inloggen Moliie : "Verification code is missing."

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:32
Ik ontvang abonnementsgeld van een vereniging via Mollie (met plink) . Hiertoe heb ik 2FA op mijn account ingesteld.

Vorige week kon ik nog zonder probleem inloggen maar gisteren (en nu) krijg ik bij de 2FA authenticatie de melding "verification code is missing" als ik die verificatie-code heb ingevuld. Op drie verschillende computers, op drie verschillende browsers, op drie verschillende besturings-systemen en vanuit verschillende ip-adressen.

Het ligt niet aan het username/wachtwoord, geprobeerd met foutief wachtwoord en met wachtwoord-reset.
Het ligt niet aan een verlopen 2FA-key, ook de per sms toegestuurde verificatiecode werkt niet.
Op de status-pagina van Mollie geen storing
Op de internets is de foutmelding "Verification code is missing." terug te voeren op firebase, dus zou het een probleem van Mollie zijn...

Support is pas over paar uur bereikbaar...

Heeft iemand anders ook dit probleem of ben ik de enige? Of ligt het aan mij en heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:38
Uurtje koffie gaan drinken en daarna de helpdesk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
Rolfie schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:44:
Uurtje koffie gaan drinken en daarna de helpdesk bellen?
Tuurlijk, maar ben vooral verbaasd dat ik nergens anders een melding hierover vind, daarom wel benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:38
bvdbos schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:58:
Tuurlijk, maar ben vooral verbaasd dat ik nergens anders een melding hierover vind, daarom wel benieuwd....
Omdat er vannacht misschien en storing is/was en dit nog niet gedetecteerd is/was?

Ze zijn vrij groot, maar soort storingen is niet direct wereld nieuws dat de voorpagina van alle nieuws sites haalt.
Nog afgezien dit volgens mij iets is, wat niet dagelijks door iedereen gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mollie heeft afgelopen dagen aanzienlijk veel storingen gehad dus nog een storing zou me niet verbazdn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:04

OMD

Ik heb hetzelfde gehad. Ik moest dus gewoon mijn paspoort opsturen.
Ik ga hier ook meer werk van maken, dit kan namelijk echt niet. Stel je voor dat je 2FA niet meer werkt van je wachtwoordenkluis.

EDIT:

Ik vind dat hier nogal laconiek over gedaan wordt.
2FA die niet meer werkt ineens is catastrofaal, bij ons heeft het echt enorme paniek veroorzaakt en kon meerdere zaken niet afhandelen.

2FA hoort ten alle tijde te werken. Er is GEEN enkel excuus dat dit niet meer werkt door een software probleem.

[ Voor 44% gewijzigd door OMD op 30-09-2022 09:49 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
Werkt nu weer dus was een storing aan de kant van Mollie.

Wat opvallend was : als je een cijfer intoetste van de verificatiecode sprong de cursor niet automagisch naar het volgende invulvak, je moest met de tab-toets of muis naar het volgende vakje gaan. Nu gebeurd dat wel weer automatisch. Dus het lijkt erop dat een stuk javascript niet goed geladen werd.
Pagina: 1