Okay, een beetje serieuzer antwoord:
Je processor is nog wel redelijk. Ligt ook een beetje aan de resolutie waarop je wilt spelen en met hoeveel frames per second, maar als je 1080p met 60 fps wil spelen, maar alleen met hogere settings, dan is ie nog prima.
8 GB geheugen is heel erg weinig om te gamen. Ik had soms met 16 GB al dat het voor 90% ofzo vol zat (als ik bijvoorbeeld Discord tegelijk draaide) en dan gingen spellen ineens met horten en stoten.
Dus, die 8GB eruit, setje van 2x16 erin.
Misschien is dat alles wat je nodig hebt.
Zo niet, dan moet je gewoon kijken naar wat voor videokaart je zou willen als upgrade. Voor 1080p 60 fps heb je geen hele zwaar overdreven videokaart nodig. Voor 1080p 240 fps ofzo heb je ook nog eens een veel snellere processor nodig. En voor 1440p 60fps boeit een processor upgrade al minder en voor 4k 60 fps eigenlijk helemaal niet.
Als je je huidige 1080p 60 fps wil, maar dan met hogere settings, dan alleen geheugen en videokaart upgraden. Je kan bij een Nvidia blijven of naar een AMD gaan. Je kan een prima upgrade doen die met je huidige voeding kan. Maar dat zou ik zelf totaal niet als uitgangspunt nemen. Je voeding zit namelijk niet vast gelast in je kast of vast gesoldeerd aan je moederbord ofzo. Met 4 schroefjes los draaien en de stekkertjes losklikken haal je je voeding eruit en met 4 schroefjes en de stekkertjes vastklikken zit er een nieuwe in. Dus waarom jouw computer winkel net doet alsof je alleen maar je videokaart kan upgraden zolang je voeding het aan kan begrijp ik niet helemaal. Een voeding upgraden is ook zo gedaan.