Gigabit netwerk switch met indicatie lampjes aan de voorkant

Pagina: 1
Acties:
  • 999 views

Vraag

• Marcel2552
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-02-2024
Hoi,
Ik ben op zoek naar een network gigabit switch van goede kwaliteit, maar alles wat ik kan vinden is met indicatielampjes aan de achterkant.

Weet iemand een goede 8 en 5 port gigabit switch met indicatie lampjes voor de poorten aan de voorkant?

Alvast bedankt

Alle reacties

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En voor de duidelijkheid: dan bedoel je dus dat de lampjes niet aan dezelfde kant zitten als de poorten?

Al eens door de lijst in de pricewatch gescrolled door naar de plaatjes te kijken: categorie: Netwerk switches

Dan spot ik bijvoorbeeld: uitvoering: Netgear GS208 en uitvoering: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch

[ Voor 77% gewijzigd door Orion84 op 29-09-2022 19:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:20
Alle switches die de poorten aan de voorkant hebben, hebben daar ook de ledjes.
Als de poorten aan de achterkant zitten dan zitten daar meestal ook de ledjes.

De enige uitzondering daarop die ik zo snel kan bedenken zijn bepaalde HP switches zoals de HPE 1405-8G, die heeft de poorten aan de achterkant en de ledjes aan de voorkant

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Marcel2552
Orion84 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:57:
En voor de duidelijkheid: dan bedoel je dus dat de lampjes niet aan dezelfde kant zitten als de poorten?

Al eens door de lijst in de pricewatch gescrolled door naar de plaatjes te kijken: categorie: Netwerk switches

Dan spot ik bijvoorbeeld: uitvoering: Netgear GS208 en uitvoering: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch
Precies dit, thanks.

Iemand nog suggesties? Het liefst zwart met porten aan achterkant en de lampjes die knipperen aan de voorkant.

SG1005D ooit gehad maar in een andere uitvoering, de nieuwe uitvoering heeft alleen een powelampje aan de voorkant.

[ Voor 13% gewijzigd door Marcel2552 op 29-09-2022 19:20 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:04

CISSP! Drop your encryption keys!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Marcel2552
iemand ervaringen met de ASUS GX-U1051 of ASUS GX-U1081?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Het is een switch he. Wat verwacht je precies aan ervaringen? Over het algemeen doen ze het zodra je ze aanzet. Sommige zijn van metaal, andere van kunststof.

• Marcel2552
gysman11 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:48:
Het is een switch he. Wat verwacht je precies aan ervaringen? Over het algemeen doen ze het zodra je ze aanzet. Sommige zijn van metaal, andere van kunststof.
meer kwaliteit, ik bedoel ik heb een switch van TP link van 10 jaar geleden de SG1005D. Toen van redelijk hoogwaardig kwaliteit met led lampjes aan de voorkant nu anno 2022 zelfde artikelnummer, dirtcheap glossy plastic met 1 lampje om je te laten weten dat er spanning op staat.

• Marcel2552
Zag op amazon ook zyxel staan? Is dat over t algemeen een beetje redelijk merk of kennen jullie die niet? Krijgt veel goede reviews op amazon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
Nog nooit in een topic zoveel goede tips zien staan waar gewoon door de TS overheen wordt gelezen/niets mee wordt gedaan :D

Nickname does not reflect reality

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Marcel2552 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:42:
Zag op amazon ook zyxel staan? Is dat over t algemeen een beetje redelijk merk of kennen jullie die niet? Krijgt veel goede reviews op amazon.
Zyxel jaren gehad. Maar niet z'n grote speler. Maar goed zakelijk en consument zowel prijs/functionaliteit totaal niet vergelijkbaar. Z'n ASUS kun je niet in een STACK hangen of wat dan ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzMlu3J8-qlddF1G67AtZTfsjp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zod8VbOQHxLg4ZXawEW875bp.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien die lampjes aan de voorkant moet hebben en ook nog zwart, word het een design stuk in de kamer ofzo?

Enige tip die ik je kan geven, switch zonder eco opties geeft de minste ellende. Allemaal leuk dat eco gedoe maar niet alles komt even lekker terug dus dan werkt de poort weer niet.

