Omdat dit mijn eerste pc build is zou ik hier toch graag een paar deskundige tweakers overheen laten kijken. Ik ben me nu een maandje aan het inlezen om te kijken wat ik wil (en kan). Mijn grootste issue is eigenlijk dat ik min of meer gebonden zit aan mijn 4k60 32" monitor. Ik ben in het bezit van een ps5 en wilde een groter scherm. Omdat de ps5 geen 1440p zou ondersteunen ben ik voor 4k gegaan (tot grote spijt nu, omdat 1440p nu wel ineens ondersteund wordt).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, reguliere dingen als office en het werken met 2 schermen. Wat kleine dingen programmeren voor smarthome etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget max €1500. Ik kan dit aanschaffen via het flexpakket van mijn werk. Daardoor is 2ehands helaas geen optie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, 1080p60 24" scherm en 4k60 32" scherm. Tevens heb ik vorige week een rtx3070 msi gaming z trio besteld voor 599. Ik dacht dat dit een goede deal was en kan hem altijd nog annuleren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle benodigde componenten voor de pc zelf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur. Wel liever kwaliteit, maar hangt natuurlijk van budget af.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een build waarmee ik nog wel een jaartje of 5 vooruit kan. Ik hoef niet per se alle ultra graphics voor AAA games.
Ga je overklokken?
Moet ik me nog verder in verdiepen.
Wat verwacht je van ons?
Advies of de componenten matchen bij elkaar of wat eventueel beter kan. Ondanks dat ik redelijk wat heb zitten lezen en kijken op youtube zit ik nog met een paar vragen die ik nog moet beantwoorden.
-Is de Samsung 980 pro aan te raden of is de snelheid van een gewone 980 (of ander merk) ook al voldoende?
-Voor het ram geheugen is mijn voorkeur 32gb om het iets meer toekomstbestendig te maken. Echter zie ik zoveel soorten dat ik door de bomen het bos momenteel niet meer zie.
-Volstaat de standaard koeler van de processor ook of moet je deze echt direct al upgraden?
-Kan ik met de standaard fans van de case een aantal maandjes vooruit of moet ik direct fans bijkopen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, reguliere dingen als office en het werken met 2 schermen. Wat kleine dingen programmeren voor smarthome etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget max €1500. Ik kan dit aanschaffen via het flexpakket van mijn werk. Daardoor is 2ehands helaas geen optie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, 1080p60 24" scherm en 4k60 32" scherm. Tevens heb ik vorige week een rtx3070 msi gaming z trio besteld voor 599. Ik dacht dat dit een goede deal was en kan hem altijd nog annuleren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle benodigde componenten voor de pc zelf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur. Wel liever kwaliteit, maar hangt natuurlijk van budget af.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een build waarmee ik nog wel een jaartje of 5 vooruit kan. Ik hoef niet per se alle ultra graphics voor AAA games.
Ga je overklokken?
Moet ik me nog verder in verdiepen.
Wat verwacht je van ons?
Advies of de componenten matchen bij elkaar of wat eventueel beter kan. Ondanks dat ik redelijk wat heb zitten lezen en kijken op youtube zit ik nog met een paar vragen die ik nog moet beantwoorden.
-Is de Samsung 980 pro aan te raden of is de snelheid van een gewone 980 (of ander merk) ook al voldoende?
-Voor het ram geheugen is mijn voorkeur 32gb om het iets meer toekomstbestendig te maken. Echter zie ik zoveel soorten dat ik door de bomen het bos momenteel niet meer zie.
-Volstaat de standaard koeler van de processor ook of moet je deze echt direct al upgraden?
-Kan ik met de standaard fans van de case een aantal maandjes vooruit of moet ik direct fans bijkopen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 | € 135,51 | € 135,51 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus PX-650 | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 90,19 | € 90,19 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 833,50 | ||