Mulitroom setup, maar dan met hoofdtelefoon erbij.

Pagina: 1
Acties:

• Samu
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik ben schrijnwerker en wil in mijn atelier een muziek setup. Eén of twee mobiele luidsprekertjes en een hoofdtelefoon. Aangezien ik veel met lawaaierige machines werk wil ik als gehoorbescherming de hoofdtelefoon op mijn hoofd waar dezelfde muziek doorspeelt als op de boxen.

Hier lijkt mij het probleem te liggen... alle multiroom speakers werken via wifi. Terwijl een hoofdtelefoon dan weer met bluetooth verbindt. Ik vind dus niet echt een merk of setup waar je dus het multiroom principe kan hebben inclusief een hoofdtelefoon.

Bose leek mij wel te lukken via de Connect app, maar er moeten toch nog meer manieren of merken zijn?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 16:23
Waar haal je de muziek vandaan? Van een telefoon? Dan kan je de hoofdtelefoon toch via Bluetooth aan je telefoon hangen? En als je maar twee speakertjes gaat gebruiken, waarom dan geen JBL (of ander merk) Bluetooth speakers die je kan koppelen?

• Samu
Komt inderdaad van de telefoon.

JBL kan inderdaad speakers linken. Maar ik wil dat dezelfde muziek simultaan door mijn hoofdtelefoon speelt zodat ik niet telkens van output bron moet wisselen. Naar mijn weten kan je de JBL's niet met boxen.

[ Voor 10% gewijzigd door Samu op 29-09-2022 21:25 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je al iets staan of nog niet? Verder: je telefoon is je bron, maar gebruik je dan Spotify oid?

Ik zit te denken aan een streamer met analoge uitgang en een splitter naar een BT zender en een actieve speaker(set). Groot voordeel is dan dat je telefoon bij bijvoorbeeld Spotify gewoon Spotify connect kan gebruiken en je geen energy drain hebt.

Waar je overigens sowieso rekening mee moet houden is dat een dergelijke combinatie maar moeilijk helemaal synchroon is. Door de draadloze overdracht heb je simpelweg een heel klein beetje delay, wat je met een directe aansluiting niet hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samu
Ik heb nog niets staan. Telefoon is inderdaad de bron met Spotify.

Jouw oplossing lijkt me wel wat. Al vraag ik me af of het ook lukt met bluetooth speakers (of wifi). Ik heb namelijk ook een kleine kantoorruimte, dus zou een draagbare speaker wel leuk zijn. Dan kan ik hem in mijn kantoorruimte zetten als ik wat administratie moet doen. Kan je dan met jouw oplossing ook twee bluetooth outputs aansluiten? Zodat het een vaste installatie is, met bluetooth box en met koptelefoon.

De vertraging lijkt mij op zich niet zo'n probleem. Als ik mijn zaagmachines aanzet, zal de andere muziek zo goed als onhoorbaar zijn denk ik. Als ik dan mijn koptelefoon opzet denk ik dat ik die paar milliseconden delay niet merken.

[ Voor 10% gewijzigd door Samu op 30-09-2022 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:21
Voor gebruiksgemak en minder gehannes met bluetooth zou je een Sonos Connect kunnen overwegen. Headset moet dan alsnog via een Bluetooth dongle/connector maar de speakers kunnen dan ook bedraad (of als je sonos neemt draadloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

BT zou ik niet doen. Zeker voor BT 5 is de range beperkt. Ik merk het in de openlucht al als ik 5 meter van mijn JBL Flip verwijderd ben. Theoretisch leuk, praktijk lastig haalbaar.
Dubbele gelijktijdige BT aansluiting heet multipoint, maar dat zie je eigenlijk alleen op dure hoofdtelefoons - en dan werkt het net omgekeerd, dus twee bronnen gelijktijdig op 1 weergever (headphones).

