Virtuele HTTP ingang, koppeling met API werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• BlackCatDesiGn
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2022
Goedemiddag,

Loxone Config

Ik probeer gegevens uit een API bestand te halen, echter krijg ik de waarde niet opgehaald op één of andere manier.

wat ik probeer is om de temperatuur op te halen uit mijn eigen woonplaats.

Welke Commando herkenning moet ik bij onderstaande API voorbeeld gebruiken om mijn temperatuur zichtbaar te maken.

wat ik nu probeer is "temp":\v echter dit functioneert niet.
Mijn url is goed ingesteld.

Onderstaande deel uit de online API:
{ "liveweer": [{"plaats": "Enschede", "temp": "10.8", "gtemp": "10.1", "samenv": "Onbewolkt", "lv": "86", "windr": "ZW", "windrgr": "225",........

Bij een andere buitenlandse API is de format net iets anders, dat is namelijk "temp":10.8
Dus zonder dat de 10,8 tussen aanhaaltekens staat in de API
dit werkt dan wel met de commando "temp":\v

Iemand enig idee welke Commando herkenning ik hier dien te gebruiken om 10.8 graden zichtbaar te laten maken??

Graag zie ik de reacties tegemoet.

[ Voor 0% gewijzigd door BlackCatDesiGn op 29-09-2022 13:38 . Reden: Deze hoort thuis tussen de loxone vragen ]

Alle reacties

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-04 21:13
Heb je dan al "temp":"\v" geprobeerd? Of wat ik zie in de documentatie: "temp":"\v
Als er een spatie tussen de : en " staat is het mogelijk ook "temp": "\v

[ Voor 20% gewijzigd door Mee_ op 29-09-2022 14:28 ]

• BlackCatDesiGn
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2022
Reeds geprobeerd, echter werkt ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterTweaker
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-03 13:08
In mijn configuratie heb ik diverse virtuele HTTP ingangen in combinatie met een API werkend. Onderstaand voorbeeld werkt:

API return:
code:
1
{"node":67,"devtype":"VLV","subtype":0,"netw":"VIRT","addr":1,"sub":1,"prnt":1,"asso":0,"location":"","state":"AUTO","cntdwn":0,"endtime":0,"mode":"AUTO","trgt":10,"actl":10,"ovrl":255,"snsr":0,"cerr":0,"swversion":"n/a","serialnb":"n/a","error":"W.00.00.00","show":0,"link":0}

Commando Loxone config:
"state":"\v

Mogelijk zit het issue in de API return waarbij het resultaat nested zit in de JSON. Als je "liveweer": \v zou nemen krijg je dan wel de hele return terug? Mogelijk moet je die dan nog in een extra stap verwerken.