Ik loop ergens tegenaan en ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb gevonden dat ik waarschijnlijk de INDIRECT functie nodig heb, maar het werkt niet zoals ik wil. Ofja. Het werkt niet.
Situatie:
Ik heb 2 werkmappen.
Werkmap 1 heeft actuele gegevens
Werkmap 2 heeft het format om te uploaden via de achterkant van de database.
Ik heb nu werkmap 2 zo gemaakt dat de waardes uit de juiste kolommen uit 1 in de juiste plek op het format komen (bijv, kolom 1 WM1 naar kolom 7 WM2). Hier ook formules aan gekoppeld, omdat er soms in werkmap 1 een tekstwaarde staat, die in werkmap 2 een cijferwaarde moet hebben. Deze haalt hij met verticaal zoeken uit andere werkmappen.
Probleem
Ik wil dit voor meerdere werkmappen doen.
Alleen niet overal opnieuw de formules verwijzen naar die werkmap.
Bijv nu in de formule (versimpeld): ='bestand1.xlsx'!table1[@[bsn]]
Of
=[bestand1.xlsx]Blad1'!C2
Alleen wil ik "bestand1.xlsx" makkelijk kunnen vervangen door welke bestandsnaam dan ook.
Ik heb hiervoor een 3e bestand aangemaakt, waarin ik de padnaam van bestand1 tm 7 heb staan. Zodat ik dit volgende maand alleen maar aan hoef te passen, en dan alle gegevens van volgende maand in 1x in al die bestanden heb. (iedere maand zit in een andere map)
Maar hoe krijg ik dit in mijn formule?
Dus dat ik iets krijg van
="locatiebestandsnaam.xlsx cel C3" Blad1'! C2
Ik heb gezocht op de werking van indirect, maar ik krijg het niet voor elkaar..
Situatie:
Ik heb 2 werkmappen.
Werkmap 1 heeft actuele gegevens
Werkmap 2 heeft het format om te uploaden via de achterkant van de database.
Ik heb nu werkmap 2 zo gemaakt dat de waardes uit de juiste kolommen uit 1 in de juiste plek op het format komen (bijv, kolom 1 WM1 naar kolom 7 WM2). Hier ook formules aan gekoppeld, omdat er soms in werkmap 1 een tekstwaarde staat, die in werkmap 2 een cijferwaarde moet hebben. Deze haalt hij met verticaal zoeken uit andere werkmappen.
Probleem
Ik wil dit voor meerdere werkmappen doen.
Alleen niet overal opnieuw de formules verwijzen naar die werkmap.
Bijv nu in de formule (versimpeld): ='bestand1.xlsx'!table1[@[bsn]]
Of
=[bestand1.xlsx]Blad1'!C2
Alleen wil ik "bestand1.xlsx" makkelijk kunnen vervangen door welke bestandsnaam dan ook.
Ik heb hiervoor een 3e bestand aangemaakt, waarin ik de padnaam van bestand1 tm 7 heb staan. Zodat ik dit volgende maand alleen maar aan hoef te passen, en dan alle gegevens van volgende maand in 1x in al die bestanden heb. (iedere maand zit in een andere map)
Maar hoe krijg ik dit in mijn formule?
Dus dat ik iets krijg van
="locatiebestandsnaam.xlsx cel C3" Blad1'! C2
Ik heb gezocht op de werking van indirect, maar ik krijg het niet voor elkaar..