Natuurlijk zou je in je kantoortje naar een BT weergever kunnen switchen; dan heb je toch de headphones of de werkplaats niet nodig. Maar dan speel je wel gewoon af op je telefoon, terwijl je bij gebruik van spotify connect een ander device (de streamer) bedient.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Je hebt er geen budget bijstaan maar Yamaha receivers kunnen dit als je er een paar speakers aanknoopt.
Zie vanaf 3:00 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Speakers gelijktijdig met een BT headphone. Ok, das mooi, maar nog steeds de vraag of het bereik in een werkplaats voldoende is. Daarbij weet ik niet echt of een dergelijke receiver het leuk zal vinden dat ie in een ruimte met veel zaagsel en stof staat. Kantoortje kan natuurlijk, maar dan beperk je het BT bereik richting werkruimte helemaal.
Wel leuke oplossing though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat ik me ook nog bedacht: de hoofdtelefoon die je wilt gaan gebruiken als je met machines werkt, zal waarschijnlijk een speciale geluidsdempende zijn. Ik ga er vanuit dat je die met BT wilt (zie ze in NL vanaf 75 ex btw)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samu
Bierkameel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:50:Je hebt er geen budget bijstaan maar Yamaha receivers kunnen dit als je er een paar speakers aanknoopt.
Zie vanaf 3:00 ongeveer.
Is misschien wel iets te duur...
Heb een iPhone helaas...
The Eagle schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:47:
Speakers gelijktijdig met een BT headphone. Ok, das mooi, maar nog steeds de vraag of het bereik in een werkplaats voldoende is. Daarbij weet ik niet echt of een dergelijke receiver het leuk zal vinden dat ie in een ruimte met veel zaagsel en stof staat. Kantoortje kan natuurlijk, maar dan beperk je het BT bereik richting werkruimte helemaal.
Wel leuke oplossing though.
Kan misschien ook wel een probleem geven. Werkplaats is 15m op 12m. Als je zegt dat het bereik niet verder rijkt dan 5m.

Wat eventueel wel nog kan is de kantoorruimte buiten beschouwing laten en daar gewoon een setje computerspeakers aan mijn iMac hangen. En dan idd switchen met Spotify Connect. Dus nog enkel op zoek naar een oplossing voor in de werkplaats om de muziek gelijktijdig door de boxen en koptelefoon te krijgen. Is dit dan niet de beste oplossing:
The Eagle schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:32:
Ik zit te denken aan een streamer met analoge uitgang en een splitter naar een BT zender en een actieve speaker(set).

[ Voor 21% gewijzigd door Samu op 03-10-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:28

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Even out-of-the box en hobby-bobby:

1. Verbind je telefoon met een versterker (BT, Jack etcetra)
2. Sluit een Jack splitter aan op de koptelefoon aansluiting van je versterker
3a. Sluit speakers aan op de ene female jack van de jacksplitter
3b. Sluit een fm of bluetooth receiver aan op de andere female jack van de jacksplitter
4. Verbind draadloos (FM of BT) een koptelefoon aan.

Voor een kleine 80 euro bist kloar! 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Falcon op 03-10-2022 17:36 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

3b moet een BT transmitter zijn, geluid moet naar de koptelefoon ;)

Verder al zoals beschreven, maar zit je nog steeds met het "probleem" dat je telefoon leegloopt omdat je die als bron gebruikt. Bovendien, als je dan gebeld wordt zit het geluid ook op de speakers en dat wil je niet lijkt me ;)
Vandaar ook mijn suggestie voor een streamer oid.

Als ik hem nu op zou moeten lossen:
Streamer. Analoge uitgang splitsen naar een versterker en een BT transmitter. Versterker naar de speakers, BT transmitter naar de koptelefoon. Gebruik Spotify connect en je speelt af op de streamer, niet op je telefoon. Wel bediening via je telefoon. Kun je alsnog gebeld worden.
Voor in het kantoor pak je simpelweg een iPhone dock waar de telefoon in kan, kan ie laden ook. Dan gebruik je wel je eigen telefoon, maar das daar ook wenselijk. Wordt je gebeld, neem je hem op en stopt de muziek.

Overigens kan je voor die "streamer" ook een simpele andere telefoon lezen; je kunt bij Spotify simpelweg het device kiezen waar je afspeelt. Crux is dat ze met het zelfde wifi netwerk en onder het zelfde account verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samu
Top voorstellen!

@The Eagle. Even jouw plan met wat links erbij. Wist zelfs niet dat een streamer bestond. Ik sta duidelijk achter. Die streamer dan op bluetooth of wifi?

streamer https://www.amazon.de/-/e...Celectronics%2C114&sr=1-6 splitsen met deze: https://www.amazon.de/-/e...Celectronics%2C107&sr=1-4

met deze naar: https://www.amazon.de/-/e...Celectronics%2C107&sr=1-3 een bluetooth transmitter: https://www.amazon.de/-/e...Celectronics%2C105&sr=1-6 om naar de koptelefoon te gaan

en met deze: https://www.amazon.de/-/e...3c-4134-9e1c-4c022fa64754 naar een versterker https://www.amazon.de/-/e...%2Caps%2C106&sr=8-12&th=1 en dan de boxen aan te sluiten.

Wat ik mij nog afvraag is hoe je van de bluetooth transmitter naar een koptelefoon gaat? Synchroniseert deze dan automatisch? Want met een GSM kan je dan uit een lijst met actieve bluetooth verbindingen kiezen, maar hoe gaat dat juist met een koptelefoon?

[ Voor 108% gewijzigd door Samu op 05-10-2022 18:18 ]

Pagina: 1