• Zolderopruiming
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:36
Ik heb laatst bij amazon een betaling gedaan met Ideal, en ineens wordt er middels automatische incasso van mijn rekening afgeschreven ZONDER dat ik de betaling geautoriseerd heb??

1.ik kan het reproduceren (met een andere rekening)
2. hoe pak je ZO'N GROOTE club op zoiets aan???

Ze komen er mee weg OMDAT ze ze groot zijn, je kan ze niet bellen en een klacht indienen, en....
Je kan je favoriete films en spulletjes kopen niet meer bekijken omdat je account op slot gaat.
ipv dat ze gewoon ff een mailtje sturen met een betaalverzoek....

Heeft iemand dezelfde ervaring en hoe heeft íe dat toen opgelost? is er een overheidsdienst waar je zo'n club kan aanpakken (eigenlijk is het gewoon moderne diefstal)
Ik wil gewoon elke betaling kunnen authoriseren met een IDEAL betaling.
Voor zover ik weet is een IDEAL betaling nog altijd GEEN automatische incasso, dat die stomme amerikanen dat liever niet willen begrijpen (want dat kost te veel omzet), snap ik.
Maar echt !!!! CRIMINEEL dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij is het heel simpel, en ongetwijfeld gaat iemand roepen dat dat niet zo is: jouw bank heeft exact in de smiezen welke automatische incasso's op welke manier geautoriseerd zijn.

Let goed op het dikgedrukte: alleen de rekeninghouder heeft ooit toestemming gegeven (al dan niet met een heeeeeeel klein vinkje ergens) om incasso toe te staan.

Crimineel of niet: bel je bank, laat ze uitleggen / bewijzen op welk moment die incasso ooit is ingesteld. En ga dat spiegelen tegen je (volledige) Amazon-history / bestellingen / aanbiedingen / abonnementen / etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Zolderopruiming
4.99 voor Amazon prime?

[ Voor 31% gewijzigd door jack zomer op 29-09-2022 17:42 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:57
Tja, als je een abonnement aangaat voor iets dan kan Ideal tegenwoordig ook als automatisch incasso worden gebruikt. Dat is overigens niet alleen bij Amazon het geval, Bol.com doet het bijvoorbeeld ook met Select. Vermoedelijk heb je niet goed gekeken waarmee je akkoord bent gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 29-09-2022 17:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Een heleboel geschreeuw en beschuldigingen voor iets waar je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zélf toestemming voor hebt gegeven toen je een keer niet goed oplette ofzo. Bel je bank, laat die authorisatie intrekken en klaar. Heeft niks met "die stomme amerikanen" en "grote clubs" en "criminelen" of "diefstal" te maken. Haal effe adem, en door.

En hoezo "je kunt ze niet bellen"?
https://www.amazon.nl/hz/...ight/hub#channelSelection
Je kunt chatten, emailen of vragen of ze jou bellen. 3 seconden zoeken op "contact amazon nederland".

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 29-09-2022 17:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:39
Doel je hierbij op Amazon Prime? Ik kan geen andere aankopen bedenken bij Amazon die dit zo triggeren. Prime betaal je inderdaad eenmalig via iDeal en daarna per automatische incasso. Dat staat er overduidelijk.

