Toon posts:

ADSL lijn bandbreedte regelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
We zitten op een netwerkje en we zouden elke user willen limiteren tot enkele 100Kbits maar dit lukt ons NIET?
Welke programma kunnen we hiervoor gebruiken?
Of is het ook mogelijk in Win2k server (ICS) via een optie?

Thx!

Verwijderd

Waarom wil je dat doen als je dan toevallig de enigste bent die aan het surfen is, dan word je gelimiteerd das toch zonde.

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 11:49 schreef Mallo het volgende:
Of is het ook mogelijk in Win2k server (ICS) via een optie?
Nee.

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 12:03 schreef Kn00p het volgende:
Waarom wil je dat doen als je dan toevallig de enigste bent die aan het surfen is, dan word je gelimiteerd das toch zonde.
Ik denk niet dat ze zichzelf die beperking geven... :)

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 12:16 schreef achappey het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze zichzelf die beperking geven... :)
In een studentenhuis kan het handig zijn dat iedereen een bepaald maximum heeft. Van de andere kant wordt bij default alles gedeeld door het aantal gebruikers.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe doe ik het dan precies? Want nu ben ik eigenlijk nog geen stap verder :(

Thx

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 13:44 schreef Helsie het volgende:

[..]

In een studentenhuis kan het handig zijn dat iedereen een bepaald maximum heeft. Van de andere kant wordt bij default alles gedeeld door het aantal gebruikers.
Ja en bovendien krijg je altijd alle mogelijke beschikbare bandbreedte. Is de standaard situatie niet ideaal genoeg??

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 14:31 schreef achappey het volgende:

[..]

Ja en bovendien krijg je altijd alle mogelijke beschikbare bandbreedte. Is de standaard situatie niet ideaal genoeg??
Ik heb hetzelfde probleem: [topic=214936/1] --> Ik wil er gewoon voor zorgen dat ik van mijn lijn (110 kb/sec) iedereen recht kan geven voor +/- 25 kb/sec

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 14:33 schreef DiEana het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem: [topic=214936/1] --> Ik wil er gewoon voor zorgen dat ik van mijn lijn (110 kb/sec) iedereen recht kan geven voor +/- 25 kb/sec
Na die topic gelezen te hebben snap ik waarvoor het bedoeld is. :)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Ja, zoiets kan wel

1)met speciale router - nadeel *duur*
2)met linux router pc en kernel 2.4 moet je zoiets ook kunnen doen
3)met win2k router pc en wat speciale software kan het ook.

Zelf nog nooit geexperminteerd met dergelijke software tools...Ben thuis toch de grootste gebruiker :)

-> makkelijkste methode -> laat vanaf elk IP maar 4 threads toe, zo kan iedereen gewoon internetten, zelfs met maximale snelheid als je de enige bent, maar niemand kan de verbinding dicht trekken (zoals met download accelerator enzo) door extra threads op te starten

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Pagina: 1