Hoe krijg ik mijn smarttv beeld gesyncd met mijn ledstrip

Pagina: 1
Acties:
  • 979 views

Vraag

• RoestigPetertje
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-09-2022
Hallo,

Ik heb een smart tv van Loewe WE See 32”
En heb hierbij van Orein een led strip met sync box gekocht. Deze heb ik op mijn tv geplakt aan de achter kant en nu wou ik mijn TV beeld en netflix bijvoorbeeld aansluiten als bron op de sync box. Echter heb ik geen idee hoe ik mijn TV als input en output tegelijk krijg op de sync box. Iemand die meer ervaring heeft met led strips en syncboxen met dit probleem?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5G40bup0_Qpr0a2aWk581TXsn-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRKF1uC81qxyMEaq6SpkWHxf.jpg?f=fotoalbum_large
Geen idee of je deze box hebt; maar deze haal ik ff van Amazon af.

Als ik zo naar de aansluitingen kijk; je zal dus eerst jouw devices (bijvoorbeeld een decoder en game-console) eerst op een HDMI-switch moeten prikken of een receiver. Dan 1 enkele HDMI, zoals de receiver OUT, inprikken in de HDMI IN van de sync box. En dan de HDMI OUT van de sync box naar je TV prikken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RoestigPetertje
Het is inderdaad die box ja, echter heeft mijn TV digitenne. Dus heb helemaal geen externe hdmi apparaten. Het gaat er dus om dat mijn TV van de digitenne vanuit mijn tv naar de sync box gaat en daarna weer terug. Teminste dit lijkt me hoe het zou moeten

Oftewel dvb-t2

[ Voor 3% gewijzigd door RoestigPetertje op 28-09-2022 22:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

RoestigPetertje schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:08:
Dus heb helemaal geen externe hdmi apparaten.
Dan denk ik dat je de LED-strips en rest van het circus waarschijnlijk voor niets gekocht hebt.

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:10
Professionele displays kunnen vaak de output doorgeven via een (HDMI) output, maar dat gaat mij de consumentendisplays niet werken.

Voor dit soort sync boxes moet je een clean HDMI signaal hebben (zonder HDCP of andere content protection) zodat die box het beeld kan analyseren en daarna de ledstrips aansturen.

Enigste opties die je nu hebt is switchen naar een IPTV, of zoeken naar een externe digitenne ontvanger met HDMI output.

• RoestigPetertje
Ha Ruben,

Dan komt het goed uit dat ik de externe ontvanger van me oude tv nog heb liggen. Dus dan is het voor de TV in ieder geval opgelost. Is er verder nog wel een andere oplossing voor netflix en youtube vanaf de tv naar de sync box? zal niet de enige zijn die waarschijnlijk tegen dit probleem oploopt. Menig huishouden heeft toch n smarttv met netflix etc er op?

• MAX3400

MAX3400

RoestigPetertje schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:01:Menig huishouden heeft toch n smarttv met netflix etc er op?
Je begrijpt niet geheel wat we zeggen? De enige manier om die box "normaal" aan te sturen is dus via HDMI. En dus niet via ingebouwde apps of anderszins.

Je vergeet dat de box een "dom" apparaat is; hij leest je HDMI-signaal uit, doet een berekening en maakt een kleur. Dat ding is onmogelijk (!!) te programmeren voor welk TV OS dan ook. Met welke legale / illegale apps erbij. En per revisie van hardware of firmware.

Dus nee, wil je een smart TV met apps en kleur? Dan koop je Ambilight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Of je pakt een chromecast, plugt die in de box en dan naar je tv.

Op de chromecast zet je dan NLZIET en Netflix en hoppa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:20

FeaR

In GoT we trust

RoestigPetertje schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:01:
Is er verder nog wel een andere oplossing voor netflix en youtube vanaf de tv naar de sync box? zal niet de enige zijn die waarschijnlijk tegen dit probleem oploopt. Menig huishouden heeft toch n smarttv met netflix etc er op?
@RoestigPetertje
Als je vragen stelt op een forum is het het idee dat je ook terug komt en bijdraagt aan het topic. Na het stellen van deze vraag ben je al een weken niet meer op GoT geweest. GoT is een community, geen helpdesk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.