Ik wilde een Aqara single switch installeren om de mechanische afbuiging te schakelen op basis van luchtvochtigheid. Omdat de schakelaar waarop deze is aangesloten geen neutraal heeft heb ik de T1 zonder neutraal gekocht. Maar die werkt niet. Ik begrijp nu dat de no neutral versie zichzelf van stroom voorziet door toch een beetje stroom door te laten. Daar kan blijkbaar de ventilatie niet mee om gaan.
Ik zal dus voor een neutral versie moeten gaan. Maar hoe sluit ik die aan? Ik weet niet of ik eenvoudig de ventilator weg kan halen om hem daar te installeren (met neutraaldraad). Bij de schakelaar is wel een andere neutraaldraad aanwezig: die van de vloerverwarming. Die zit op de zelfde groep maar ik weet dus niet of ik die zonder probleem kan gebruiken. Zo ver rijkt mijn electriciteitskennis niet.
Ik zal dus voor een neutral versie moeten gaan. Maar hoe sluit ik die aan? Ik weet niet of ik eenvoudig de ventilator weg kan halen om hem daar te installeren (met neutraaldraad). Bij de schakelaar is wel een andere neutraaldraad aanwezig: die van de vloerverwarming. Die zit op de zelfde groep maar ik weet dus niet of ik die zonder probleem kan gebruiken. Zo ver rijkt mijn electriciteitskennis niet.