Vraag

• Rexodus
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-10-2022
Hallo lezer!

Ik heb een probleem dat lijkt op sommige problemen hier. Maar het is niet precies gelijk.

Vorige week zaterdag heb ik 2 Gigaset A415A toestellen aan de Fritz!box gelinkt. Toestellen zien elkaar en ik kan naar buiten bellen. Het groene bolletje is aan en diagnostics zegt dat alles geweldig werkt. Er zit een telefoonnummer voorgeprogrammeerd. AVM Voiceclip. Dat is ook bereikbaar.

Echter, het nummer wordt uitgaand gestript, dus ik bel anoniem. Wat erger is, inkomend werkt niet. SMS in (iets wat ik in ieder geval op de site kan zien) werkt wel. De melding is: "Het door u gekozen nummer is op dit moment niet bereikbaar" als ik mijn eigen nummer bel met mijn GSM.

Het lijkt er dus op dat Cheapconnect alles goed heeft staan. Ik kan kiezen uit trunking en rechtstreeks. Beiden doen het op dezelfde manier. Schakel ik trunking in, kan ik op de site niets meer instellen aangaande SIP. Logisch ook. Ik heb met XS4ALL aan de telefoon gehangen en die keken zelfs in mijn modem (terwijl ze wisten dat ik geen VOIP bij hun afnam. Hulde daarvoor) om te constateren dat alles goed stond. Ook vertelde die monteur mij dat de default port niet werd geblokkeerd.

Ik heb daar in 3 dagen tijd geen idee meer wat ik verkeerd doe. Ik denk (maar dat weet je natuurlijk nooit zeker) dat ik alle mogelijkheden geprobeerd heb. Ik ben ten einde raad nu.

Als iemand weet wat ik fout doe, please let me know!

Alle reacties

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-07 16:19
Zie je wel verkeer (INVITES) op je WAN binnenkomen?
Heb je ook de lijnen op de fritzbox aan je handsets gekoppeld?

[ Voor 4% gewijzigd door brbr4thepc op 29-09-2022 16:09 ]

• Rexodus
brbr4thepc schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:08:
Zie je wel verkeer (INVITES) op je WAN binnenkomen?
Heb je ook de lijnen op de fritzbox aan je handsets gekoppeld?
Ik neem aan dat je bedoelt op de SIP port 5060? Dat kan ik niet zien. Daar draait geen wireshark. Maar de MODEM reageert verder nergens op. Ik ben niet bereikbaar, zegt het als je belt. Maar ik weet niet waar die melding vandaan komt. Ik vermoed van cheapconnect. Maar dat kan zijn door foute instellingen in mijn modem.

Dag 6. Ik begin er een punthoofd van te krijgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Rexodus schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:14:
Echter, het nummer wordt uitgaand gestript, dus ik bel anoniem.
Voor zover ik me herinner moet je bij je account op CheapConnect aangeven wat het uitbellende nummer is. En dan wordt met een telefoontje die een code doorgeeft gecheckt of je inderdaad dat nummer hebt. Dat is natuurlijk wel een probleem als je geen inkomende gesprekken hebt.

Over dat laatste, geeft CC aan dat je bent aangemeld bij de trunk? Kun je zien bij beheer van de trunk. Is je Fritzbox tevens je router? Bij mijn Asterisk server moest ik mijn wan adres configureren, anders werkte het niet. Geen idee waarvoor dat nodig is, maar dat is lastig automatisch te bepalen als je niet op de router draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kan je anders eens wat screenshots posten van je instellingen?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexodus
Mijzelf schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:02:
[...]

Voor zover ik me herinner moet je bij je account op CheapConnect aangeven wat het uitbellende nummer is. En dan wordt met een telefoontje die een code doorgeeft gecheckt of je inderdaad dat nummer hebt. Dat is natuurlijk wel een probleem als je geen inkomende gesprekken hebt.

Over dat laatste, geeft CC aan dat je bent aangemeld bij de trunk? Kun je zien bij beheer van de trunk. Is je Fritzbox tevens je router? Bij mijn Asterisk server moest ik mijn wan adres configureren, anders werkte het niet. Geen idee waarvoor dat nodig is, maar dat is lastig automatisch te bepalen als je niet op de router draait.
Sry voor het late antwoord.

Alles draait op die router ja. Ik zal er vanavond eens kijken wat je allemaal zegt. Antwoord volgt. Die WAN-poort is leeg hier. Dus dat lijkt me zo op het eerste ogenblik sterk. Zou je ook niet verwachten dat een install wizzard dat allemaal regelt in die Fritz!box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexodus
teacher schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:03:
Kan je anders eens wat screenshots posten van je instellingen?
Kan ik. Vanavond zal ik dat doen. Nu eerst naar het werk...
Pagina: 1