Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Termperatuur en luchtvochtigheid bijhouden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag in een aantal kamers de luchtvochtigheid en temperatuur bijhouden. Nu heb ik mijzelf even ingelezen en heb mijn oog op Sonoff Zigbee sensoren, de SNZB-02 om precies te zijn. Als ik er daar een paar van haal en plaats heb ik volgens mij ook een Zigbee Bridge nodig, daarvoor heb ik de Sonoff ZigBee Bridge op het oog.

Volgens mij heb ik dan een basis setup waarmee ik actuele temperatuur/luchtvochtigheid kan uitlezen met een eWeLink app. Klopt het tot zover?

Nu komt de uitdaging. Hoe ga ik dit kunnen loggen? Ik heb namelijk geen Home Assistant hardware draaien in huis, en ik wil dit ook liever niet voor alleen dit vraagstuk. Ik heb ook al een Hue Bridge, Unify CloudKey gen2 en een paar switches en dan straks ook die Zigbee bridge draaien. Het sluipverbruik loopt zo alleen maar op en dat wil ik voorkomen.

Dus mijn vragen.
1. Klopt mijn idee met die Sonoff spullen?
2. Hoe kan ik zo simpel en goedkoop mogelijk die data loggen? Want die eWeLinkApp is alleen actueel uitlezen volgens mij?
3. Misschien is een totaal andere oplossing waar ik geen weet van heb beter?

Alle reacties

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 11:08

samo

yo/wassup

Er zijn kant-en-klare oplossingen die dit voor je kunnen aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan een Netatmo Weestation. Die biedt actuele waarden plus historische grafieken, én is later ook nog te koppelen aan bijvoorbeeld een HomeAssistant. Maar dat merk je ook in de prijs.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 14:35

Rhapsody

In Metal We Trust

Is de Shelly H&T plus wellicht wat?
Shelly heeft een eigen app en je kunt die dingen zonder verbinding naar buiten uitlezen, plus dat er een display op zit.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)