen. Iedereen kan je vertellen dat Oled en veel daglicht niet goed samen gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 20:09
jeroenkb schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:08:
[...]

Dat waag ik te betwijfelen. Iedereen kan je vertellen dat Oled en veel daglicht niet goed samen gaan..
Ik heb ook een OLED met veel raampartijen, dus een lichte woonkamer. Gaat prima overdag. Ik heb de woonkamer op het Noord-Westen, dus heel beperkt direct zonlicht in de woonkamer. Wat je met een OLED niet moet doen is dit:
Zevenaar schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:04:
Ik zoek een?
[i]Televisie 65 inch waarbij ik geen last heb van lichtinval van ramen op 5 m tegenover de tv.
OLED's kunnen niet tegen direct zonlicht op het scherm. Daar kunnen ze kapot van gaan. Ik ben dus wel benieuwd wie jou geadviseerd heeft een OLED te nemen in deze usercase.

Als je een LCD vervanger zoekt voor je OLED zul je het in de high-end modellen moeten zoeken. Een Sony X95K of een Samsung QN95B. De Samsung heeft een one connectbox en is daardoor wellicht strakker tegen de muur te krijgen en de kabels makkelijker weg te werken. Hellotv (voorheen Plattetv) neemt TV's in, daar adverteren ze mee. Of je daar een goede prijs krijgt weet ik niet. Anders zet je de LG G1 op marktplaats.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 30-09-2022 10:37 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zevenaar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2023
Dat Oled en zonlicht issue was wist ik vandaar dat ik situatie schets heb gedaan. Omdat er shutters zitten en afstand groot genoeg was werden er geen problemen verwacht. Helaas blijkt dat toch het geval.

Heb aanbieding van Hello tv voor Samsung 65QN93B en Philips 50PUS8536 en twee muurbeugels voor 2049 (cashback er al af) wat me wel prima deal lijkt. Alleen inruil voorstelLG 500,- loop ik nog niet echt warm voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou de G1 zelf verkopen, 500 is ongeveer wat een werkende OLED-televisie op Marktplaats in het algemeen opbrengt. Waardeverlies in het tweedehandscircuit gaat snel, maar omdat de G1 nog vrij nieuw is én het de G-serie betreft lijkt me de kans groot dat je meer kunt krijgen.