• EnduronDon
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-05 21:40
Dag lui,

Even getwijfeld of dit in AZ moet of hier, uiteindelijk voor deze gekozen. Ik ben benieuwd naar jullie mening over de volgende situatie:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoe kijken jullie naar deze situatie?

Meer info kan altijd :).

Mvg,
ED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als haar huidige baan bijdraagt aan haar ziekte en ze alleen nog daar wil blijven voor de zekerheid is er maar 1 gezond vervolg. Wegwezen daar.

Natuurlijk brengt het een risico, maar dat brengt een baanwissel altijd. Ze kan ook om andere redenen de proeftijd niet doorkomen. Zou ze het dan ook maar niet doen en ongelukkig blijven in haar huidige baan?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05 17:22
Die burnout is niet eigenlijk een boreout?

Gevaar met burnout is dat je met jobchange niet het probleem aanpakt, of zelfs de nieuwigheid de boel verergert.

Boreout, nu meteen weg en nieuwe shit doen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een baan is als een relatie: er gaat veel tijd in zitten, maar als de conclusie is dat beide partners niet meer zo goed bij elkaar passen kun je er beter mee stoppen.

Reïntegratie kan uiteraard, maar de vraag is of dat iets uit haalt, danwel niet een averechts effect heeft.

Verder zou ik het uwv eens bellen hoe eea zit en waar je recht op hebt en wanneer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• EnduronDon
  • Laatst online: 21-05 21:40
SmurfLink schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:40:
Als haar huidige baan bijdraagt aan haar ziekte en ze alleen nog daar wil blijven voor de zekerheid is er maar 1 gezond vervolg. Wegwezen daar.

Natuurlijk brengt het een risico, maar dat brengt een baanwissel altijd. Ze kan ook om andere redenen de proeftijd niet doorkomen. Zou ze het dan ook maar niet doen en ongelukkig blijven in haar huidige baan?
Persoonlijk denk ik dat de huidige baan in ieder geval niet bijdraagt aan herstel. Eens dat verandering altijd spannend is.
FlowSnake schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:42:
Die burnout is niet eigenlijk een boreout?

Gevaar met burnout is dat je met jobchange niet het probleem aanpakt, of zelfs de nieuwigheid de boel verergert.

Boreout, nu meteen weg en nieuwe shit doen.
Boreout, dat denk ik nog niet niet (alsin; te weinig te doen). Meer van; geen energie van krijgen, ook niet per se zicht op verbetering. Zie ook zeker een risico dat nieuwe job de boel verergert. We kunnen op zich rondkomen van één salaris, wat op zich ruimte zou moeten geven om deze sprong te wagen.
The Eagle schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:42:
Een baan is als een relatie: er gaat veel tijd in zitten, maar als de conclusie is dat beide partners niet meer zo goed bij elkaar passen kun je er beter mee stoppen.

Reïntegratie kan uiteraard, maar de vraag is of dat iets uit haalt, danwel niet een averechts effect heeft.

Verder zou ik het uwv eens bellen hoe eea zit en waar je recht op hebt en wanneer.
Eens, ik vraag me ook af of reintegratie in een baan waar je eigenlijk weg wilt, wel verstandig is (en tevens voelt het niet eerlijk). Bedankt voor de tip, contact met UWV kan geen kwaad.

• Knurft
  • Niet online
Ze zal uiteraard wel gewoon een ww uitkering krijgen als ze haar proeftijd niet doorkomt. (Geen wao oid)

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 15:47
Het niet doorkomen van de proeftijd lijkt me geen verwijtbare werkloosheid. Waarom zou WW in gevaar komen?

Andere kant: als ze zonder volledig hersteld te zijn een een baan begint en daar direct (of vrij snel) uitvalt, lijkt me dat als nieuwe werkgever niet tof als ik dat vooraf niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-05 12:12
wheel schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:28:
Het niet doorkomen van de proeftijd lijkt me geen verwijtbare werkloosheid. Waarom zou WW in gevaar komen?

Andere kant: als ze zonder volledig hersteld te zijn een een baan begint en daar direct (of vrij snel) uitvalt, lijkt me dat als nieuwe werkgever niet tof als ik dat vooraf niet wist.
Normaal gesproken niet, maar als je vergeet de melden bij nieuwe WG dat je in een ziektetraject loopt kan het UWV dit nog wel eens als verwijtbaar zien. Echter ben ik geen UWV expert.
Pagina: 1