Ik heb net die pagina's tot het afsluiten van Prima nog eens doorlopen en kom duidelijk tegen:
"Door je aan de melden ga je akkoord met de algemene voorwaarden van Amazon Prime. Na je proefperiode van 30 dagen wordt je lidmaatschap automatisch omgezet in een betaald lidmaatschap. Je geeft ons toestemming om een bedrag van EUR 2,99/month in rekening te brengen door middel van de opgegeven betaalmethode in je account. Je Prime-lidmaatschap wordt maandelijks automatisch verlengd totdat deze wordt geannuleerd. Indien je je lidmaatschap niet wilt voortzetten voor EUR 2,99/month, kun je deze op ieder moment annuleren door de instellingen van je lidmaatschap te wijzigen in je 'Account'. Door de registratie van deze betaalmethode en deze betaling te bevestigen, geef je toestemming aan (1) je bank om gegevens te delen met Amazon en betaaldienstverleners; en (2) Amazon en Stripe, onze betaaldienstverlener, een opdracht te sturen aan je bank om herhaaldelijk je rekening te debiteren en (3) je bank om je rekening te debiteren conform deze opdracht. Je eerste betaling zal via iDeal plaatsvinden, daaropvolgende betalingen zullen plaatsvinden door middel van een SEPA machtiging. In aanvulling op Amazons gebruikelijke restitutiebeleid, voor betalingen uitgevoerd met een SEPA machtiging heb je voor afschrijvingen volgend op je eerste betaling het recht op terugboeking door je bank conform de met je bank overeengekomen voorwaarden. Een verzoek tot terugboeking moet ingediend worden binnen 8 weken vanaf de datum waarop je rekening werd gedebiteerd."

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zolderopruiming schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:29:
je kan ze niet bellen en een klacht indienen, en....
Dat is interessant want ik heb ze toch echt 2x gesproken. 1 keer omdat een pakketje niet bezorgd werd (die bleek nogal doelloos ergens in een Duits distri rond te hangen) en ook een keer om uit te zoeken waarom mijn creditcard niet belast kon worden ondanks dat het een geldig & gedekt nummer was.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:57
MAX3400 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:41:
[...]

Dat is interessant want ik heb ze toch echt 2x gesproken. 1 keer omdat een pakketje niet bezorgd werd (die bleek nogal doelloos ergens in een Duits distri rond te hangen) en ook een keer om uit te zoeken waarom mijn creditcard niet belast kon worden ondanks dat het een geldig & gedekt nummer was.
Het is ook gewoon onzin wat TS zegt. Contact met Amazon is juist vrij eenvoudig en vermoedelijk hadden ze het 'probleem' gewoon opgelost. Je kan een telefoongesprek aanvragen, chat of een e-mail sturen.

@Zolderopruiming Klik op 'iets anders' en daarna 'contact'.
https://www.amazon.nl/hz/contact-us/foresight/hubgateway-csp

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 29-09-2022 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26

_Arthur

blub

MAX3400 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:34:
Volgens mij is het heel simpel, en ongetwijfeld gaat iemand roepen dat dat niet zo is: jouw bank heeft exact in de smiezen welke automatische incasso's op welke manier geautoriseerd zijn.
Correct; een bank weet dit inderdaad niet. De bank heeft een incasso-contract met PartijB (bv Amazon). Amazon moet volgens die papiertjes netjes zijn zaken op orde hebben met de consument.

Amazon gaat niet de bank vertellen "consument-X heeft dmv een eenmalige ideal betaling de incassoopdracht bevestigd". Een dergelijke controle doet/moet Amazon zelf doen en dat vervolgens kunnen overleggen aan of de consument-X of aan de bank bij navraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:56
Deze mogelijkheid is toch iets van alle tijden? Mijn fit for free abonnement moest ik ook autoriseren d.m.v. een iDeal-betaling, en sindsdien wordt er elke maand 20 euro afgeschreven via een automatische incasso.

Waarschijnlijk ben je gewoon een abonnement (Prime?) aangegaan. De autorisatie daarvan is wel vaker d.m.v. iDeal.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ZXRY schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:36:
Deze mogelijkheid is toch iets van alle tijden? Mijn fit for free abonnement moest ik ook autoriseren d.m.v. een iDeal-betaling, en sindsdien wordt er elke maand 20 euro afgeschreven via een automatische incasso.

Waarschijnlijk ben je gewoon een abonnement (Prime?) aangegaan. De autorisatie daarvan is wel vaker d.m.v. iDeal.
Het lijkt meer alsof TS gewoon niet wist dat via iDeal ook een automatische incasso bevestigd/geautoriseerd kon worden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

…en dat maakt de rant een leermomentje: altijd eerst lezen en begrijpen, dan pas klikken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic heeft geen discussiewaarde en is vooral een rant. Daar is dit forum niet voor, dus slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.