SmurfLink schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:40:
Als haar huidige baan bijdraagt aan haar ziekte en ze alleen nog daar wil blijven voor de zekerheid is er maar 1 gezond vervolg. Wegwezen daar.
Natuurlijk brengt het een risico, maar dat brengt een baanwissel altijd. Ze kan ook om andere redenen de proeftijd niet doorkomen. Zou ze het dan ook maar niet doen en ongelukkig blijven in haar huidige baan?
Persoonlijk denk ik dat de huidige baan in ieder geval niet bijdraagt aan herstel. Eens dat verandering altijd spannend is.
Boreout, dat denk ik nog niet niet (alsin; te weinig te doen). Meer van; geen energie van krijgen, ook niet per se zicht op verbetering. Zie ook zeker een risico dat nieuwe job de boel verergert. We kunnen op zich rondkomen van één salaris, wat op zich ruimte zou moeten geven om deze sprong te wagen.
The Eagle schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:42:
Een baan is als een relatie: er gaat veel tijd in zitten, maar als de conclusie is dat beide partners niet meer zo goed bij elkaar passen kun je er beter mee stoppen.
Reïntegratie kan uiteraard, maar de vraag is of dat iets uit haalt, danwel niet een averechts effect heeft.
Verder zou ik het uwv eens bellen hoe eea zit en waar je recht op hebt en wanneer.
Eens, ik vraag me ook af of reintegratie in een baan waar je eigenlijk weg wilt, wel verstandig is (en tevens voelt het niet eerlijk). Bedankt voor de tip, contact met UWV kan geen kwaad.