Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:08
Ik heb een nachtlamp met een dimmer aan de stekker. Hier gaat een G9 led lamp in van maximaal 3W.

Het komt voor dat de lamp soms knippert. Niet altijd, maar met enige regelmaat.

Nu heb ik sinds kort ook een elektrische auto. En zodra de auto klaar is met laden (dus het verbruik in huis van 11,1 kW naar 0,1 kW gaat), springt de nachtlamp automatisch aan. Lijkt wel of mijn auto over het stroomnet een signaal afgeeft dat die klaar is met laden :D Bijzonder, maar goed...

Nu verdenk ik de goedkope G9 lamp die in de unit zit. Aangezien wij 2 nachtlampen hebben, en als ik er één uit de stekker haal, neemt de ander deze "wake up after charging functie" over. Bijzonder.... het is ook altijd dezelfde nachtlamp die aanspringt en als ik dus die stekker lostrek, gaat de andere nachtlamp (exact dezelfde) aan.

Is mijn verdenking juist dat het aan de goedkope G9 lamp kan liggen?

PS: het af en toe knipperen van deze nachtlamp hadden we ook in de vorige woning.

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 30-09-2022 09:43 ]

Alle reacties

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:01
BK >>> DEI

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:43

M2M

medicijnman

Ik zou de spanning wel eens willen zien wanneer de wagen aan het opladen is. Wellicht dat dat zover terug zakt dat de lamp een "reset" krijgt. Bijzonder is het wel.

Overigens is goedkoop niet per definitie gelijk aan kwalitatief ondermaats. Meestal is er wel een link, maar lang niet altijd :)

-_-

• turkeyhakan
M2M schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:42:
Ik zou de spanning wel eens willen zien wanneer de wagen aan het opladen is. Wellicht dat dat zover terug zakt dat de lamp een "reset" krijgt. Bijzonder is het wel.

Overigens is goedkoop niet per definitie gelijk aan kwalitatief ondermaats. Meestal is er wel een link, maar lang niet altijd :)
De spanning is eigenlijk ook tijdens het opladen zoals onderstaand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5pgOHzq5PSPSG8L_ErS2xlQSAg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xwwHNCdalkHtVCmhHGjJ5JDe.png?f=user_large

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 22:06

BCC

27 Volt sag? Dan krijgt de lamp nog maar ~200 volt? Hoe moet je dit lezen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• turkeyhakan
BCC schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:50:
27 Volt sag? Dan krijgt de lamp nog maar ~200 volt? Hoe moet je dit lezen?
Nu met Voltages.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tIyYENcYW8RMQ6Q1j6CiB7AGwA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EmWgp3rqI1xwe3NouS5vQN8I.png?f=user_large

• turkeyhakan
Nieuwe lamp gekocht en die kan niet eens overweg met de dimmer. Bijzonder. Terwijl het wattage lager is dan wat is opgegeven (2,6 ipv 3). Het lijkt mij dat de dimmer het probleem is hier.
Pagina: 1