Zoals bij de asus staat
Super Energiebesparend - ontworpen met laag stroomverbruik; automatische slaapstand voor inactieve poorten, en vermindert het stroomverbruik voor kortere kabels
Daar blijf ik uit de buurt.

[ Voor 33% gewijzigd door RobbyTown op 29-09-2022 23:05 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Marcel2552
RobbyTown schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:57:
[...]

Zyxel jaren gehad. Maar niet z'n grote speler. Maar goed zakelijk en consument zowel prijs/functionaliteit totaal niet vergelijkbaar. Z'n ASUS kun je niet in een STACK hangen of wat dan ook.

[Afbeelding]

Aangezien die lampjes aan de voorkant moet hebben en ook nog zwart, word het een design stuk in de kamer ofzo?
Het is voor mn vader, de switch gaat hangen in de meter kast. Maar hij wil graag makkelijk zien als er bv een kabel breuk is oid. Vandaar lampjes aan de voorkant ik zag ook de Dlink DGS-1005D maar nu lees ik net op tweakers dat hij max 80mb haalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat lijkt me dan vooral een kwestie van op de juiste manier ophangen? Of is er een reden dat de kabels per se aan de achterkant moeten? Alleen maar makkelijker als je de lampjes direct bij de poortjes hebt, hoef je ook niet te kijken bij welk poortje een lampje op de andere kant van de switch hoort.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:50
-hang 'm andersom?
-hoe vaak heb je een kabelbreuk? Ik in 15 jaar 0

Roomba E5 te koop

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Geen idee maar als iets aangesloten dan werkt de verbinding, kabel heb ik nog nooit spontaan een breuk zien krijgen.

TP-Link TL-SG2008P deze kan tegen de muur en zit in het omada eco systeem. Toekomst een Accespoint erbij en een controller en jij kan de handel op afstand vanuit thuis lekker updaten
https://www.digitalcitizen.life/tp-link-omada-ecosystem/

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Marcel2552
Orion84 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:12:
Dat lijkt me dan vooral een kwestie van op de juiste manier ophangen? Of is er een reden dat de kabels per se aan de achterkant moeten? Alleen maar makkelijker als je de lampjes direct bij de poortjes hebt, hoef je ook niet te kijken bij welk poortje een lampje op de andere kant van de switch hoort.
Draden gaan naar boven door t plafont heen.
Ik zag dit ook voorbij komen de DGS-1005D.

Ledjes op de bovenkant als ik t goed zie. Alleen verwarrend aangezien ze 2 versies hebben fast ethernet en gigabit en alletwee dezelfde naam hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Marcel2552 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:18:
[...]

Ik zag dit ook voorbij komen de DGS-1005D.

Ledjes op de bovenkant als ik t goed zie. Alleen verwarrend aangezien ze 2 versies hebben fast ethernet en gigabit en alletwee dezelfde naam hebben gegeven.
Kwenie hoor. Als ik zoek op DGS-1005D vind ik alleen een 5 x 1 Gb switch.
Maar anyway: wil je nu serieus een topic hebben over het verschil tussen een switch van 14 €uro en eentje van 16 €uro? Koop dat ding van 14 €uro en geeft 2 €uro aan de dichtstbijzijnde dakloze, ofzo

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Marcel2552 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:18:
[...]

Dan kan je ook een switch nemen waar de lampjes bij de poorten zitten en die plat tegen de muur hangen met de poorten (en lampjes) naar boven. Dan kan je dat ook prima zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:05:
Alle switches die de poorten aan de voorkant hebben, hebben daar ook de ledjes.
Als de poorten aan de achterkant zitten dan zitten daar meestal ook de ledjes.

De enige uitzondering daarop die ik zo snel kan bedenken zijn bepaalde HP switches zoals de HPE 1405-8G, die heeft de poorten aan de achterkant en de ledjes aan de voorkant
Mijn mikrotik RB-260's hebben de leds toch echt bovenop :+
Maar ik kijk dan ook nooit naar de ledjes, dus boeit me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Zei ook niet dat er geen andere zijn, ken echt niet alle switches die op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Ga dus even aan de slag met de tips uit dit topic. Mocht je er daarna nog niet uitgekomen zijn, open dan gerust een nieuw topic. Op dit topic komt in ieder geval een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.