Homepod kan plots geen home assistant scripts meer uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• AirJonn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-03 10:37
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn homepod mini icm home assistant en homekit.
Hij is niet meer in staat scripts uit te voeren. Deze bestaan in home assistant en zijn beschikbaar gemaakt via de homekit integratie.
Dezelfde scripts werken met de iphone en mac zonder probleem via Siri en woning app.

De homepod kan wel al mijn apparaten zoals lichten, switches en scenes aansturen, ook het uitlezen van sensoren uit home assistant gaat goed.

Ik heb alles los van elkaar opnieuw opgestart. Debug logging van homekit in home assistant aangezet, deze laat niets zien.

He siri activeer 'Sfeer'
> Ik heb wat problemen, probeer het opnieuw

De homepod weet wel van de scripts, maar kan ze niet meer uitvoeren. Ik kan nergens fatsoenlijke logs vinden van de homepod behalve de analytics data waar ik niet veel wijzer van word.

Wat kan ik proberen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AirJonn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-03 10:37
Heb het niet kunnen vinden, een soortgelijk issue is te reproduceren door een script weg te halen uit de included entities lijst in configuration.yaml, dan geeft de iphone dezelfde fout met extra error:
Ik heb wat problemen, probeer het opnieuw - the operation couldn't be completed hmerrordomain error 3

Verklaart nog steeds niet waarom het enkel op de homepod ineens niet meer werkte, ik heb geen scripts weggegooid, de homepod is wel nieuw sinds een week misschien is er iets niet lekker gegaan. Maar er lijkt een soort verwijzing achter te kunnen blijven wat niet meer werkend te krijgen is. Ook het factory resetten van de homepod hielp niet.

Ik heb nu mijn hele home weggegooid en opnieuw opgezet.
De scripts werken nu weer goed op alle devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 14:37
Ik heb hetzelfde probleem, denk ik.
Shortcut commands werken niet meer.
Wel kan ik alsnog "lights to <naam van een scene uit HomeKit>" roepen en dat werkt nog wel. Lights to bright ofzo. Andere "persoonlijk" commandos, zoals iets aan mijn boodschappenlijstje toevoegen werken ook nog.

Ik vraag me af of het te maken heeft met het feit dat m'n homepods op 15.x draaien terwijl mijn telefoon op iOS16.x zit.

Mixed Reality dev