Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-10-2024
Hallo Tweakers,

Mijn Panasonic FZ300 ontving geen licht meer,

Hij is op 12 mei 2020 nieuw aangeschaft bij (weet niet of ik de winkel mag noemen) met een 3 jarig careplan. (Ik heb de aankooprekening)

Ik heb hem ongeveer een jaar geleden gekocht van een jongedame die overstapte op een canon eos.
de camera leek echt in nieuwstaat en ik ben er ook heel zuinig op.

Heb hem ingeleverd bij de leverancier (die aangaf dat de offerte minimaal 75 euro zou zijn) en het careplan niet overdraagbaar was op andere eigenaar.
Akkoord gegaan.

Vandaag kwam er email met offerte.
de 3RD lens frame unit moet vervangen worden.
Kosten 169,82 euro.

3 opties.
1 : repareren voor dat bedrag met 3 mnd garantie daarop (wat ik kort vind)
2 : onderzoekskosten 75 euro betalen en camera ongerepareerd terug.
3: camera laten vernietigen geen kosten.

Ik heb gegoogled op 3rd lensframe unit en zie prijzen vanaf 55 eu (ex montage uiteraard)
De leverancier heb ik terug gemaild of ze willen proberen om een coulance regeling bij panasonic te verkrijgen.

Mijn vragen:
Op google niet veel te vinden komt dit vaker voor?
Is 3 mnd garantie op de reparatie niet erg kort?
klopt het dat afgesloten careplan van 3 jr niet overdraagbaar is?

Wat adviseren jullie mij?
Alvast bedankt voor de reactie.

Take care en blijf gezond.

Edit 3 oktober. Vandaag email over het careplan (copy paste)

Het (edit naam winkel weggehaald) careplan (via Actua) is persoonsgebonden en valt niet over te zetten. Het is een officiële verzekering die moet worden afgesloten. Als een careplan is afgesloten, dien je de prijsopgave alsnog in te dienen bij de verzekering, waarna zij op basis van de prijsopgave een antwoord zullen geven op het document. Zij geven akkoord, of wijzen het aanbod af.

Edit 11 oktober.
Ook de vraag gesteld aan Graham Houghton op ytube. Die antwoorde dat hij het vreemd vindt omdat bij lens frame de zoom opties meestal niet werken en hij het met diafragma dicht niet kan plaatsen.

Toch maar gekozen voor repareren alhoewel ik 3 mnd garantie daarop kort vind.
Als hij terug is ga ik hem wel zeer uitgebreid testen.

[ Voor 23% gewijzigd door Emphyr op 11-10-2022 14:56 . Reden: aanvullng ]